****MAALISmassujen perjantai****
Kommentit (20)
Kävin keskiviikkona keskiraskaudenultrassa. (jaha ja pojat alkoi heti tapella kun äiti istahti koneelle...) Kaikki oli hyvin. Nähtiin sydän, keuhkot, vatsalaukku, munuaiset, aivot, ja sukupuoli. Emme kuitenkaan halunneet sitä tietää. Tuli vaan mieleen, että taitaa tulla kolmas poika, kun niin varman oloisesti lekuri totes, että" ja sukupuolikin näkyy hyvin" . Ite en nähnyt kyllä pippeliä, enkä kiveksiä, mutten ole tainnut nähdä pojistakaan vielä tässä vaiheessa. Ihanaa oli nähdä ilona...tai onni! Potki kovasti, ja saimme ihania kuvia ;) Jotenkin tajusin vasta keskiviikkona tosissaan, että mun mahassa on uusi lapsi! Että meille tosiaan tulee vauva!! Ihana piristysruiske viikkoon!
En ehtinyt lukea mitä muille kuuluu, joten en siksi kommentoi teidän kuulumisia :) Luen iltapäivästä jahka pojat menvät nukkumaan :)
Caius ja ilona/onni 19+4
Tässä nopsaan kopioituna, toivottavasti tuli oikea pino!! Eli eileiset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8576647&p=2&tmode=1&smode…
Nyt ei ehdi muuta!
Despelote
Tulin vaan nopeasti ilmoittautumaan... Pitää rueta pakkailemaan. Saapi nähdä mitä oleellista unohtuu. On nimittäin sata asiaa muistettavana. Sitä paitsi on 13. päivä perjantai, jaiks!!
Siis tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Palailen taas sunnuntaina maisemiin.
Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Hanna
mä tässä laskeskelin eilen, että mulla olisi vielä 72 työpäivää. ja siinä on viikon lomakin mukana. kun vaan aika menisi nopeasti... :-)
masussa alkaa näköjään elämä/vauhdikas elämä aina iltaisin, kun mä olen menossa nukkumaan. kuvastaakohan se tulevien vuosien meininkiä...
muuten ei nyt mitään uutta. viikonloppua tässä vaan jo odotellaan, vaikka mitään ohjelmaa ei olekaan. ja ihan hyvä niin...
ruusunpiikki rv 19+3
Täällä sitä ollaan ja hengissä, kohta on viikon urakka ohitse ja saa levähtää. Mutta todella hyvin olen jaksanut, vaikka työ mitä teen on kiireistä, ja sellaista juoksemista paikasta toiseen ja kaikenkokoisten ihmisten nostamista ynnä muuta avustamista :-/ Nyt mulla on 4 vapaata, viikonloppu ja ma+ti :-) Ja ensi viikolla iltaa keskiviikosta sunnuntaihin-jees
Kaikilla oli hyviä kuulumisia ultrasta-hyvä hyvä, itse vielä odottelen jonkin aikaa, koska ultra on vasta 7.marraskuuta. Mutta siihen saakka koitan pysyä levollisena. Mitenköhän se onnituu(?)
Muuten eilen tapahtui sitten se seitsemäs ihme-työkaverini katseli mua ja lopulta kysyi, oletko raskaana-hih- se oli ns. ensimmäinen ketä hokasi, että vauvaa ootellaan. Ja kysyipä yksi asiakaskin, että onko vauva masussa ja taputti masua :-) Joten kyllä se alkaa pikkuhiljaa näkyä.
Liikkeitä en ole tuntenut, mutta toissa yönä tunsin jotakin, kun makasin sängyssä selälläni niin tuntui sellainen kevyt pehmeä hipaisu tuolla v.kyljen luona, sellainen todella pehmeä kosketus, hieman kutittikin, ja aattelin, olikohan se meidän vauva, mutta mietin, että voisiko se tuntua tuolla kyljen kohdalla ja kun viikkojakaan ei ole kuin 16+5 ja istukka vielä etuseinässä (?)
