325 g sipsipussissa lukee: "Pakkaus sisältää noin 10 annosta"
Onkohan oikeasti joku vienyt vaikka bileisiin vain 1 pussin?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 10 pussia on yksi annos.
Ja sitten ihmetellään suomalaisten lihavuutta!
Ei ihmetellä. Mutta minä ihmettelen sitä, että moni mättää 325 g lihaa päivittäin, vaikka siinä on kaloreita paljon enemmän kuin sipsipussissa.
Mitä selität? Sipsipussissa 1400kcal ja 400gr jauhelihapaketissa 230kcal
Ei jauhelihassa kyllä noin vähän ole, mutta silti vähemmän kuin sipseissä.
Ole hyvä ja mene kauppaan katsomaan. 229 sikanautaa ja 224 nauta 400gr paketeissa.
Niin sadassa grammassa voi olla tuon verran, ei koko paketissa.
Kyllä sen näkee ihan jokapäiväisessä katukuvassa ketkä kuvittelevat että yksi annos on koko pussillinen.
Kaikkiin pakkauksiin pitäisi laittaa tieto koko paketin kalorimäärästä. Per annos tai 100gr ovat monelle liian hankalia hahmottaa tai ei vaan viitsi alkaa laskemaan, mutta jos siinä lukisi vaikka 1550kcl/pussi niin moni varmaan harkitsisi ostopäätöstään tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin pakkauksiin pitäisi laittaa tieto koko paketin kalorimäärästä. Per annos tai 100gr ovat monelle liian hankalia hahmottaa tai ei vaan viitsi alkaa laskemaan, mutta jos siinä lukisi vaikka 1550kcl/pussi niin moni varmaan harkitsisi ostopäätöstään tarkemmin.
No just sen takiahan sitä tietoa ei siihen pussiin laiteta!
Vaan keksitään joku "annoskoko" ja saadaan ihmiset ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Ranskassa myydään sipsejä 30 gramman pusseissa. Noita suomalaisia jättipusseja ei ole edes tarkoitus ahtaa kitusiin yhdellä istumalla.
Annoskoko kertoo sen kuinka paljon niitä ois järkevä syödä kerralla ettei ahteri ala levitä.
Miettikääs sitä.Olis ihana, jos Suomessakin olis noita 30 gramman pusseja! Mulla oli nuorempana ahmimisongelma, olisin varmaan päässyt sen yli helpommin tollasella säännöstelyllä. Ja nykyäänkin ei tarvis arvailla, paljonko on ottanu kippoon (en omista vaakaa).
Onhan niitä: esim Citymarket myy chipsejä, joissa on 6 x 27,5 gr eli isossa pussissa on kuusi pientä, kolme eri makua. Meille ostetaan aina sellainen, riittää kolmeen herkutteluhetkeen kahdelle.
Minä vedän 2-3 megapussia joka viikonloppu. Paheksukaa vaan, mutta sillä tavalla selviän työviikosta. En ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomessa ole 75g pusseja myös? Ne on mielestäni aika hyvä kompromissi. Riittää syömistä mutta loppuu sopivan aikaisin.
Itse ostan näitä kotiin, jos sipsejä ostan. En halua, että sipsinsyönti näkyy keskivartalossaa.
Selvästikään moni palstamamma ei ajattele asiaa ollenkaan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomessa ole 75g pusseja myös? Ne on mielestäni aika hyvä kompromissi. Riittää syömistä mutta loppuu sopivan aikaisin.
Itse ostan näitä kotiin, jos sipsejä ostan. En halua, että sipsinsyönti näkyy keskivartalossaa.
Saisi olla lisää pikkupusseja, harmi kun niitä on vaan paria makua ja en halua ostaa mitään megapussia josta käyn kokoajan napsimassa päiväkausia vaan tahtoisin silloin tällöin sen 50 grammaa sipsejä ja kun pussi loppuu se loppuu :D
Tuo 30 gramman pussi ois kätevä. Mulla on autossa varsinkin kesäisin hätävaraeväänä sipsejä. Ei niitä montaa tarvi, ett heikotus menee ohi. Lopulta ne on äklön makuisia, vaikk ois toi pikkupussi.
Mä oon aina ihmetellyt sitä kun sanotaan että roskaruoka ei pidä nälkää. Jos mä syön 100g sipsejä ja dippiä vielä päälle, kyllä nälkä pysyy poissa monta tuntia. Onhan tuossa rasvaa ja kaloreita vaikka kuinka.