Hei te ulkomailla asuvat! Kun tulette Suomeen käymään sukulaisiin/ystävien luo, missä yövytte?
Kommentit (33)
Hotellissa. Kun vanhemmat oli nuorempia oltiin heidän luona, mutta äiti on jo 79 ja isä yll 80 ja heitä rasittaisi kohtuuttomasti 5-henkiisen perheen yövierailut.
Yleensä parilla kaverilla, sisarusten luona, tai vanhemmilla, riippuen missä päin Suomea olen. Välillä saatan varat jokusen hotelliyön tai aribnb:n helpottaakseni järjestelyjä.
Sukulaisten ja ystävien luona. Lähettyvillä ei ole mitään hotellia tai muutakaan missä yöpyä.
Kovasti haluavat minun tulevan kylään. Viimeksi olen käynyt kolme vuotta sitten ja tänä kesänä ajattelin sitten lähteä käymään.
Air bnb on osoittanut hyväksi ja edulliseksi tavaksi olla ja elää parikin kuukautta. Eikä kenenkään nurkkiin tarvi mennä, vaikka moni ottaiskin. Lapset sitten käy sukuloimassa yökylässä, niin ollaan me aikuiset sitten "kotona".
Minulla on kakkosasunto Suomessa, siellä olen.
Aluksi oltiin nurkissa ja missä sattuu, airbnbssä tai vuokrattiin mökki. Meni hermot tuohon säätöön, nykyään pieni on kakkosasunto Suomessa.
Hotellissa aina. Marriott ketjuun löytyy Bonvoy Ambassador Elite kortti, mutta Suomessa on vasta muutama Marriott.
Ystävien ja sukulaisten ja tutavien nurkissa. Torpasta torpaan sirtyen,eivät kyllästy.Oma asunto on vuokralla Suomessa,sitä ei voida käytää!
Ollaan joko Suomessa kakkos tai kolmosasunnolla. Tai sitten kesämökillä. Joskus ehkä hotellissa. Riippuu fiiliksestä.
Vanhempien luona olimme niin kauan kun olivat hyväkuntoisia. Nyt molemmat kuolleet. Sisaruksia on pari Suomessa, heille en mene riesaksi, joten airbnb tai hotelli.
Samaa tässä juuri pähkäilin että minne majoittuisimme. Tuntuu hullulta maksaa kuukauden majoittumisesta 2-3 tonnia, mutta siltä se nyt näyttää, että turistit ovat löytäneet kyläämme, eikä halvempia tahdo löytyä. En jaksaisi sukulaisten nurkissa koko ajan olla. Samalla reissulla suunnittelen omaa kesämökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tässä juuri pähkäilin että minne majoittuisimme. Tuntuu hullulta maksaa kuukauden majoittumisesta 2-3 tonnia, mutta siltä se nyt näyttää, että turistit ovat löytäneet kyläämme, eikä halvempia tahdo löytyä. En jaksaisi sukulaisten nurkissa koko ajan olla. Samalla reissulla suunnittelen omaa kesämökkiä.
2-3 tonnia on pikkuraha kesämökin ylläpitoon verrattuna.
Meillä ei ole lapsia, joten tilaa löytyy vähän helpommin ystävien ja sukulaisten luota. Miehen veljellä isompi talo jossa riittää hyvin tilaa meille ja muita sukulaisia asuu lähettyvillä, joten heidän luonaan voi käydä samalla mutta ei tarvitse kuitenkaan jäädä yöksi kyläilemään.
Hyvä ystäväni asuu toisella puolen Suomea, ollaan siellä useampi yö ja nähdään taas sukua, jonka luona olisi kovin raskasta olla yötä. Jos olisi lapsia niin otettaisiin varmasti Airbnb tai vastaava ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 tonnia on pikkuraha kesämökin ylläpitoon verrattuna.
Sehän riippuu millaisesta mökistä on kyse. Jos tarjolla on sellaisia mitä ei ole rempattu 90-luvun jälkeen tai edes freesattu textiilein, niin en todellakaan maksa monta tonnia.
En käy kovinkaan usein Suomessa ja silloin harvoin kun käyn niin ehdottomasti Airbnb.
Ei tarvitse olla kenenkään nurkissa ja saa elää vapaasti.