Ero vai ei?
En osaa paremmin aloittaa
Taustaa:
Olemme kolmekymppinen pariskunta jolla kaksi lasta, talot, autot jne kaikki hyvin.
Miehelläni on takanaan yksi aiempi avioliitto josta yksi lapsi, hän on tärkeä osa perhettämme ja on meillä joka toinen viikko, rakastan häntä ja suhteemme on hyvä.
Miehen suhde ex-vaimoon on huono, ero riitaisa joka sisälsi paljon henkistä väkivaltaa. Ex-vaimo on pettänyt useita kertoja ja rehvastellut eron aikana näistä avoimesti jne.
Tämä luonnollisesti jättänyt mieheeni jälkensä. Hän on hyvin herkkä tälläiselle asioille ja ymmärrän sen.
En ole koskaan antanut mitään syytä epäillä itseäni, meillä on hyvin aktiivinen seksielämä, tiedän mieheni rakastavan minua syvästi ja minä häntä.
Ongelma näyttäytyy kuitenkin arjessamme usein.
En voi puhua kenestäkään miehestä mitään, varsinkaan ulkonäöstä. Voisin hyvin vitsailla vaikka jostain leffatähdestä mutta tiedän että asiasta tulisi riita.
Jos olen ulkona ystävien kanssa tiedän hänen miettivän ja epäilevän minua. Koska tulen ja kenen kanssa olen jne.
Hän ei ole mikään kyttäävä hullu tai halua rajoittaa menemisiäni mutta alitajuntaisesti on aina huolissaan.
Olemme puhuneet asiasta. Tilanne on kuitenkin itselleni hyvin kuormittava. Kärsin siitä että minuun ei luoteta ja koen että joudun varomaan sanomisiani.
Korostan että hän ei ole mikään hakkaava hullu mutta että hän tunnetasolla loukkaantuu ja kärsii tälläisissä tilanteissa.
Meillä on todella paljon hyvää yhdessä ja rakastan miestäni. Mietin silti että onko tämä ongelma vielä kymmenen vuoden päästäkin? Koska voi vaatia toista luottamaan sinuun? Onko toisilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (27)
Minunkin ex petti ja valehteli mutta en silti automaattisesti oleta muista naisista että hekin pettäisivät ja valehtelisivat. Irrationaalista käyttäytymistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei minulle olisi syy erota. Voit muuttaa omaa suhtautumistasi ja olla rennompi asian suhteen, mutta ennen kaikkea tietysti auttaisi, jos mies yrittäisi myös työstää tätä asiaa. Mitä hän sanoo asiasta?
Ei se oikeastaan ole siis minullekaan. Tunnen tottakai pahaa mieltä siitä että hän kokee näin, en halua että hän kantaa tälläisiä ajatuksia mukaan tai pelkää kun olen jossain jne.
Hän sanoo että luottaa mutta silti hänen käytös kertoo muuta.Ap
Sanoo on eri kuin tekee, hän varmasti haluaisi luottaa mutta käytännössä ei pysty. Työstettävä hänen luottamusta itsessään ihmisiin parisuhteissa, jos kerran pahasti satutettu. Ei hän voi pelätä jokainen tai sinä teet samoin ja suojella täten itseään. Epävarmuus ja luottamus käsittelyyn jotta hän voisi alkaa työstämään, pitää ensin itse tiedottaa asia. Miehesi todella pitää sinusta sillä omaan korvaa kuulostaa siltä, ja pelkää mahdottomasti teet jotain satuttavaa tai ylipäätään hänelle jäänyt exästä (suojelee itseään) ja häneen sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin ex petti ja valehteli mutta en silti automaattisesti oleta muista naisista että hekin pettäisivät ja valehtelisivat. Irrationaalista käyttäytymistä
Minulle taas kävi niin että vaikutti vaikka tiedän ihminen on eri, olin nähnyt miten pahasti joku voi tehdä ja satuttaa joten varuillani.. vaikka käsittelin asiaa.. pidin sitä silti mahdollisena kunnes kumppanini oli vain tukenani. En voinut olla varma puhutaanko siltikään totta joissain asioissa, kun heijastin ja peilasin miten oli ennen tehty useita kertoja yms, jätti jäljet. Petettynä on joutunut tilanteeseen missä ei toinen arvosta ja sua ei arvosteta, se on vaikea uskoa taas ja toki hiljalleen että oikeasti joku arvostaa sittenkin. Kun kerää luottamusta seuraavissa suhteissa takaisin hyvään ja turvalliseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Jos varsinkin on todella pahasti sekä syvästi petetty.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on noita ikäkriisejä. Menee liian hyvin kotona, joten kaivataan jotain jännitystä ja elämää suurempaa. Yritetään paeta arkea johonkin fantasiamaailmaan ja löytää mysteerinen Don Juan.
Tämä typerä yliarvostettu elokuva "Tuulen viemää" on sekin 4-tuntia naisen oikuttelua.
Tämä on aivan totta. Niin monet naiset rikkovat liittonsa joko 30-, 40-, tai 50- vuotiaita ja niin usein vielä pettämällä
Samankaltaisessa tilanteessa olleena. Mies voi muuttua, mutta se vaatii että hän tajuaa asian. Sinä et voi siihen vaikuttaa. Sinä voit vaikuttaa siihen, että et anna miehen mustasukkaisuuden vaikuttaa itseesi. Elä normaalisti äläkä ota itseesi toisen mökötyksiä. Älä luovu menoista miehen takia tai suostu pelkäämään, jos et ole tehnyt mitään väärää. Jos alat myötäillä miehen pelkoja, se ei pelkoa paranna, ainoastaan tilanne pahenee.
Anna miehelle aikaa. Luottamus ihmisiin ei palaudu hetkessä.
Muiden miesten kommentoinnin ja pitkät katseet tms voit kai miehen seurassa lopettaa? Se ei ole muutenkaan parisuhteessa hyvää käytöstä, etkä menetä siinä paljoa. Jos toinen on herkkä tuommoiselle niin turha sitä nyt on tuommoista tehdä kun se on helppo jättää pois. Vitsailla voi sitten joskus jos tilanne helpottaa ja toinen sitä kestää.
Aiheeton mustasukkaisuus on raskasta. Pidä ystävät lähellä, jotta et eristäydy ja jää yksin.
Olen ollut reilut parikymmentä vuotta naimisissa, eikä tähän mennessä vaimoni ole kokenut tarpeelliseksi ottaa puheeksi toisten ihmisten ulkonäköä, ei naisten eikä miesten.
Jos hänellä olisi tarve puida jonkun miehen ulkonäköä puoleensavetävyyden tms. suhteen luulen etten olisi kovin hyvä juttukaveri vain siksi etten miehenä näe asiaa samoista lähtökohdista.