Käykö muilla kauppa Emmy.fi
Pitkästä aikaa laitoin tänä keväänä vaatteita Emmy.fi palveluun. Ei se ennenkään mikään kultakaivos ole ollut, mutta nyt tuntuu ettei kauppa käy lainkaan. Onko vika omissa uudenkarheissa merkkivaatteissa vai onko muilla sama kokemus, ettei kauppa käy?
Kommentit (14)
Samat kokemukset täällä! Ja totaalinen pettymys ollut koko palvelu! Olisi pitänyt laittaa vaikka toriin tai face-kirppikselle mun merkkivaatteet :( nyt tilitykset olleet tyyliin 2/kk.
Siellähän on nykyisin koko ajan joku alennus käynnissä ja kun tuotteilla on palautusoikeus, niitä lähetellään sitten edes-takaisin ilman konkreettista korvausta myyjälle.
Lisäksi: osa mun arvokkaista vaatteista ja tavaroista on kadonnut johonkin: esim. arvokas täysnahkasatulalaukku (merkki hyvin tunnettu ja arvostettu) ei ilmestynyt ikinä myyntiin. Ilmeisesti ne myyntiin laittajat ei tunnistaneet että se oli arvokkaan merkkinen?
Se hinnoittelu on myös ihan posketon ja ilman logiikkaa, ilmeisesti riippuu siitä kuka kulloinkin on hinnoittelemassa. Jotakin mun Marimekon käytettyä mekkoa on näköjään kaupattu yli 100:n hinnalla (eihän se niin kalliilla ikinä tule menemään kaupaksi!) ja sitten joku käyttämätön merkkivaate on myynnissä kympillä.
Ap tässä: Minun lähetyksistä on myös jäänyt osa laittamatta myyntiin. Perään kysyessäni olen saanut geneerisen vastauksen, että on ollut tahrainen tai reikäinen. Mikä ei toki pidän paikkansa, olen ne syynännyt ennen lähettämistä. Vuosi sitten laitoin myyntiin uusia,käyttämättömiä me&i peittoja, jotka siis olisivat olleet mielestäni lastenvaatteita, kuten esim. saman merkin ruokalaput. Eivät tulleet myyntiin, koska eivät kuulemma kuulu valikoimaan. No, olen valinnut lahjoituksen myymättömille, että toivottavasti menivät sitten jollekin tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset täällä! Ja totaalinen pettymys ollut koko palvelu! Olisi pitänyt laittaa vaikka toriin tai face-kirppikselle mun merkkivaatteet :( nyt tilitykset olleet tyyliin 2/kk.
Siellähän on nykyisin koko ajan joku alennus käynnissä ja kun tuotteilla on palautusoikeus, niitä lähetellään sitten edes-takaisin ilman konkreettista korvausta myyjälle.
Lisäksi: osa mun arvokkaista vaatteista ja tavaroista on kadonnut johonkin: esim. arvokas täysnahkasatulalaukku (merkki hyvin tunnettu ja arvostettu) ei ilmestynyt ikinä myyntiin. Ilmeisesti ne myyntiin laittajat ei tunnistaneet että se oli arvokkaan merkkinen?
Kuule, ihan varmasti tunnistivat ja laukkusi on nyt jonkun henkilökuntaan kuuluvan tai hänen tuttavansa garderobissa. Tai myyty kivalla voitolla jollakin ulkomaisella design secondhand -sivustolla.
Olen joskus ihmetellyt näitä emmyja ja rekkejä että myyntiin tulee viikoittain ihan tolkuttomasti vaatetta, mutta ostetaanko niitä lainkaan. Tuntuu että samat rievut pyörivät siellä kuukaudesta toiseen. Yksittäinen tuote häviää valtavaan massaan.
Vierailija kirjoitti:
Se hinnoittelu on myös ihan posketon ja ilman logiikkaa, ilmeisesti riippuu siitä kuka kulloinkin on hinnoittelemassa. Jotakin mun Marimekon käytettyä mekkoa on näköjään kaupattu yli 100:n hinnalla (eihän se niin kalliilla ikinä tule menemään kaupaksi!) ja sitten joku käyttämätön merkkivaate on myynnissä kympillä.
Kerran eksyin sille sivustolle ja tosiaan meinasin pudota pallilta, kun kirpparivaatteet maksavat satoja euroja, olkoonpa mitä merkkivaatteita tahansa. Olen ostanut tavalliselta kirpparilta ehjiä ja puhtaita merkkivaatteita muutamalla eurolla!
Juu ei kiitos mulle.
Vierailija kirjoitti:
Tulee väkisin mieleen että kikkaillaanko hinnoittelulla ihan tahallaan. Eli joku Emmyllä on iskenyt silmänsä ko. mekkoon, lätkäissyt siihen poskettoman hintalapun ja ostaa sen itselleen myöhemmin huimin alennusprosentein. Mekko olisi varmaan myyty heti, jos se olisi edullinen.
No, ehkä olen vain vainoharhainen :D
Hyvä tietää ettei siellä liiku mikään. Olen joskus miettinyt emmya yhtenä vaihtoehtona päästä eroon erittäin hyväkuntoisista liikavaatteista, mutta eipä tuo näytä kannattavan.
En ollut koskaan kuullutkaan tuollaisesta kaupasta, vaikka voisi kuvitella että olisin kohderyhmää (kolmekymppinen nainen). Mutta nyt kävin selailemassa ja ihan poskettoman korkeita hintoja, en todellakaan ostaisi käytettyjä kenkiä tai vaatteita tuollaisilla hinnoilla...
Mihin myymättä jääneet laukut, kengät ja vaatteet menevät? Palautetaanko ne omistajilleen? Noilla sivuilla on niin kauheasti tavaraa ettei kaikki voi mitenkään mennä kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin myymättä jääneet laukut, kengät ja vaatteet menevät? Palautetaanko ne omistajilleen? Noilla sivuilla on niin kauheasti tavaraa ettei kaikki voi mitenkään mennä kaupaksi.
Jos haluaa ne takaisin, se maksaa. Voi myös valita lahjoituksen - näin olen itse tehnyt. Mihin menee, en nyt muista.
Tuntuu kyllä, ettei mene kaupaksi millään muullakaan perinteisellä alustalla esim. Huuto.net, Tori.fi tai edes Facebookin kirpuilla.
Olen sekä myynyt että ostanut Emmystä, joten tunnistan vaatteissa olevan numerotarran. Eräässä kierrätyskeskuksessa olen nähnyt näitä Emmyssä myynnissä olleita tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Tulee väkisin mieleen että kikkaillaanko hinnoittelulla ihan tahallaan. Eli joku Emmyllä on iskenyt silmänsä ko. mekkoon, lätkäissyt siihen poskettoman hintalapun ja ostaa sen itselleen myöhemmin huimin alennusprosentein. Mekko olisi varmaan myyty heti, jos se olisi edullinen.
No, ehkä olen vain vainoharhainen :D
Samat vainoharhat täälläkin. On tullut just tuo skenaario mieleen, että lätkäistään tahallaan haluttuun tuotteeseen aivan liian iso hinta ja sitten kun se ei yllätys-yllätys mene kaupaksi, vaate menee kierrätykseen = lopulta joku työntekijä ottaa sen itselleen.
Harmi sinänsä että joutui tähän pettymään kun periaatteessa kyse kuitenkin hyvästä ideasta. Mieluummin myyn vaatteet itse netissä tämän jälkeen.
No höh, ei ole tullut mitään kommentteja tähän. Nostanpa hieman, jos jollain kokemusta löytyisi tältä keväältä.