Neuvoja narsistille?
Käännän keskustelut aina koskemaan itseäni. Se ärsyttää ja inhottaa minua. Yritän hillitä tätä tapaa mutta hillitseminen ei onnistu. Keskustellessa saan itseni aina vain uudestaan kiinni tästä. Harmittaa sekä itseni että juttelukumppaneideni puolesta.
Täällä palstalla aina vain pauhataan narsistien pahuudesta ja siitä kuinka meitä pitäisi vältellä. Olisiko täällä kellään antaa ihan konkreettisia neuvoja miten narsisti voisi työstää mieltänsä? Tosiaan pelkkä hillitseminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. En yhtään tiedä mitä pitäisi tälle tehdä, onko neuvoja?
Kommentit (4)
Kuulostaa että sulla on tunneälyssä puutos.
Se ei vielä tee susta narsistia. Kaikilla on n-piirteitä jonkin verran.
Voit olla autisminkirjon ihminenkin.
Onko sulla välillä huono omatunto? Pystytkö sä katsomaan esim. videoita ihmisistä joille käy hassusti, - esim tiedät että ehkä loukkaantuvat kuin temppu menee pieleen - niin että se ei tunnu missään vai mietitkö että varmasti sattui ja hieman itselle tekee pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että sulla on tunneälyssä puutos.
Se ei vielä tee susta narsistia. Kaikilla on n-piirteitä jonkin verran.
Voit olla autisminkirjon ihminenkin.
Onko sulla välillä huono omatunto? Pystytkö sä katsomaan esim. videoita ihmisistä joille käy hassusti, - esim tiedät että ehkä loukkaantuvat kuin temppu menee pieleen - niin että se ei tunnu missään vai mietitkö että varmasti sattui ja hieman itselle tekee pahaa?
Vauvapalstalla olen itseni diagnosoinut narskuksi, eli saattaahan tuo olla muutakin.
Onkohan tunneälyn tila kehitettävissä? Huonoa omaatuntoa poden yleensä kun kohdalle osuu. On kuitenkin tullut vastaan myös tilanteita, joissa huonon omantunnon sijaan olen ollutkin iloinen/hiukan nolona/vahingoniloinen/ylpeä. Nämä vähän ihmetyttää, ja olen yrittänyt pitää nuo tunteet tilanteessa piilossa.
Youtuben fail-videoita tuntuu kyllä pahalta katsoa ja muutenkin kauhistun helposti jos näen että jollekin sattuu tai on sattumassa jotain.
Ap
Tota noinni. Ei toi kerro että oisit narsisti, sulla vaan on tunneälyssä puutteita. Voi sulla olla assipiirteitäkin