Digikamera
Käyttääkö kukaan vielä digikameroita/pokkareita?
Itse olen puhelimien tullessa paremmiksi ottanut viimeiset n. 7 vuotta kuvannut puhelimella, mutta olen alkanut miettimään taas digikameraan siirtymistä. En ole tyytyväinen omiin puhelinkuviini ja lisäksi häiritsee, että kuvat on lähtökohtaisesti pystykuvia, vaikka olisi maisemakuva..
Onko digikameralla kuvaaminen noloa ja so last season?
Kommentit (4)
Vloggaajat, luontokuvaajat ym käyttävätkin, mutta olisiko hassua, jos vaikka bileissä kuvaisi digikameralla? Tulee vain mieleen oma nuoruus, kun se oli ihan normaali tapa ja hyviä kuvia jäi muistoksi
Onks muilla digikamerat käytössä? Tuli hyviä joulukuvia
Ilmeisesti ainakin vanhemmissa digikameroissa on toisenlainen kuvasensori kuin älypuhelimissa, joka voi tuottaa parempia kuvia kuin nämä uudet, jotka on erilaisia siksi, että olisivat riittävän nopeita videoita varten:
Itsellä on vielä vuonna 2005 uutena ostamani Canon Powershot A400 digikamera mahtavalla 3,2 megapikselillä, jota käyttelen vieläkin, puhelin on 2022 ostamani Samsung Galaxy A13 4G jonka kuvat näyttävät äkkiä katsoen teräviltä, mutta suurennettuna jälki on rumaa ja suttuista.
Canonissa on myös portaaton optinen zoom, tosin Samsungissa on ainakin 3 erilaista linssiä jotka ehkä osittain ajavat optisen zoomin asian. Puhelinta on hankala pidellä kuvatessa, kunnollinen kamera on helpompi, lisäksi Samsungin makromoodi ei tahdo tarkentaa kunnolla, Canon on helppokäyttöisempi. Samsungin makrokuvissa ei myöskään ole yhtä paljon megapikseleitä kuin tavallisissa kuvaustiloissa, vain 1 mp (1600x900), näinollen vanha Canon voittaa selvästi varsinkin makrokuvauksissa jopa megapikseleiden lukumäärässä.
Melko häpeällistä uudelle vehkeelle :D
Prot käyttää oikeaa kameraa. Sen verran noloa.