Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkahaastattelusta jäi paha mieli

Vierailija
27.05.2022 |

Onko tosi, että vielä näinä vuosina kysytään haastattelussa, että onko omia lapsia? Koska minulta kysyttiin tänään, joka on mielestäni todella töykeetä, eikä kukaan tuollaista kysy jos on vähäänkään sivistyneitä käytöstapoja. Toisekseen minulta kysytiin, että poltanko tupakkia ja käytänkö alkoholia, joita en käytä mutta todella outo kysymys. Moitti myös It-taitojani, vaikka osaan käyttää todella monia ohjelmia aina taloushallinnon ohjelmista, puhelinjärjestelmiin, Office ohjelmat yms. mutta kun tiennyt 100% varmuudella palomuurin tekniikasta, niin en kuulemma ymmärrä It-ohjelmista mitään, siis WTF? Olisi opettanut sitten tekniikasta jos se on välttämätöntä työssä, ei kyllä työpaikkailmoituksessa edes mainittu. Ihan oikeasti, mistä tällaisia sikiää. Menin ihan hämilleen. Jäi niin paha maku suuhun. Niin, joo ja minun tulisi kuulemma asentaa omaan henkilökohtaiseen tietokoneeseeni uusin Office ohjelma, kun tällä hetkellä minulla on vanha versio. Siis mikä joku random työnantaja on sanovinaan, että millainen ohjelma minun henkilökohtaisessa läppärissäni tulee olla! Ihan oikeasti. Ja paikka olisi ollut myyntisihteerin paikka ei siis rakettitiedettä, jonne en ole kuulemma sovelias. Sen sijaan tarjosi puhelinmyyjän paikkaa omasta firmasta. Ei kiitos, soitelkoon itse asiakkaille ja pakkomyynköön omia pask...a palveluita. Jos haluan tehdä puhelinmyyjän töitä, niin varmasti etsin niitä ihan itse. Ilmeisesti oma ego on niin alhainen, että pitää muida lydä alas. Onneksi tällaisia on kuitenkin aika harvassa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joo ja olen aikaisemmin tehnyt määräaikaisena sijaisena myyntiassarin tehtäviä, jonne olin sovelias. -ap

Vierailija
2/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma pilalla ja paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ei voi sanoa ku että toivottavasti et saanu paikkaa

Vierailija
4/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkossa kerrot, että sulla on toisten ihmisten lapsia kellarissasi, niin loppuu typerien kysyminen.

Vierailija
5/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei halunnu sua töihin sinne.

Vierailija
6/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäfirmat tekee tota, kun eivät muuten saa haastateltavia

Vierailija
7/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että haussa oli muka vähän parempi paikka ja hakijoille tarjotaan kuitenkin vain puhelinmyyjän paikkaa?

Eli laittavat muka hyvän paikan hakuun ja sitten mollaavat siihen hakijat ja lohtuna tarjoavat sentään jotain. Sitä parempaa paikkaa ei siis varmasti edes ollut auki. Eivät saa muuten hakijoita.

Vierailija
8/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että haussa oli muka vähän parempi paikka ja hakijoille tarjotaan kuitenkin vain puhelinmyyjän paikkaa?

Eli laittavat muka hyvän paikan hakuun ja sitten mollaavat siihen hakijat ja lohtuna tarjoavat sentään jotain. Sitä parempaa paikkaa ei siis varmasti edes ollut auki. Eivät saa muuten hakijoita.

Tehdäänkö tällä tavalla oikeasti jossain? Jos minua mollattais haastattelussa ja lohdutuksena tarjottais paskempaa paikkaa, en todellakaan ottaisi paikkaa vastaan.

Vierailija
9/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Minäkään en tiedä palomuurien tekniikasta hölkäsen pöläystä. IT-taidot on laaja käsite :)

T. Ohjelmoija

Ja muutenkaan tuskin olisit halunnutkaan tuollaiseen paikkaan töihin? Jos jo haastattelussa tulee paha mieli niin tuskin olisi kovin hyvä työyhteisö muutenkaan.

Vierailija
10/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö tällä tavalla oikeasti jossain? Jos minua mollattais haastattelussa ja lohdutuksena tarjottais paskempaa paikkaa, en todellakaan ottaisi paikkaa vastaan.

Ne on niin taitavia tuossa mollaamisessa, että sitä ei ees tajua siinä tilanteessa, että loukataan. Sitten kun olet myöntynyt puhelinmyyntiin, kehutaan kuinka mahtava ja hyvä olet. Sama tapa kuin myyjillä, jotka haluavat saada kalliimman myytyä, vaikka tulit ostamaan ihan jotain muuta.

Vierailija
11/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yleisempää kuin luulin.

