Kela ei kiirettä pidä
Kohta 3 viikkoa kun laittanut toimeentulotuen kaikkine liitteineen eikä ole edes käsiteltävänä vielä. Soitella ja jonottaa saa päivittäin lukuisia tunteja. Myötistellää vaa ja nuoleskellaa persettä mutta mitään ei tapahdu. Laskut pitäis maksaa ja ruoka loppuu
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan voisi lakkauttaa. Toisi aika huimia säästöjä. Jos tulee nälkä tai vilu, niin aina voi mennä töihin.
Työtä tekemälläkö se nälkä lähteekin? Ja minä kun olen aina luullut, että nälkä lähtee syömällä.
Paitsi että minä en kelpaa edes ilmaistöihin. Minun pitäisi varmaan maksaa työnantajalle, jotta saisin tehdä töitä.
Kyllä se minulla on se nälkä lähtenyt ihan vaan töitä tekemällä. Laiskalla se pukkaa hikeä jo syödessäänkin ja varsinkin syödessä muiden työn hedelmiä. Huh huh hikeä pukkaa mums mums mums. Ilmaista, maksutonta, vastikkeetonta, mulle, mulle! Ja heti, eikä seitsemäs päivä. Mums mums mums.
Myytkö piriä vai mitä teet työkses jos nälkä sillä lähtee?
Onko kyseessä kesäkuun tuki? Voivatko edes maksaa sitä ennen kuin on kesäkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan voisi lakkauttaa. Toisi aika huimia säästöjä. Jos tulee nälkä tai vilu, niin aina voi mennä töihin.
Työtä tekemälläkö se nälkä lähteekin? Ja minä kun olen aina luullut, että nälkä lähtee syömällä.
Paitsi että minä en kelpaa edes ilmaistöihin. Minun pitäisi varmaan maksaa työnantajalle, jotta saisin tehdä töitä.
Kyllä se minulla on se nälkä lähtenyt ihan vaan töitä tekemällä. Laiskalla se pukkaa hikeä jo syödessäänkin ja varsinkin syödessä muiden työn hedelmiä. Huh huh hikeä pukkaa mums mums mums. Ilmaista, maksutonta, vastikkeetonta, mulle, mulle! Ja heti, eikä seitsemäs päivä. Mums mums mums.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, sossutukia 800 miljoonaa ja niitä saa myös eläkeläiset ja työssäkäyvät
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä kesäkuun tuki? Voivatko edes maksaa sitä ennen kuin on kesäkuu?
Tt-tuki maksetaan aikaisintaan hakukuukauden ensimmäisenä arkipäivänä, mutta päätöksen pitäisi silti tulla 7 arkipäivässä. Mutta varmaan tässä on kyse toukokuun tuesta. Kannattaisi kyllä aina hakea ajoissa, itse laitan seuraavan kuun hakemuksen jo edellisen kuun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on laitonta, päätöksen pitää tulla 7 arkipäivässä. Itselle on aina tullutkin. Asumistuen tarkastuspäätöskin tuli 6 päivässä vaikka arvio oli 16-17 päivää.
Minä olen huomannut, että välillä päätös on saatavilla Kelan nettipalvelussa vasta esim. kahdeksantena tai yhdeksäntenä arkipäivänä hakemuksen saapumisesta, mutta se on kirjattu viimeiselle lailliselle ajankohdalle eli seitsemännelle arkipäivälle. Voi tietysti olla, että valmiita päätöksiä hillotaan jossain ennen kuin niistä ilmoitetaan asiakkaalle, mutta silloinkaan kyllä lain tarkoitus ei oikein toteudu. Todennäköisimpänä pitäisin kuitenkin sitä, että päätökset kirjataan väärälle päivälle, mikä on rikos, ainakin väärennös ja virkavelvollisuuden rikkominen.
Päätöksen kirjauspäivää ei voi vaihtaa. Se tulee suoraan järjestelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkä lähtee töitä tekemällä? Aika jännä. Itselläni on enemmän nälkä töitä tehdessä kun tulee enemmän fyysistä aktiivisuutta. Mutta ehkä tosiaan olet pirimyyjä joka ottaa lastista vähän itselleenkin.
Mulla kesti 6 kk saada Kelalta päätös lapsilisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on laitonta, päätöksen pitää tulla 7 arkipäivässä. Itselle on aina tullutkin. Asumistuen tarkastuspäätöskin tuli 6 päivässä vaikka arvio oli 16-17 päivää.
Minä olen huomannut, että välillä päätös on saatavilla Kelan nettipalvelussa vasta esim. kahdeksantena tai yhdeksäntenä arkipäivänä hakemuksen saapumisesta, mutta se on kirjattu viimeiselle lailliselle ajankohdalle eli seitsemännelle arkipäivälle. Voi tietysti olla, että valmiita päätöksiä hillotaan jossain ennen kuin niistä ilmoitetaan asiakkaalle, mutta silloinkaan kyllä lain tarkoitus ei oikein toteudu. Todennäköisimpänä pitäisin kuitenkin sitä, että päätökset kirjataan väärälle päivälle, mikä on rikos, ainakin väärennös ja virkavelvollisuuden rikkominen.
Jos päätös tehdään 7. päivänä, niin sehän näkyy asiakkaalla vasta seuraavana päivänä.
Ja jos ollaan postin varassa, niin sitten menee viikko.
Postin varassa todella mene viikkoja. 7 arkipäivässä päätös on tehty,jos kaikki vaadittavat paperit on liitteinä? Asiasta olisit heti saanut selvyys kun et yrittäisi vaan soitaa! Menisit livenä Kelassa käymään.Miksi se on vaikeaa?
Mee töihin. Niillä on varmaan kiirettä niiden ukrainalaisten kanssa.