No niin-kohta pitää lähteä tienaamaan vaikka nyt kyllä nukuttaisi, kun en viime yönä saanut nukutuksi. Piti kommentoidakin muutamaa kirjoitusta, mutta nyt pätkii aivotoiminta.
Kuulumisiin ja hyvää viikonloppua t. emmi rv-16+5
Heippa!
Olen käynyt juttuja välillä lukemassa, mutta nyt kirjoitan ensimmäistä kertaa. Otsikosta päättelin että tämä olisi samankaltaisten seura, heh... eli laskettu aika jossain vaiheessa maaliskuuta??? Odotan ihan jännittynein mielin rakenneultraan menoa, joka on viikon päästä maanantaina.. Onko kellään tietoa/ kokemusta siitä 3d/4d ultrasta? Ollaan ajateltu, että mentäis siihen, mutta kun soittelin eri laitoksiin kysyäkseni lisätietoja sain aika erilaisia vastauksia.. Hinnat vaihteli todella paljon ja myös se milloin olisi paras aika mennä " tutkimukseen" ???
Viikonloppuja kaikille!
19+6
Eilen kirjoittelinkin miten rakenneultrassa siirrettiin laskettua aikaa ja tänään sitten neuvolassa ihmeteltiin. Mutta näin mennään eteenpäin. Vauvalla kaikki hyvin ja myös minulla. Hemoglobiinikin oli vain noussut, 146 !!! Minulla on ollut aika hyvä veri mutta raskausaikana on kyllä tippunut. Painoa ei ole tullut yhtään lisää, päinvastoin laskenut ensimmäisestä käynnistä kilon verran. Oikein hyvä, on tässä näitä extrakiloja mistä ottaa =)
Miten muut mammat? Joko olette vaunuja katselleet ja hankkineet tavaroita. Me ollaan laitettu kaikki jo pois. Luulinpa, että kaksi lasta oli se lukumäärä mutta innostuttiin vielä ;) Vaatteet ja vaunut on hankinnassa. Sänky, sitterit ja sellaiset saan siskoltani.
Zeldatar 18+6
Oltiin eilen miehen kanssa työpaikan puolesta Teatterissa ja tuli huomattua ettei ihan vielä jaksaisi iltamenoja. Haukottelin ihan huolella jo ensimmäisellä puoliajalla (näytös alkoi 19) ja en meinannut jaksaa kävellä enää autolla kun esitys päättyi. Huh olipas rankkaa mutta ilmaista.
Tervetuloa Mimale, ihan oikeassa paikassa olet :) Missä päin suomea asut, sillä minuakin kiinnostaisi nuo hintaerot 4D ultrissa ja en ole jaksanut soittaa mihinkään vielä? Jos asut jossain pääkaupunkiseudun tienoolla niin kerrohan minkälaisia vastauksia sait. Viimeksi eilen taisin pinossa mainita jotain kärsimättömyydestä tietää sukupuoli ennalta..
Heh nyt tarttee mennä ostamaan iltapäiväpulla valmiiksi. Mukavaa perjantain jatkoa kaikille!
Taya ja Napsutti 19+0
Joku kyseli noista 3/4D ultrista. Olin esikoisesta Femedassa Cacciatorella ja se maksoi jonkun 150eur kun kela-korvaus oli jo vähennetty. en pitänyt pahana hintana, siihen sisältyi myös video.
Saman hintainen on kuulemma femedassa edelleen ja siihen saa sitten dvd:n mukaan. Mietin koko ajan tilaanko ajan :-) asun nimittäin Tampereella ja täällä tuota ultraa tekee Suomen Terveystalo, jossa hinta on suorastaan TÖRKEÄ verrattuna femedaan. Melkein 300eur, josta Kela-korvauksen jälkeen kuulemma jää maksettavaa itselle 208euroa. Sen lisäksi pitää halutessaan maksaa se DVD, jonka hinta on järkyttävät 50 euroa. Jos se edes sisältyisi hintaan niin olis kohtuullisempi, mutta tuo hintaero on niin iso, että mieluummin ajaa Helsinkiin ......