Minä hain erään kerran asiakaspalvelijan työtä ja työnkuvaus vaikutti sellaiselta mitä haluaisin tehdä. Soitin kysyäkseni muutamaa asiaa työhön liittyen ja kysyin vielä että eihän tämä ole puhelinmyyjän paikka. Ei kuulemma ollut ja hain paikkaa. Haastattelussa kuitenkin kävi ilmi että puhelinmyyntiähän olisi ollut tarjolla, lähdin kesken haastattelun pois.

Vierailija
12/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä EI saa kysyä työhaastattelussa?

Alla olevia aiheita koskevat kysymykset ovat lähtökohtaisesti kiellettyjä:

Poliittinen kanta tai aktiivisuus esim. mitä puoluetta kannatat?

Ikä esim. minkä ikäinen olit valmistuessasi?

Parisuhde esim. arvotatko parisuhteesi työsi edelle?

Asumisjärjestelyt esim. asutko yksin vai puolisosi kanssa?

Vanhemmat ja lapset esim. millä alalla vanhempasi ovat? Montako lasta sinulla on?

Rotu esim. missä päin juuresi ovat? Mistä vanhempasi ovat kotoisin?

Uskonto esim. kävitkö rippikoulun?

Sairaudet esim. syötkö säännöllisesti lääkkeitä?

Seksuaalinen suuntautuminen esim. kenen kanssa seurustelet?

Ammattiliitto esim. mihin ammattiliittoon kuulut?

Raskaus esim. oletko raskaana? Suunnitteletko perheenlisäystä?

Armeija esim. onko sinulla armeija jo käytynä? Mikä sotilasarvo olet?

https://www.academicwork.fi/blogi/tyonhaku/tunnetko-oikeutesi-tyonhauss…

Vierailija
13/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Minäkään en tiedä palomuurien tekniikasta hölkäsen pöläystä. IT-taidot on laaja käsite :)

T. Ohjelmoija

Ja muutenkaan tuskin olisit halunnutkaan tuollaiseen paikkaan töihin? Jos jo haastattelussa tulee paha mieli niin tuskin olisi kovin hyvä työyhteisö muutenkaan.

Minä olin IT-firman työhaastattelussa toimistopuolelle. Mulla on koulutus myös it-puolelle. Haastattelussa kysyttiin kaikkea mahdollista että osaanko sitä it-puolelta ja osaanko tätä toimistopuolelta, ja osaan joo. Paikka tuli uudelleenhakuun ja hakivat työkokemukseltaan alle vuoden tekijää saatesanoilla tyyliin että työ opettaa tekijää. No minkä helvatan takia ottivat haastatteluun ihmisen joka osasi kaiken, jos halusivat hommaan jonkun opiskelijan.

Vierailija
14/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista jos sattuu olemaan sopiva motivoitunut hakija jolla keskimääräistä suurempi kynnys päästä kiinni työhön niin luonnollisesti työnantajat katsoo tilaisuuden polkea, saavat paremman tulospalkkion jos löytävät halvemmalla, että niillä on siinä oma intressi. 

Vierailija
15/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tukityöpaikka? Muuten tosi asiatonta puuttumista. Kannattaa työhakemukset tallentaa ennen lähettämistä pdf-muotoon niin ei haittaa vaikka olisitkin tehnyt vanhemmalla versiolla.

Vierailija
16/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, joo ja olen aikaisemmin tehnyt määräaikaisena sijaisena myyntiassarin tehtäviä, jonne olin sovelias. -ap

Tämäkin alkuperäinen vuodatus oli aika raskasta luettavaa. Samaan pötköön ladotaan sanoja toisen perään ilman yhtäkään kappalejakoa.

Asia voi olla hyvä, muttei tuollaista tuotosta jaksa lukea.

Vierailija
17/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sinulla oli Office Home and Student ja työnantaja halusi, että asennat Office Professionalin. Office Home and Studentin lisenssiehdot kieltävät sen käyttämisen työtehtävissä.

Vierailija
18/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle lapsi kysymys on aika arka, koska lähestyn keski-ikää enkä tästä enää nuorru. Jos nyt saisin lapsen vahingossa, niin pitäisin lapsen. Eikä siihen yhdelläkään työnantajalla olisi mitään sanottavaa! -ap

Vierailija
19/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ollut kuin puhelinmyyntipaikkoja, kunhan vedättivät että saavat hakemuksia. Kusettajia ne on, työntekijöitään asiakkaitaan.

Vierailija
20/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap meni haastetteluun pikkasen nokkavana ja liian itsevarmana.

Ja oli lähes siitä, että hän paikan saa.

Kun paikka ei tullutkaan hänelle kuin manulle illallinen, niin ap;ta kismittää niin helvetisti.

Semmosta se elämä on, ei aina saa sitä mitä itse tahtoo.

Se joka maksaa palkan, valitsee itse sen, kenelle hän haluaa sen palkan maksaa.

Eikä siinä ole kellään muilla nokan koputtamista.