Mikä kaikki oli paremmin 90-luvulla?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut somea.
Tämä! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut somea.
Tämä! ap
Eihän sitä kukaan pakota käyttämään. Älypuhelimen vaihdat vanhaan nokialaiseen ja tietokoneelta poistat nettiselaimen. Aika lähellä ollaan jo 90 lukua näillä keinoilla.
Sillon sentään toimi posti, pankit ja maaseudullakin kulki linja-autot.
Vastaan samoin kuin edellinen, ei ollut somea ja sitä myötä ei ollut somekiusaamista ja esim. sellaista ulkonäköpainetta nuorilla naisilla kuin nykyään.
Olen helpottunut että olen jo keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut somea.
Tämä! ap
Eihän sitä kukaan pakota käyttämään. Älypuhelimen vaihdat vanhaan nokialaiseen ja tietokoneelta poistat nettiselaimen. Aika lähellä ollaan jo 90 lukua näillä keinoilla.
Mites, kun muut ihmiset käyttävät sitä? Miten heidät saa lopettamaan sen ruudun tuijottelun ja siitä kiinnostumisen enemmän, kuin juttelemisesta ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Maamme ei ollut monikulttuurinen.
Joo, ei ollu. Kokoomuksenkin, oliko joku meppi, harmitteli että Suomi kyllä vaikuttaa liian valkoiselta kun Euroopasta tänne tulee käymään....
Sanoisin, että laman jälkeinen hillitön nousukausi oli jotain maagista. Kaikki oli mahdollista vuosien 95-2001 välillä.
Sitten alkoikin terrorismin vastainen sota. Sitten subprime -kriisi. Kreikan maksukyvyttömyys. Krimin valtaus. Covid-19. Ukrainan sota.
Mikään noista ei ole edes ehtinyt loppua. Maailma on hyvin erihajuinen kuin vaikkapa vuonna 1999. Nimenomaan Suomi, siis. Kongossa on todnäk ollut helvetillistä koko ajan.
Kaikkea ei oltu ulkoistettu johonkin hevonvitunkiinaan, ja töitä riitti ja siitä jopa maksettiin kunnollista palkkaa.
Sossusta sai hyvin rahaa, ainakin minä sain ja ruoka oli halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samoin kuin edellinen, ei ollut somea ja sitä myötä ei ollut somekiusaamista ja esim. sellaista ulkonäköpainetta nuorilla naisilla kuin nykyään.
Olen helpottunut että olen jo keski-ikäinen.
Ennen katseltiin peilistä omia muotoja eikä niiden kuvia tarvinnut laittaa mihinkään ilmaisjakelulehteen. Nykyään some korvaa sekä peilin että ilmaisjakelulehden muuten paitsi ilmaisjakelulehdissä lukijoiden mielipidekirjoituksissa piti olla sentään jonkinlainen taso.
Anttila lähetti asiakkailleen postimyyntiluetteloita. Monilla pojilla oli se iltalukemiston suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei oltu ulkoistettu johonkin hevonvitunkiinaan, ja töitä riitti ja siitä jopa maksettiin kunnollista palkkaa.
Juu, kiinalaiset tulivat vieläpä tänne töihin, vai mitä uiguureja näin telakalle menossa 2000-luvun alussa. Sattoivat tietysti olla jostain Venäjän vinkuintiastakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut somea.
Tämä! ap
Vaikuttaa se silti ihmisten elämään käytitpä eli et. Suosituimpia sosiaalisia medioita käytetään massojen manipulointiin ja se näkyy sitten melkein kaikessa.
Woke oli vasta prototyyppiasteella eikä sitä esiintynyt kuin lukion ärsyttävimpien tyttöjen puheissa ja jossain piilossa yliopistoilla eivätkä hekään uskaltaneet tuoda woketusta esille koska tiesivät tulevansa välittömästi naurunalaisiksi.
Ei juuri mikään paitsi että itse oli nuori, fiksu ja komea. Nyt on enää fiksu ja komea.
Viihde oli vielä parempaa. Elettiin elokuvien ja sarjojen osalta vielä jotenkin 1980-luvun jatkumoa eikä kaikkea pystynyt tekemään tietokoneilla. Ei ollut trikoopelle-elokuvia vaan normaalit elokuvatkin saivat katsojia teattereissa. Musiikkiakaan ei tehty 40 ammattilaisten liukuhihnatiimeillä ja autotunella (ennen vuotta 1997).
Ei ollut somea.