Oma vointi on hyvä edelleen, vauva äskön potkuttelikin kovasti mutta tähän asti on ollut ihan hiljaa päivät ja illalla nukkumaan mennessä mesoo, ja yöllä kun herää vessaan, vauva melskaa kovasti.
Sandi 18+5
Kiva, että muutkin ovat saaneet hyviä uutisia ultrista.
Zeldatar: ikävä että noin viikot heittelee, mutta onneks kaikki on asukilla hyvin.
Emmi: mä tunsin ekat liikkeet edessä, mutta sen 3 viikon paussin jälkeen ovat tuntuneet juuri kyljissä, kun mullakin on istukka etuseinässä.
Tappi: Mulla kiristää oikea pakara just tosta keskeltä. Vielä ei yllä takareiteen, mutta odotan kauhulla miten käy. En haluaisi jäädä hirveen paljon aikaisemmin saikulle, kun kuopuksesta olin reilut 4kk ja aika tuli todella pitkäksi (tietysti asukin ehdoilla nytkin mennään). Minäkin olen tuota issiasta miettinyt. Esikosta jäin saikulle, kun molempia pakaroita kiristi, mutta se johtui vaan seisomatyöstä (ja tietty masu painoi selkää notkolle).
Leanna: kirjoittelitko silloin aikanaan Kuttujen pinossa? Kun jotenkin välillä tunne, että nikki on niin tuttu. Ja tuo teidän tekonimi hymyilyttää.
Tervetuloa vaan joukkoon mukaan, anteeksi etten muista nikkiäsi (ensi kerralla varmasti).
Eilen oli juttua teiniäideistä, itse en ole, mutta itsetuntoa hivelee kun yleensä mua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi kuin olen. Että ei tässä hätiä mitiä ;)
(.) VÄSYTTÄÄ! Onneks alkoi vk-loppu ja Hullut päivät on eletty. Pääsee normaalisti taas töihin eli klo 7.00. Kyllä ennen viittä herääminen on mun mielestä laitonta. Kertokaas viisaammat mikä se b-mitta olikaan. Mä en nimittäin ke saanut minkäänlaista koknaispituutta vain tuo mitta kirjattiin ylös. Liikkeitä tunnen satunnaisesti.
Hauskaa vk-loppua kaikille.
-m- ja Hippu rv 19+2
Täällä sitä vietetään oikeen sitä PERJANTAITA JA 13 PÄIVÄÄ!! PRKELE! Aamulla soittivat että on sreptokokki tulehdus ja tottakai piti käydä lukemassa mitä se on ja nyt on ollu koko päivä pilalla... Muutenki on taas masennusta ilmassa...
tanja-77 & 19+
Masuli-kyllä-kirjoittelin kutuissa,tai oikeastaa truplissa,kutut kun siirtyi aika nopeaan nimenvaihdon jälkeen suljettuun.Silloinhan odotin pillereistä huolimatta ja sain km:n ja toisenkin heti perään.Sittemmin tauotimme koko" pupuilun" -vauvatarkoituksessa ja nyt ollaan tässä.Suurperhekuumeilijoissa kirjoittelin kuumeilun ajan ja välillä vieläkin.
Mutta nyt laitan koneen kiinni...
Leanna ja sissi rv 17(ja nimi tosiaan juontaa ensi huonosta onnesta(pilleriraskaus ja km),sitten tämä raskaus ja hetimiten vuoto ym muita ongelmia ja Kuitenkin tähän asti päästy.Eli Sissi on todellinen sissi=))
Leanna: No ilmankons se sun nikki tuntui niin tutulle. Kirjoititko koskaan Kutuissa (suljetulla) vai jäitkö kokonaan pois? Ja tiedän että Sissit on aina Sissejä :)
Onpas täällä muuten taas hiljasta taitaa kaikki olla jo vk-lopun vietossa.
-m-
Ei mitään uutta täällä.. Liikkeitä tuntuu, vaisuja aivan kuin jossain " kauempana" , " syvempänä" myllertäisi, joten taitaa istukka olla edessä.
