Sain somejulkaisuni jälkeen tuntemattomilta läähätyskommentteja - miksi?
Heti alkuun: olen niin tavallinen perheenäiti kuin olla voi. Normaalivartaloinen ja tavallisen näköinen, en siis mikään missinmitoissa oleva. Tyyliltäni olen luonnollinen, en mitenkään räväkkä. Jos tulisin kaupassa sinua vastaan, niin et luultavasti kiinnittäisi minuun mitään huomiota.
Julkaisin somessa kuvan, jossa pienen lapsen kanssa teimme pihatöitä puutarhassa (lapsen kasvot eivät näkyneet kuvassa) ja kuvatekstissä kerroin, että olimme tänään tehneet lapseni kanssa pihatöitä. Olin pukeutunut peittävästi, päällä oli vanha ulkotakki, pitkät housut ja meikkiäkään ei kasvoilla ollut. Pidin kuvasta, koska siinä oli kiva tunnelma ja luonnossa kauniit värit. Järkytyin, kun kuvan julkaisun jälkeen sain muutamalta täysin tuntemattomalta mieheltä läähätyskommentteja. Yksi lähetti näitä setämiesten liekkiemojeita ja sydämiä, toinen kehui minua monin eri sanankääntein upeaksi ja kolmas lähestyi ällöttävällä yksityisviestillä.
Hämmennyin ja järkytyin noista viesteistä. Mitä ihmettä tämä oikein on? Siitä olen kuullut, että jotain sarasieppejä ja muita lähestyvät miehet läähätyskommenteilla, mutta miksi kommentoida jotain tuollaista tavalliselle perheenäidille, joka ei edes pukeudu paljastavasti tai poseeraa "viekoittelevasti"? Julkaisustani käy selvästi ilmi, että olen perheellinen nainen, enkä "saatavilla". Onko muilla ollut vastaavaa ja miten tuollaisista läähättelijöistä pääsee eroon, jos jatkavat käytöstään?
Kommentit (40)
Ne luultavasti laittaa niitä läähätyksiä jokaisen naisen kuvaan, en tiedä olettaako oikeasti jotain tapahtuvan.
Ei niitä miehiä kiinnosta ootko varattu. Kunhan yrittävät.
No mulle tulee kaikenlaisia seksipitoisia yhteydenottoja, vaikkei profiilista edes ilmene sukupuolta. Tulee siis jotain maksullisten naisten tai sellaisia teeskentelevien kaveripyyntöjä yms.
Laita yksityiseksi tili, niin pääset noista eroon.
Olisiko tuo normaali vartalo ja luonnollinen ulkonäkö sen läähätyksen syy? Monet aikuiseen ikään ehtineistä on reilusti ylipainoisia, joten normaalipainoinen voi pistää silmään. Ja aika moni tykkää luonnollisemmasta ulkonäöstä, ei kouvolatukat ja paljastavat vaatteet ole kaikkien mieleen.
Mä oon huomannut, että mua lähestyvät somessa vaan jollain tavalla keh.i.tys.vamm.ai.set. Osa on ollut ihan häiriöksi asti. Olen estänyt sitten kaikissa mahdollisissa kanavissa ja jos luovat uudet profiilit, niin en edes avaa viestejä.
Perhe ei ole este, se on hidaste.
Voisitko kuitenkin olla kaunis ja hyvävartaloinen, vaikka et sitä itse ehkä tajua?
Siinä voisi olla lähestymisten syy.
Jotkut noista viestittelijöistä ovat hyvin sitkeitä. Niitä voi tulla, vaikkei edes näytä naamaansa, mulle tuli puutarha-aiheisesta ig:stä. Muutin yksityisyysasetukset tiukemmiksi, niin en näe niitä enää ollenkaan ja sitten lopetin koko tilin. Muuta yksityiseksi tili, niin nuo loppuvat.
Kato, se on niin sairas että kohta ne läähättää sulle reaalissakin. Ei kannata kuule somessa julkisesti näyttää tai kirjoittaa mitään sellaista jolla noi hullut saa innostumaan! Ja mistäpä hullu ei intoa saisi!
Vierailija kirjoitti:
Mikisi et liitä teksitsi tänne myös some julkaisujasi? Niin voisimme kaikki kuolata sinua.Ei taida olla kanttia? Olet kuin tyhjä tynnyri, joka kolisee.Ihminen joka nostaa itsensä jalustalle on äärettömän heikko itsetunto: Viitaten aloituksesi!
Kuka oikeasti linkkaisi tänne mitään. Äkkiä tulis mammat haukkumaan ja pervot penailemaan.
Voi kun sä malttaisit joskus olla lisäämättä tuon "onko muilla vastaavaa", niin saattaisi joku haksahtaakin.
Mulla on ammattiini liittyvä instatili. Jos julkaisen itsestäni kuvan työvaatteissa, niin aina tulee joku setämies kommentoimaan "miten seksikäs olet tuossa *prisman* takissa". En käsitä mitä noiden miesten päässä liikkuu.
Ne saa kiksejä siitä että järkytyt. Siksi ne sitä tekeekin.
Eihän kukaan normaali ihminen edes ole somessa...
Miehet on oikeasti ihan pimeitä. Kaikki samanlaisia prvoja pohjimmiltaan.
joihinkin puree parhaiten sellainen luonnollinen look