Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi 46 vuotiaana

Lumi 76
30.05.2022 |

Kuinka moni on tullut raskaaksi 46 vuotiaana?
Onko onnistunut luomusti vai hoidoilla?
Itse täytän 46v. tänä syksynä ja toiveissa vielä yksi lapsi.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 vuotias ja toivon lapsenlasta viiden vuoden sisään, ehkä useampaakin, kaikki ovat tervetulleita! En voisi edes ajatella, että alkaisin vääntämään omaa vauvaa nyt kun lapsistani kaksi on jo aikuisia.

Vierailija
22/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin luonnollisesti raskaaksi 45-vuotiaana.

Not bad. Itse olisin sairaana huolesta riskien takia

Toki huolia voi poistaa osallistumalla seulontoihin. Joskus aikoinaan julkisella sai lapsivesipunktion tietyn iän jälkeen oliko jotain 40 v. Nykyään ei kai tuollaisia rajoja ole, vaan kaikille tarjotaan veri- ja ultrakokeet ja jos niissä jotain ohjataan jatkotutkimuksiin.

Juu mä sain lapsivesipunktion julkiselta 43 vuotiaana kun oli jotain riskimerkkejä. Kaikki ok kuitenkin.

Aikaisemmissa raskauksissa piti käydä yksityisellä ja pulittaa pitkä penni. Joskus aikoinaan lapsivesipunktiosta sai kunnon Kela korvauksen. V. 2012 korvattiin enää vain vähän. Tuli hintaa yli 800 muistaakseni omavastuuosuudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 vuotias ja toivon lapsenlasta viiden vuoden sisään, ehkä useampaakin, kaikki ovat tervetulleita! En voisi edes ajatella, että alkaisin vääntämään omaa vauvaa nyt kun lapsistani kaksi on jo aikuisia.

Hui kauheeta. Tai omien lasten ikä ratkaisee. Itse en haluaisi omien lasten hankkivan lapsia alle 25 v.

Vierailija
24/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään ulkomailta löytyy klinikka, joka suostuu tekemään 46-vuotiaalle hoitoja, mutta voi olla, ettei omilla munasoluilla enää onnistu.

Vierailija
25/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kauheeta. Tai omien lasten ikä ratkaisee. Itse en haluaisi omien lasten hankkivan lapsia alle 25 v.

Ei tuossa taida olla sun haluista kyse.

Vierailija
26/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta jotka tekevät lapsia yli 40v. Toiset joka vuosi.

Vierailija
27/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 43. Ja muistakaa nuoret poitsut ja miksei tytötkin, vain yksikin kerta riittää jos tietty aika.

Vierailija
28/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain luonnollisesti / vahingossa lapsen viime vuonna 47-vuotiaana. Olin jättänyt jo ehkäisyt pois, koska menkat tuli miten sattuu, välillä 2 viikon välein ja välillä kuukausia pois. Eikä 10 vuoteen ollut miestäkään, joten oletin että kun sellaisen löysin niin ikä jo hoitaa ehkäisyt. No ei hoitanut, sain sitten esikoisen vähän vanhempana. Mun suvussa muitakin, isoäiti teki aikanaan 10 lasta ja viimenen tuli kun hän oli 49 - aikana ennenn mitään hedelmöityshoitojen olemassaoloakaan eikä varmasti raskaus toivottu kun köyhää oli entisenkin lapsilauman kanssa ja kroppa loppu liioista raskauksista ja synnytyksistä.

Vierailija
29/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressihormonit estävät raskauden monen kohdalla myös nuorempien kohdalla.

Ei pidä haluta lasta pakkomielteisesti.

Kun unohtaa koko halun saada lapsi se voi onnistuakin.

Vierailija
30/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhin lapseni on 21 vuotias ja voisin hyvin kuvitella hänet upeaksi äidiksi.

Mielestäni viisikymppinen vauvan äiti on taas kauhistus.

Vierailija
31/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois tämmösestä ollut puhetta 16- vuotta sitten olisin kauhistunut täysin. Raskaaksi 46-vuotiaana! Sillloin sain esikoisen ja äidistäni tuli mummo 45 vuotiaana. Nyt kun kuulee miten julkkikset saa liki viiskybäsenä, niin miksei sitten taviksetkin siis jos luonnollisesti onnistuu...