Tappert: Kyllä se issias juttua taitaa sulla olla, meinaan sama vika täällä ja vasemmalla puolen!! Aiemmissa raskauksissa mulla ollut oikeella mut nyt vasemmalla ja todellakin ärsyttävä! Tänäänkin töissä kiljahtelin ja karjahtelin kun yhtäkkiä vetäisi ja vihlaisi niin vietävästi ja tuntui että jalka pettää alta.. Nytkin koko ajan sitä " vetää" kun istuu..vasenta pakaraa ja takareittä pitkin kuitenkin kiertää tuohon eteen aina polveen saakka :(
Aiemmin tuo issias vaiva on helpottanut loppua kohden, toivon että niin käy nytkin!
Sinna rv19
kiitos iskias-asiasta valaisseille - kyllä se taitaa olla sitä itteensä. Ja näyttää äityvän kovaa vauhtia pahemmaks. I
lmeisesti se ei tykkää tuosta eteenpäin kumartelusta ja nostamisesta, saati kyykkimisestä :( töissä oli TODELLA tuskaa olla kun vähän väliä vihlas niin että jalka tosiaan melkein petti alta. Pahinta oli lakasta lehmien pöytää painavalla harjalla - se heiluva liike teki tosi pahaa.
Jostain luin ettei sais venyttää?? Liekö totta vai ei, täytyy yrittää bongata tuo naapurin tätsy huomenna jostain niin saapi sitten fysioterapeutin neuvoja asiaan.
Ei paljon houkuta jos nyt jo joutuu saikulle mokoman vaivan takia..ärrrrr!!!!!
Jatkuvasti vaan jomottaa alaselästä pakaraa ja reittä pitkin kohti polvea..kirottua.
Ei mulla oikeestaan muuta ollukaan..kunhan tulin valittamaan kun sattuu niin ikävästi..ehkä syöminen auttaa :) eikös se hyvä ruoka pitäny auttaa kaikkeen ->lähtee testaamaan..
Tappertti ja Pukkeli
voi venäjä kun oli tylsää. Sen verran väsytti tänään etten jaksanut ruveta siivoomaan,mistä tietenkin ois riittänyt tekemistä koko päiväx, mut ehkä sit ens viikolla.
Kävin tyhjentään sentään työpaikan vaatekaapin ja luovutin avaimetkin pois. Kyl tuli pikkasen haikee mieli. Lupasin käydä muita moikkailemassa, aina kun kerkeän ( siis mitään kiirettähän ei tule olemaan...).
Mieskin tulee, ehkä, sunnuntaina kotia.On meinaan ollut ja 1½ viikkoo työreissulla, ja huvittais nähdä naamakin välillä, eikä vaan tyytyä puhelimeen, se on kuitenkin vain kuulemista.. Pääsis toinenkin kokeilemaan tän sankarin vauhtia, mun masun päältä. Tänäänkin on vauveli ollut koko päivän vilkkaasti hereillä.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!
Hanan rv16+6
Heippa taas!
Eilen tosiaan oltiin rakenneultrassa ja kaikki on oikein hyvin vaikka vähän pelottikin kun liikeitä ei kunnolla tunnu mutta istukka on edessä niin siitähän se johtui.Sen verran saatiin tietää sukupuolesta että sanottiin
70% varmuudella olevan tyttö mutta jäähän siihen vielä 30% erehtymis varaa,mutta maaliskuussahan se selviää.
Hyvää illan jatkoa!
Tänään olin vapaapäivän kunniaksi shoppailemassa ja tarttuihan sieltä vaikka mitä mukaan :).
Aikasemmin valittelin että olis virtsatieinfektio, mutta enää en ole niin varma, oireet kummasti vähentyneet. Osaisiko joku viisaampi kertoa mikä nostaa proteiineja virtsassa, kun näillä viikoillahan ei vielä pitäisi olla raskausmyrkytys oire?
Mitään uutta ei napaan kuulu...
