Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen asunut Helsingissä yli 10 vuotta. Vasta tänään yhdestä lehtikuvasta tajusin, missä se Manta-patsas sijaitsee...

Vierailija
29.05.2022 |

No, on tuo aukko sivistyksessä nyt paikattu. Ainahan siitä uutisissa puhutaan, mutta ei ole niin paljoa kiinnostanut, että olisin ruvennut selvittämään, missä se on... Kyllähän patsaita täällä riittää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asuin melkein 20v hki-espoo-vantaa alueella.

Usein tuli esim lehdistä hoksattua uusia juttuja, jotka sijaitsevatkin ihan lähellä.

Ei vaan tule kaupungilla turhanpäiten notkuttua, niin moni juttu jää huomaamatta...

Vierailija
2/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asunut 20v ja vasta eilen tajusin mistä meijän lähi s-marketin karkkihylly sijaitsee. Ite ei olla kovin persoja makeelle mutta veljenpoikaa amerikoista ei noin vaan hiljennetä. Sanoin lopulta että mee nyt valkkaa pussi itelles että saadaan sut hiljaseks. Jonkun Aakkos Sirkus pussin kanssa se sieltä palas ja hyviä olivat. Sammahti sokeri humalaansa ennen aikojaan mutta kiva poika se on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä missä on Mantan patsas, tänään kannattaa mennä matsin jälkeen kauppatoria kohti. Alasti riehuvia kännikaloja metelöimässä tuhatmäärin, silloin olet oikealla suunnalla.

Myötähäpeäsi voi olla suuri ja voit tuntea itsesi surulliseksi.

Vierailija
4/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti juuri ole liikkunut keskustan alueella. En hirveästi kehuskelisi tuolla.

Kannattaa joskus lähteä kunnolla tutustumaan Etelä-Helsingin kaupunginosiin. Sieltä löytyy upeita rakennuksia ja kortteleita. Paljon yksityiskohtia, kunhan vähän nostaa katseensa maasta.

Vierailija
5/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä missä on Mantan patsas, tänään kannattaa mennä matsin jälkeen kauppatoria kohti. Alasti riehuvia kännikaloja metelöimässä tuhatmäärin, silloin olet oikealla suunnalla.

Myötähäpeäsi voi olla suuri ja voit tuntea itsesi surulliseksi.

Junantuomii?

nokerrajuntti, nii ainjuntti.

Perinteet?

nopellossamettössä ja suossa. Voisinkuvitella..

Vierailija
6/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti juuri ole liikkunut keskustan alueella. En hirveästi kehuskelisi tuolla.

Kannattaa joskus lähteä kunnolla tutustumaan Etelä-Helsingin kaupunginosiin. Sieltä löytyy upeita rakennuksia ja kortteleita. Paljon yksityiskohtia, kunhan vähän nostaa katseensa maasta.

älä.

äläviitsi: opettaajunatuomaa kaupungintavoille. (eineopi.ei vaikka muuttais asfaltinpäälle asuu..)

eikannata. kun kesällä stadihiljenee kukaikkijuntit lähteeböndelle, niidelanderetriittejään pitää?!

ihahyvä. stadi jää stadilaisille nautittaviksi.

Vierailija
7/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin asua Helsingissä 28v ennen kuin näin Sibelius-monumentin.

Vierailija
8/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ehdin asua Helsingissä 28v ennen kuin näin Sibelius-monumentin.

Joo, itse tajusin sen, kun ihmettelin jonain kesäpäivänä, että miksiköhän tässä on niin paljon busseja ja turisteja ja miksi ne parveilee tuon putkiremonttityömaan luona...

Vierailija
9/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asunut 20v ja vasta eilen tajusin mistä meijän lähi s-marketin karkkihylly sijaitsee. Ite ei olla kovin persoja makeelle mutta veljenpoikaa amerikoista ei noin vaan hiljennetä. Sanoin lopulta että mee nyt valkkaa pussi itelles että saadaan sut hiljaseks. Jonkun Aakkos Sirkus pussin kanssa se sieltä palas ja hyviä olivat. Sammahti sokeri humalaansa ennen aikojaan mutta kiva poika se on!

Eiks karkkihylly ole lähes aina siinä kassan vieressä? Kuinka edes mahdollista olla huomaamatta?

Vierailija
10/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ylpeilisi sillä, että niin paljon puuttuu yleissivistyksestä, että ei tiedä, missä on Havis Amanda!

Vierailija
11/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista laittaa Canada Goose päälle ja pidellä tuoreinta iPhonea näkyvästi kädessäsi niin pääset samalla tutustumaan Helsingin muuttovoiton käytännön seurauksiin.

Minä olen vielä Helsingissä asuessani käynyt jopa fillarilla Helsingin keskustassa ja kierrellyt rantoja pyörän lisäksi sekä lenkkeillen että autolla cruisaillen (silloin kun autoilu Helsingissä oli vielä mahdollista)

Joten en tiedä pitäisikö itkeä vain nauraa näille junantuomien wannabee-stadilaisten horinoille ainutlaatuisesta metropolista ja silmiähivelevästä arkkitehtuurista. Ilmeisesti yrittävät uskotella pääosin itselleen päässeensä oikein maanpäälliseen taivaaseen johon kaikki haluavat.

Tietty jos on niin junttitaustainen ettei ole kertaakaan elämässään käynyt yhdessäkään oikeassa vanhassa suurkaupungissa tai edes lautalla Tallinnan vanhassa kaupungissa on aivan haltioissaan kun näkee muutaman Tsaarin takapajuiseen periferiaan rakennetun talon joita ei ole kasattu 1970-luvun betonielementeistä.

Kun on nähnyt eduskuntatalon, kansallismuseon, Sibelius-monumentin ja Finlandia-talon voi länsimaista saapuneiden risteilyturistien tapaan hypätä takaisin bussiin ja todeta että tämä oli tässä. Raumalla tai Porvoossakin on enemmän idyllisiä vanhoja taloja ja tunnelmaa.

Vierailija
12/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuntaanhan pitää saada jää halli . voi ällö. ja MUKA KATSOJA LUVUT.

Vierailija
13/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jos ei kiinnosta pätkääkään?

Vierailija
14/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja persuja äänestätte?

Vierailija
15/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jos ei kiinnosta pätkääkään?

Sitten on syytä epäillä vikaa päässä. Tervettä ihmistä kiinnostaa oma ympäristö ja kotimaansa historia ja kulttuuri. Terve ei kökötä neljän seinän sisällä elämässä tuilla.

Vierailija
16/17 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suomi voittaa jossain lajissa kultaa, niin koko suomen kansa kokoontuu amandalle juhlimaan. joten kyllä jokaisen suomalaisen pitäisi tietää missä tuo sijaitsee.

Vierailija
17/17 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ylpeilisi sillä, että niin paljon puuttuu yleissivistyksestä, että ei tiedä, missä on Havis Amanda!

Täällä Eirassa kun asustaa ullakolla, niin päivät kuluu mukavasti ihan vaan merinäköaloja kotimaisemissa ihastellen ja Kaivopuiston promenadeja useimmiten tulee tallailtua. Meinaa näin paikalliseltakin unohtua missä tämä Manta luuraa. Mutta siellähän se Etelä-espan pohjoispuolella, missä aniharvoin tulee nykyisin vierailtua. Ei edes joka vuosi.