Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen kaksiin eri ylioppilasjuhliin, vaikken kumpaankaan ole saanut virallista kutsua

Vierailija
02.06.2022 |

Ensimmäiset ovat serkkuni pojan. Vanhempani ja sisareni perhe ovat kutsuttu ja monet muut sukulaiset. Minä en ole saanut virallista kutsua, mitta aion mennä mukaan, koska tiedän, missä ja koska ne ovat. Menen vähän niinkuin vanhempieni mukana. Vielä en ole heille sanonut suunnitelmaani
Toinen on naapurin tytär kotikylällä, jotka ovat sitten illalla. Sinnekin vanhempani ovat kutsuttu. Jotkut naapurit kyselivät, olenko tulossa ja sanoin, ettei ole kutsuttu mutta aion siltikin mennä.
Lahjat olen molemmille ostanut ja aion mennä,sanoo muut mitä sanoo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toki. Ylioppilasjuhlat ovat perinteisesti olleet pistäytymisjuhlat joihin ei erikseen kutsuta. Eri asia on jos ne vietetään esim ravintolassa lounaan merkeissä perheen kesken mutta näin ei tässä tapauksessa ole.

Vierailija
2/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene toki. Ylioppilasjuhlat ovat perinteisesti olleet pistäytymisjuhlat joihin ei erikseen kutsuta. Eri asia on jos ne vietetään esim ravintolassa lounaan merkeissä perheen kesken mutta näin ei tässä tapauksessa ole.

Mitäs jos ei juhlita ollenkaan. Menetkö silti kuokkiman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietää että juhlitaan niin voi mennä.

Vierailija
4/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta ei kai em. toiminta nyt niin tuomittavaa ole.

Itse yo:n äitinä olisin ehkä huolissani vähän tarjottavien riittävyydestä, kun ne on tilattu kutsutun vierasmäärän mukaan. Mutta ainahan joku jää yleensä pois joka tapauksessa etukäteen ilmoittamatta.

Vierailija
5/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tämä perinne on ollut?

Itse asun etelä-Suomessa. Olen yo vm-86 ja jo silloin kutsuttiin vieraat. Aina olen yo-juhliin mennyt vain kutsuttuna.

Vierailija
6/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri puolella maata hiukan eri käytännöt. Tiedän, että jossain päin Suomea todella on ollut tapana, että yo-juhlissa voi pistäytyä kuka vain, joka haluaa ylioppilasta muistaa.

Vierailija
7/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kutsuttu. Kukaan vaan ei ole viitsinyt kertoa minulle. Joten en mene :D

Vierailija
8/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinteisesti "avoimet ovet" (Keski-Pohjanmaalainen kunta). Erikseen kutsutaan kummit, sukulaiset ja ne jotka eivät puskaradiosta ole välttämättä juhlista kuulleet. Ehkä jossain muualla saatetaan hermostua kutsumattomista vieraista, mutta itselle se olisi ok.

Vierailija
9/9 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko itsekästä toimintaa. Jos sinua ei ole kutsuttu, sinä et ole tervetullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän