Sattuu.
Olenko erityisen herkkä vai satuttaisiko tällainen tilanne normaaleitakin ihmisiä:
Äitini ja siskoni näkevät toisiaan suunnilleen joka viikko ja äitini on tosi läheinen siskon lapsien kanssa myös. Sellainen niinkuin normaalit mummot ovat.
Toki tässä vaikuttaa se, että asuvat samassa kaupungissa kun minä taas asun 100 kilometrin päässä.
Kuitenkin, äitini vierailee luonani n. 2 kertaa vuodessa ja silloinkin tekee vain jonkun parin tunnin visiitin. Juodaan kahvit ja lähtee.
Minun lastani muistaa korteilla juhlapyhinä ja ostaa lahjoja, mutta sen erityisempää tunnesidettä ei juuri ole, tietenkään kun niin harvoin nähdään. Itsehän me käydään vierailemassa useammin heillä kun he meillä.
Ikuisesti jäi myös mieleeni se kun ilmoitin olevani raskaana: vastaus oli tympeän kuuloinen "aha" ja perään epäuskoinen "onneksi olkoon"
Sisko puolestaan samassa tilanteessa sai onnenkyyneleitä ja iloista onnittelua.
Tämä selkeä ero sisareen ja hänen lapsiinsa jyystää minua äärettömästi. Masentaa. En osaa olla muunlainenkaan. Siitähän se taitaa olla kiinni. Olen jollain perustavalla tavalla vääränlainen saadakseni sellaisia normaaleja reaktiota ja välittämistä ihmisiltä.
Ei pitäisi välittää ja miettiä näitä, mutta joka kerta kun kuulen siskosta ja äidistä tuntuu kuin saisi luodin rintaan.
Mitä tässä pitäisi tehdä itselleen ?
Kommentit (2)
Hyväksyä se että äidillä ja siskolla on samanlainen luonne ja heille yhdessä olo on valmiiksi luontevaa, sen eteen ei tarvitse tehdä työtä. Samassa perheessä on aina erilaisia lapsia ja jokaiseen heistä kasvaa omanlaisensa suhde.
Mihin sitä aikuinen ihminen muutenkaan äitiä tarvitsee?
Päin vastoin. Epänormaalia olisi jos tuollainen ei tuntuisi missään. Ikävä tilanne. Voisiko asian ottaa puheeksi? Vaikka tekstiviestillä jos ei muuten? Koita olla syyttelemättä äitiä vaan kerro miten koet asian ja miten pahalta se sinusta tuntuu.
Vai olisiko siskolle helpompi puhua? Tosi inhottavaa jos asiaa ei saada purettua ja se jää sellaiseksi möykyksi kalvamaan sua.