Masuli olen samaa mieltä noiden aamu heräämisten kanssa, ollaan käsitykseni mukaan samalla alalla, välillä koen tuon nostelun melko raskaaksi ja töiden jälkeen onkin tullut harjoitus suppareita tiuhaan. Noi sun vapaat kuulostaa hyvältä, mä teen reilut 3 viikkoo ykkösvapailla ja sit on jopa kaksi vapaapäivää putkeen... huoh.
möhkis ja tiitiäinen 17+0
Moikka!
TAYALLE tiedoksi 4D asiaa... Asumme länsirannikolla, joten joka tapauksessa joudumme täältä jonnekin lähtemään eli kysyin sit kaikista kaupungeista, joissa tiettävästi tätä tutkimusta tehdään.
- Turku: 166¿, dvd kuuluu hintaan, kesto 40min ja suositus vkot 18-26
- Tampere: 202¿ +dvd 50¿, kesto 30min ja vkot 28-30
- Helsinki: 145¿ +dvd 4¿ tai oma mukaan, kesto 20min ja vkot20-28. Noista hinnoista on kelan korvaama osuus vähennetty. Musta aikamoiset erot ihan kaikessa, että päätä nyt sit mihin meet... Helsingissä on varmaan tehty kaikkein kauimman aikaa, oliskohan siis paras kokemus aiheesta? Toi helsingin puh nro on 09 7510 1000, jos haluat soittaa ja tiedustella lisää.
Mutta kommentteja kaivataan lisää aiheesta?
viikonloppuja!
ja yhä vain mun alotuksista puuttuu se edellisen pinon linkki...sorry!
MASULI:
Nou hätä, ei mulle sitä tarmoa vielä NIIN paljoa ole ilmaantunu että oisin jaksanu tavaroita siirtää. Sen sijaan mittailin ja tein pohjapiirros-suunnitelmia, ja kauhukseni totesin että toinen huone on niin paljon pienempi ettei sinne mahdukaan kaikki se mitä ajattelin :( täytyy funtsia lisää ennenkun tekee mitään...pahus.
Ultrakuulumisia oli kirjoiteltu..ja kaikilla oli menny hyvin :) mahtava homma!! Nyt vaan nauttimaan odotuksesta (voiko odotuksesta nauttia?? mä ainakin tahtoisin kaiken nyt heti välittömästi eikä vasta kohta!!)..niih.
(.) oma napa on ennallaan, välillä tuntuu liikkeitä, välillä ei. Eilisen päivää etsin liikettä mutten löytänyt, kunnes yöllä kun kiiruhdin käymään vessassa..palailin punkan pohjalle ja virnuilin itsekseni kun Puksu potki menemään..hih.
Tässä kauhulla kuulostelen mikä hiton lihas mun persiissä on jumissa..jostain mulle on iskostunu ajatus ettei issias voi olla kun oikeella puolella - voiko se olla vasemmallakin?? Väliin tuntuu tosi viiltävää kipua vasemmalla puolen, tuosta pakaran yläosasta keskeltä pitkälle reiteen asti..tuntuu ettei paljoa tarvis niin jalka lähtis alta :( onneks on vaan hetkittäistä, paitsi että hiljaa jomottelee kun istuu..töissä ei tunnu mitään, mutta kun on kotona hetken lojunu niin johan vihlasee ja pahasti. Yritin eilen venyttää jos jotenkin päin muttei auttanu, ennen venyttelyä kävin kävelyllä että lihakset lämpeis ja haudoin vielä kauratyynylläkin...silti vaan vihlo tänäänkin..ei kai siis vaan issias? Kuka tietäs missä se tuntuu?? Voi tosin olla että mun yliliikkuva alaselkä on jotenki vinksallaan ja tuo juontaa sieltä..tiedä häntä.
Muuten kaikki menee ihan jees, paino on MUN vaa' an mukaan pysyny edellisen nlan lukemissa, ja toivottavasti pysyykin siinä ainakin jonkin aikaa. Ainoa ärsyttävä juttu on, että kyykkiminen on ikävän tuntusta - jotenkin toi alavatsaan ilmaantunu pallo ottaa vastaan ja muljuaa :)
Mutta nyt tekemään jotakin..
Tappert ja Puksu 18+5