Uteliaat kampaajat!
Olen aina inhonnut henkilökohtaisia asioitani utelevia kampaajia. Lisäksi vaikuttavat olevan varsin juorukkaita, kun kertovat muiden asiakkaiden asioita minulle. Oletettavasti kertovat siis omatkin asiani eteenpäin.
Olen yrittänyt sanoa, että olen väsynyt ja laittanut vaikka silmät kiinni, mutta vihje ei tunnu menevä perille.
Inhottaa, kun uusikin kampaaja aloittaa suoraan kyselytulvan: Oletko kauan asunut tällä paikkakunnalla? (verrattain pieni paikka) Mistä olet muuttanut? Onko sinulla perhettä? Mitä miehesi tekee työksesi? Onko lapsia, minkäikäisiä? Haluatko lisää lapsia? Onko sinulla koira? Minkärotuinen? Mitä harrastat? Mitä miehesi harrastaa? Mitä lapsesi harrastavat? Missä koulussa he ovat? Saavatko hyviä numeroita? Mitä tykkäävät opettajasta X.X. ? Juu, oli opettajana jo minun aikanani, tosi tiukkapipoinen oli jo silloin. Miksihän sellaisia on opettajana? Kuulin, että oli tehnyt sitä ja tätä ja hänen lapsensakin oli tehnyt niin ja niin.
Onko teillä jotain juhlia nyt keväällä? Onko suvussa ylioppilaita, millaiset juhlat ovat tiedossa, tuleeko paljon väkeä? Milloin sinulla on kesäloma? Mitä aiot tehdä lomalla? Mitä lapsesi tekee lomalla?.......
Kysymystulva on ihan mahdoton!
MIKSI? OI MIKSI?
Oma kiinnostukseni rajautuu siihen, että miten hiukseni leikataan tänään ja millaista hoitoa ammattilainen niihin jatkossa suosittelee. SIKSI olen tullut sinne kampaajalle.
Lisäksi olen varma, että kampaajat kirjoittavat näitä tietoja itselleen myös ylös. En ole niin mieleenpainuva ihminen, että kampaaja voisi muistaa puolen vuoden päästä kysyä, että no mitenkäs ne menikään teillä ne siskontytön ylioppilasjuhlat?
Tämän vuoksi olen vaihtanut kampaajaa useinkin. Kunnes taas pari päivää sitten kävin pakon edestä sellaisella kampaajalla, jossa en ole neljään vuoteen käynyt. Yllättäen hän kysyi, että vieläkö asutte siinä ja siinä? Saitko opintosi loppuun, juu sinähän olit silloin opiskelemassa sitä ja sitä, oletko saanut koulutusta vastaavan työpaikan? Teillähän oli se tiibetinspanieli, vieläkö on hengissä, oli silloin viimeksi jo niin iäkäs. jne.
TÄYTYY olla asiakastiedoissani nuo jutut ylhäällä. Mahtaako olla edes laillista tuollainen?
Eikö ole nykyisin joku lakikin, mikä kieltää henkilötietojen keräämisen?
Kommentit (6)
Maksaisin mielelläni parturikäynnistä, jossa keskusteltaisiin tasan siitä mitä tukalleni tehdään. Eipä ole sellaista löytynyt, joten värjään hiukseni kotona ja tasaan latvoja itse.
Inhoan sitä utelua!
Missä te käytte kun noin udellaan? Jokin tosi pieni paikkakunta?
Vierailija kirjoitti:
Missä te käytte kun noin udellaan? Jokin tosi pieni paikkakunta?
Meillä päin 25 000 asukkaan kaupunki, ei siis mikään järin pieni paikka.
/ eri
Koronan takia jätin kampaamokäynnit ja mieheni leikkaa nykyään hiukseni ja takaisin en mene. Sääsyy satasia vuodessa näin.
Sama täällä . Haluaisin vain nauttia omasta vapaahetkestäni, enkä juoruilla joutavia.
Leikkaa itse tai pyydä jotain ystävää tai omaa miestä leikkaamaan tai seuraavan kerran kun käyt Helsingissä, varaa sinne aika, ei taatusti kukaan tunne tai ole kiinnostunut.