Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Progesteronivoidetta pms-oireisiin?

Epätoivoinen
26.05.2022 |

Kuulisin mielelläni kokemuksia (bioidenttisen) progesteronivoiteen käytöstä esivaihdevuosien pms-oireisiin. Hyödyt, haitat? Olen 43-vuotias ja kärsin pms/pmdd-oireista 10 pvää ennen viikon kestävää vuotoa. Ei ole kelpo elämää tällainen. Kokeilin aikoinaan Terolutia mutta suun kautta keltarauhashormoni aiheutti mielialaongelmia. Jos löytyy kokemusta voiteesta, mistä tilaatte kun Suomessa ei jostain syystä voide taida olla hyväksytty? Laitatteko iholle vai limakalvolle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hae gyneltä ihan tavallisia hormonivalmisteita: pillereitä tai joillakin hormonikierukkakin tasaa pms:ää. Muitakin lääkkeitä on. Ei tarvitsisi kikkailla nettiostosten ja random-tuotteiden ja -vaikutusten kanssa.

Vierailija
2/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae gyneltä ihan tavallisia hormonivalmisteita: pillereitä tai joillakin hormonikierukkakin tasaa pms:ää. Muitakin lääkkeitä on. Ei tarvitsisi kikkailla nettiostosten ja random-tuotteiden ja -vaikutusten kanssa.

Eri merkkisiä pillereitä kokeiltu, aiheuttivat mielialaongelmia ja haluttomuutta eikä yhdetkään vuodot pysyneet poissa liuskoja putkeen syömällä. Hormonikierukkas siedin päänsärkyineen ja tiputteluineen puoli vuotta kunnes meni hermo ja poistatin. En vaan uskalla enkä jaksa enää kokeilla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samanlaista kokeilua se taitaa olla näiden nettivalmisteiden kanssakin. Joillakin auttaa parina päivänä viikossa otettu SSRI-lääke tosi hyvin vaikeisiin pms-oireisiin.

Vierailija
4/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samanlaista kokeilua se taitaa olla näiden nettivalmisteiden kanssakin. Joillakin auttaa parina päivänä viikossa otettu SSRI-lääke tosi hyvin vaikeisiin pms-oireisiin.

Siis parina päivänä kuukaudessa.

Vierailija
5/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ovestin puikot ja tyrniölykspselit auttaneet minulla samaan ongelmaan. Gynekologi myös suositteli ovestin puikkoja, auttaa ylläpitämään myös limakalvoja ja virtsaputken toimintaa. Olen saman ikäinen myös, eikä minullekaan ole hormipillerit sopineet tai kierukka.

Vierailija
6/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ovestin puikot ja tyrniölykspselit auttaneet minulla samaan ongelmaan. Gynekologi myös suositteli ovestin puikkoja, auttaa ylläpitämään myös limakalvoja ja virtsaputken toimintaa. Olen saman ikäinen myös, eikä minullekaan ole hormipillerit sopineet tai kierukka.

Olen lukenut että keltarauhashormonista olisi vajausta ensi (esivaihdevuodet) ja sitten romahtaisi estrogeeni (vaihdevuodet).

En sitten tiedä... kun näitä ei mitata julkisella ja koko hormonimaailma on niin epämääräistä. Itse määrät ei vaikuta oloon yhtä paljon kuin tasojen muutokset. Ja pitäisi verojen maksamisen jälkeen maksaa yksityiselle nämä naistenvaivahoidot, se kiukuttaa.

Ap

Vierailija
7/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Ovestin-puikot ole paikkojen kuivuuteen ja virtsaamispulmiin, vaikuttaako myös mielialaan? Kasvattaako rintoja?

Vierailija
8/8 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän