Oikeustieteen opiskelijaksi 43-vuotiaana
Onko mitään järkeä lähteä opiskelemaan tämän ikäisenä juristiksi? Kertakaikkiaan innostus lakiin ja oikeusalaan iski ja haluaisin päästä töihin tälle alalle.
Mitä sanotte alaa tuntevat, työllistyykö vajaa 50-vuotias vastavalmistunut juristi mihinkään?
Kommentit (9)
Ihminen kykenee siihen mihin haluaa kyetä.
Kait sitä voi paskempaakin tekemistä keksiä. Miksi kaikessa "pitää olla järkeä"? Tee mitä tykkäät, kehitä itseäsi.
Hei. Mene ihmeessä, jopa lääkikseen on ilmestynyt vanhempia opiskelioita. Parhaimmassa tapauksessa olet valmis 46 vuotiaana jolloin sinulla on työuraa jäljellä 20- 25 vuotta.
Sinne vaan. Olen Helsingin oikiksessa ja meillä on useampia päälle nelikymppisiä. Myös työpaikassani on lakimiehenä yksi vastavalmistunut 44v kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Kait sitä voi paskempaakin tekemistä keksiä. Miksi kaikessa "pitää olla järkeä"? Tee mitä tykkäät, kehitä itseäsi.
Jos ap heittäytyy opiskelijaksi 43-vuotiaana niin kyllä siinä kannattaa harkita mikä on järkevää. Velka ja pääsylokeisiin satsaaminen jne. Mutta ilman muuta kannattaa lähteä opiskelemaan juristiksi. Sen sijaan ei kannata
- hoito- terveystieteiden jne maisteriksi
- hallintotieteiden maisteriksi
- valtiotieteiden kandiksi (sosiologia pol historia)
Näitä tulee ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap heittäytyy opiskelijaksi 43-vuotiaana niin kyllä siinä kannattaa harkita mikä on järkevää. Velka ja pääsylokeisiin satsaaminen jne. Mutta ilman muuta kannattaa lähteä opiskelemaan juristiksi. Sen sijaan ei kannata
- hoito- terveystieteiden jne maisteriksi
- hallintotieteiden maisteriksi
- valtiotieteiden kandiksi (sosiologia pol historia)
Näitä tulee ovista ja ikkunoista.
Siis pääsykokeisiin ei lokeisiin 😊
Työttömiä juristeja ei hirveästi ole. Eikä lääkäreitä tai farmaseutteja.
Itse yritin nyt toista kevättä sisään. Olen muutaman vuoden nuorempi. Ehdottomasti kannattaa, mutta luku-urakka on ihan pirun raskas, varoitan jo etukäteen. Sellainen kuka ei ole koskaan hakenut, ei voi ymmärtää mitä se oikeasti on.
50-vuotias vastavalmistunut juristi työllistyy todennäköisemmin kuin 50-vuotias, joka ei ole valmistunut juristiksi.