Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö elintarvikkeen päällykseen siis pelkkä tieto valmistuttajasta?

Vierailija
27.05.2022 |

Kuluttajan ei tarvitse tietää, missä maassa tuote on valmistettu ja etenkin, minkä firman toimesta? Käsittämätöntä.

Syön tässä jotain toffeekarkkia ja pakkauksessa lukee suomalainen VALMISTUTTAJA. Tuskin on kuitenkaan itse karkki suomalainen. Tämä on kuluttajan harhautusta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistusmaa pitää ilmoittaa, jos tuotetta esim. voi luulla kotimaiseksi vaikka se olisi ranskalainen. Vastuullinen yritys voi olla vaikka valmistuttaja - se kertoo, että tuo firma ottaa tuotteesta "valmistajan vastuun". Pakolliset elintarvikkeen tiedot voi tsekata vaikka Ruokaviraston pakkausmerkintä-oppaasta.

Vierailija
2/3 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lukee vain suomalainen valmistuttajan nimi, joka ei ole tuttu suklaan tai karkkien valmistajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei halaistua sanaa siitä, kuka ja missä on tuotteen valmistanut. Pitkän googletuksen jälkeenkään ei tietoa löydä, mutta on ilmeistä että ko. valmistuttaja se ei itse ole. Minä kuluttajana olen harhaanjohdettu ja huonosti informoitu.

Mielestäni pakkausmerkintävaatimukset ovat varsin ristiriitaisia, jos tuo on sallittua.

Sitten kuitenkin jaksetaan nillittää kotimaisille elintarvikefirmoille etenkin kasvisruokatuotteiden nimimerkinnöistä.

Ettei vain lihanmussuttaja vahingossakaan ostaisi vegetuotetta vaikka asia on jokaiselle päivänselvä pakkauksen perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi