Sanojen löytämisen vaikeus ja logiikan ontuminen kiireessä/paineessa. Hävettää.
Joudun tosi paljon tekemään työtä sen eteen, että olisin järjestelmällinen. En oikein tunnu muistavan kunnolla mitään ja sanatkin unohtuu. Yritän kaikin voimin peiteillä tätä esim töissä.
Olen siis oikeasti hyvä tekijä ja keskityn työhöni kuten pitää. Haluan tehdä asiat oikein. Olen vain niin hölmö välillä, unohtelen asioita, sanoja (puhun joskus kuin puuroa suussa olisi tai teen kiertoilmaisuja sanoille tai puhun sinne päin). Lisäksi väsyneenä loogisuus ei toimi ollenkaan.
Sitten kun olen skarppi niin voi että on ihanaa. Pää toimii, kognitiiviset kyvyt ovat normaali ja olen sosiaalinen, hauskin ja jopa näppärä.
Itkettää tämä yleistila itselläni. Muut ihmiset mieltävät minut varmasti tyhmäksi, silloin kun olen väsynyt. En saa edes jätesäkkiä nopeasti revittyä kahtia koska en jaksa enää etsiä saumakohtaa tai en keskustellessa jaksa enää löytää sanoja kun olen päivän mittaan energiani käyttänyt.
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Taipumusta muutenkin uupumukseen yms. Paljon kaikenlaista ja nuorikin vielä olen. Elän häpeässä itseni vuoksi koko ajan, pahinta on kun ymmärrän itsekin kuinka tyhmä joskus ole vaikka yritän kyllä parhaani.
Kommentit (2)
Kilppari siis on diagnosoitu; lääkitys kohdillaan?
Kahvia/tabletteja. ADHD-lääkkeet varmaankin toimisi, mutta niitä ei myönnetä kuin ADHD:seen ja narkolepsiaan.
ADHD on kai lastentauti ja silloin diagnosoitu.
Oho, tekstinsyöttö. En siis hauskin vaan hauska jopa. On mukavaa kun on virkeä ja selkeä olo.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä, että jaksaisin olla skarppina pidempään kuten muut?