Vierailija
32/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo.

Vierailija
33/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ois tämmösestä ollut puhetta 16- vuotta sitten olisin kauhistunut täysin. Raskaaksi 46-vuotiaana! Sillloin sain esikoisen ja äidistäni tuli mummo 45 vuotiaana. Nyt kun kuulee miten julkkikset saa liki viiskybäsenä, niin miksei sitten taviksetkin siis jos luonnollisesti onnistuu...

Nimenomaan harvalla onnistuu omilla munasoluilla.

Vierailija
34/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 43-vuotias ja olemme viime syksystä asti toivoneet raskautta ja lasta. Häntä ei ole kuitenkaan alkanut kuulumaan joten olen pikkuhiljaa luopumassa toivosta asian suhteen. Olen ajatellut että tämän kesän ajan vielä annan asialle toivoa ja sen jälkeen luovutamme vaikka se surulliselta tuntuukin. Se tapahtuu mikä on tarkoitettu ja hyvä niin.  

Vierailija
35/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen puoli tässä ratkaisee. Stressi pois. Aloittakaa vaikka rakennusprojekti, niin ajatukset on muualla.

Onnea yritykseen.

Hyvä idea kuka ikinä ap onkaan. Itse ollut pelkästä vilkaisusta raskautuva ja lapsiluku täynnä, joten huoh onneksi ei vastaavanlaisia ongelmia.

Vierailija
36/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan harvalla onnistuu omilla munasoluilla.

Jäiks aika ällöjä kaikki feikki istutukset. En mä vaan mitään toisten munasoluja haluaisi enkä tuntemattomia siittiöitäkään. Mutta kukin tekee mitä tahtoo ja haluaa, lain puitteissa.

Vierailija
37/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not bad. Itse olisin sairaana huolesta riskien takia

Toki huolia voi poistaa osallistumalla seulontoihin. Joskus aikoinaan julkisella sai lapsivesipunktion tietyn iän jälkeen oliko jotain 40 v. Nykyään ei kai tuollaisia rajoja ole, vaan kaikille tarjotaan veri- ja ultrakokeet ja jos niissä jotain ohjataan jatkotutkimuksiin.

Odotin lasta 42-vuotiaana 20 vuotta sitten enkä silloinkaan päässyt lapsivesipunktioon, koska verikokeiden perusteella sitä ei katsottu aiheelliseksi. Tuttava tuli luomusti raskaaksi 47-vuotiaana. En tiedä, kävikö hän lapsivesipunktiossa, mutta terveen lapsen hän sai.

Vierailija
38/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yöks. Pikkasen liian vanha. Oma moraalinen rajani menee siinä 43-vuodessa, jolloin sain viimeisimmän. Sitten varmistus toimenpide, että oli viimeinen. Kamalia riskejä alkaa olemaan raskaudessa. Ja tarkoitin ihan luonnollisella tavalla raskautuvia. Hedelmöityshoidot julkisilla voisi lopettaa 35-ikään ja jos lapsia 2 ei oikeutta niihin.

Minäkin sain kuopukseni 43-vuotiaana, ja olin mielestäni jo fyysisesti pikkuisen liian vanha. En näe mitään merkittävää moraalista eroa siinä, saako lapsen 43 tai 48 vuotiaana, jos luomusti raskautuu.

Vierailija
39/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä harhat tulee? Tuolla ikää raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä.  Naiisella se hedelmällinen hyvä ikä on on 20-30, jolloin jaksaakin ja on ihan järjellisen ikäinen kun omat lapset muuttavat pois kotoa.  

Tosiaan tuossa iässä odotetaan lapsenlapsia eikä omaa lasta.

Vierailija
40/47 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se vaadi kuin ahkeraa panemista 😜

Ja joskus ei silloinkaan onnistu joiltain. Voi harmi. Mutta totta siinä mielessä, että jos jotain ongelmia raskautumisessa on ohjeena ahkera paneminen oliko se joka toinen päivä vähintään muutaman päivän aikana ovulaation ympärillä, jos herrasväki tietää mikä on ovulaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän