kalsiumin saannista
meidän neiti 3v ei juo juurikaan maitoa ja muitakin maitotuotteita menee tosi heikosti.maitoa ehkä 1,5 dl päivässä,jugurttia muutama lusikallinen,juustoa ei ollenkaan.olen yrittänyt tarjota marlin vital kids mehuja joissa on kans kalsiumia mutta ovat itsestänikin oudon makuisia eikä tyttökään niitä suostu juomaan. kalkkitabletit ei mene alas vaikka ei mikään sihtikurkku olekaan. mistä siis kalsiumia että kynnet ei repeilisi koko ajan? kysyin apteekistakin oisko jauheena olemassa vaan käskivät tarjota just ed mainittuja mehuja.samoin olen tarjonnut niitä multitabsin lasten versioita joissa kalsiumia ja maistuvat muka mansikalle,ei uppoa. apua!!
Kommentit (5)
Oletko kokeillut laittaa kastikkeesees maitoa? (siis valmiin ruuan joukkoon lämmityksen jälkeen hieman maitoa)
Entä puurojen valmistus maitoon?
Muroja, maidon tai kaakaon kera?
eli jos teidän neiti tykkää jostain esim. omenoista voit ostaa omenaa soseena tai tehdä itse omena soseen ja laittaa sinne joukkoon tarpeeks maitoa jolloin siitä saa hyvän juoman... =)
Meidän kuopus on yliherkkä tavalliselle maidolle, joten sitä ei voi juodaa. Itse olen tarjonnut esim. omenamehua, johon on lisätty kalsiumia, ainakin Pirkka ja Rainbow merkeillä on sitä, lisäksi olen antanut Mini sun d-vitamiini tabletteja, joihin on lisätty kalsiumia. Itse murskaan ne ruoan joukkoon, eikä poika sitä huomaa ollenkaa.
Jäätelöäkin voi välillä tarjota, tai sitä jo mainittua pirtelöä yai esim.kaakaota (jauhetta ei välttämättä tarvitse laittaa paljoa) tai sitten teet sen " kunnon kaakaosta" ja lisäät vähän sokeria. Tee puuro maitoon, ainakin riisipuuro ja mannapuuro menevät esikoisella kuin kuuumille kiville (kuopus ei puuroon suostu koskemaankaan)
Mareila+Pojat 1v ja 5v
Meillä aikanaan n. 1 v ikäisenä poika teki myös maitolakon. Lopetin imettämisen ja tarjosin ihan pelkästään tavallista maitoa - hän ei reiluun kuukauteen suostunut maitoa juomaan ollenkaan. Silloin murskasin kalkkitabletin ja sirottelin sen puuroon - niin, että tiesin sen osan puuroa menevän varmasti kaupaksi.
Oletko tarjonnut pirtelöä? Sitähän voi tehdä vaikka minkälaista riippuen mistä lapsi pitää. Ja on vielä terveellistäkin. Pirtelöönhän voi laittaa vaikka osan maitoa ja osan jogurttia.
Tai kaakaojuoma?