Mitä tapahtuu jos nuori esim 34 vuotias sairastuu sydämen vajaatoimintaan??
Kommentit (35)
5-10 vuotta voi kuolla milloin vaan.
Todennäköisesti saa lääkkkeeet ja elää varsin normaalia elämää. Jos on vakavampi tapaus, vajaatoimintatahdistin on myös mahdollisuus.
9 10:stä hoidettuna elää yli 5 vuotta. Mun äiti eli 6
Vierailija kirjoitti:
34-vuotias ei ole enää nuori
Voi änkyröitä. 34v on nuori sairastumaan vakavaan sairauteen ja mahdollisesti kuolemaan siihen.
Ei ap varmaan tarkoittanut, että ko henkilö kuuluu varsinaiseen "nuorisoon". Miksi ihmeesä pitää olla noin nuiva? :D En koe, että 30v+ on varsinaisesti mikään muumio.
t. N31v
Vierailija kirjoitti:
No ei ole enää nuori.
On erittäin nuori sydämen vajaatoimintapotilaaksi.
Aloittajalle: no tietenkin vajaatoiminnan syy tutkitaan, ja se voi olla jotain sellaista joka pystytään korjaamaan. Potilas saa lääkityksen ja vakavammissa tapauksissa tahdistimen tai apupumpun (LVAD), sydämensiirtoakin harkitaan jos muu ei auta ja potilaan tila sen sallii.
Vierailija kirjoitti:
9 10:stä hoidettuna elää yli 5 vuotta. Mun äiti eli 6
Äitisi olla varmaan iäkäs, kuoliko sydämen takia?
Kyllähän kun vajaatoiminnan hoitaa eiköhän sitä elele kuitenkin pitkään. Äitini kai 20 vuotta eläkemummona.
Minun isoisälläni todettiin sydämen vajaatoimintaa aiheuttava sydänlihaksen rappeuma 70-vuotiaana. Hän kuoli 89-vuotiaana.
neljäs rokote antaa parhaan suojan
Vierailija kirjoitti:
neljäs rokote antaa parhaan suojan
Tai parhaat nykinät ja sydärit.
Oon 27-vuotias vajaatoimintapotilas, sain sydämentahdistimen kuusi kuukautta sitten. Elämä jatkuu paremmassa kunnossa kuin ennen tahdistinta, sen vaihto edessä 7-10 vuoden päästä ja elossa pitäisi lääkärin mukaan pysyä ainakin viisikymppiseksi :)
Mistä sai sydämen vajaatoiminnan?
Vierailija kirjoitti:
Oon 27-vuotias vajaatoimintapotilas, sain sydämentahdistimen kuusi kuukautta sitten. Elämä jatkuu paremmassa kunnossa kuin ennen tahdistinta, sen vaihto edessä 7-10 vuoden päästä ja elossa pitäisi lääkärin mukaan pysyä ainakin viisikymppiseksi :)
Huh? Mistä tuli?
Vierailija kirjoitti:
ihana kuulla : )
Miksi nykyään monet nuoretkin saa sydänoireita? Monet urheilijatkin liihistynyt kentälle... Koronarokote?
Lihavuus, tupakointi, liikkumattomuus käy sydämelle, mitenkään sairastunutta syyllistämättä. Toki on vikoja vaikka mitä ja perinnöllisyys joka vaikuttaa.
Verenpaimetauti, diabetes, näin vanhemmalla.
Rokotuksista turha höpistä, sydänvikoja on aina ollut. Anoppini 60- luvulla alle viiskymppisenä sai ensimmäisen sydärin, 63- vuotiaana neljännen ja aivot vioittui, 65- vuotiaana viidennen, johon menehtyi. Hoidossa ja tutkimuksissa oli jatkuvasti kyllä, tahdistimet eivät tainneet vielä niin yleisiä noilla vuosikymmenillä olla.
en tiedä mutta rokotevaurio sydänlihastulehdus on elinikäinen .