Raskaaksi 46 vuotiaana
Kuinka moni on tullut raskaaksi 46 vuotiaana?
Onko onnistunut luomusti vai hoidoilla?
Itse täytän 46v. tänä syksynä ja toiveissa vielä yksi lapsi.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 43-vuotias ja olemme viime syksystä asti toivoneet raskautta ja lasta. Häntä ei ole kuitenkaan alkanut kuulumaan joten olen pikkuhiljaa luopumassa toivosta asian suhteen. Olen ajatellut että tämän kesän ajan vielä annan asialle toivoa ja sen jälkeen luovutamme vaikka se surulliselta tuntuukin. Se tapahtuu mikä on tarkoitettu ja hyvä niin.
Tsemppiä! Itse kotihoitona kokeilin kun ei oo haittaakaan jos ei hyötyä syödä uuden kierron alettua babydisperiiniä . Kp 5 aloitin ja sen 50 mg otin päivittäin. Niitä myydään 100 mg paketissa eli puolitin aina tabletin. Niin vain tärppäsi, mulla ennen onnistunutta raskautta monta kemiallista ((niitäkään en olisi tiennyt jos en olisi liian herkällä raskaustestillä testaillut.) Kohdun verenkiertoa parantaa ja helpottaa kiinnittymistä:)
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 vuotias ja toivon lapsenlasta viiden vuoden sisään, ehkä useampaakin, kaikki ovat tervetulleita! En voisi edes ajatella, että alkaisin vääntämään omaa vauvaa nyt kun lapsistani kaksi on jo aikuisia.
Minun mielestäni on kyllä sairaampaa odottaa muita ihmisiä vääntämään niitä vauvoja huvituksekseen kuin vääntää itse. Anna lastesi elää omaa elämäänsä.
Täytän kohta 45 ja olen raskaana rv 28. Raskaus ollut todella helppo ja voin erinomaisesti. Tuntuu ihanalta ja etuoikeutetulta olla tässä tilassa, kun samaan aikaan osa ystävistä (samaa ikäluokkaa) kärvistelee esivaihdevuosivaivojensa kanssa ja suree menetettyä hedelmällisyyttään. Sain esikoiseni 40v ja se oli erittäin positiivinen kokemus kaikin puolin, jaksoin hyvin sekä raskaus-että pikkulapsiajan. Koen myös tämän raskauden nuorentaneen minua sekä fyysisesti että henkisesti, eli suosittelen ehdottomasti yrittämään, ikä ei ole este!
Hei! Itse tulin raskaaks luonnollisesti 46-vuotiaana. Sain ihanan kuopuksemme , joka nyt 19-vuotias ihana ja terve poika. Meillä 11 lasta ja kaikki olleet tervetulleita.
Käsi sydämellä, en jaksaisi nyt 42 -vuotiaanakaan enää vauvaa ja seuraavina vuosina pikkulapsiaikaa. Mulla on melko haastava työ ja fyysinen ja henkinen jaksaminen ei ole enää sitä mitä se oli pari-kolmekymppisenä. Ehkä jos olisi mahdollista olla työelämästä poissa eskari-ikään saakka. Silloinkin tosin toivoisin lapselle edes osa-aikaisen päivähoidon, koska lähipiirissä ei ole enää pieniä lapsia ja sisaruksetkin olisivat jo nuoria aikuisia. Eihän sille mitään mahda jos sattuu elämässä yllätyksiä, mutta luonto on tarkoittanut hedelmällisyyden heikkenevän iän myötä ja minusta se ei ole lasta kohtaan oikein jos hyvin iäkäs pari yrittää raskautta hoidoin ja lahjoitetuin soluin. Tuntuu, että silloin niitä odotuksia kohdistuu aika paljon juuri siihen lapseen, vaikka vanhemmuudessa tulisi olla juuri toisin päin; ei siksi, mitä lapsi voi minulle antaa vaan siksi olisiko minulla /meillä lapselle annettavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yöks. Pikkasen liian vanha.
Hirmu kätevää, että se sun moraalinen raja menee juuri siinä kohdassa, jossa itse lopetit lisääntymisen!
Veit sanat suustani! Aina nämä samat tyypit kertomassa heti kuinka HE ovat tehneet ja että se on AINOA oikea tapa!
Oikeesti onkohan niitä joilla vaikka 5 lasta ja hedelmöityshoidoilla väkisin lisää?