"Pitää opetella olemaan yksin"
Otsikon mukainen lause on maailman paskin argumentti. Miksi pitäisi? Noin sanotaan aina pitkän parisuhteen päättyessä. Että ihmisen pitää opetella olemaan yksin.
Minusta yksin oleminen on täysin yliarvostettua. Itselläni on ainakin niin hyvä mielikuvitus, että osaan hahmottaa millaista on olla yksin - ilman että sitä olisin väkisin kokeillut. Mun todella pitkä parisuhde päättyi joitain vuosia sitten, omista ponnisteluistani huolimatta. Käänsin ihan varmasti kaikki kivet, jotka oli mahdollista kääntää. Toisaalta koen, että olin parisuhteen aikana jo aika yksin, henkisesti ja välillä ihan fyysisestikin. Samana iltana kun muutin pois, eräs ystäväni tuli kylään ja täällä hän on edelleen. Olemme nyt parisuhteessa, olleet useamman vuoden. Olimme tutustuneet muutamia kuukausia ennen eroani.
Nyt olen kuullut jupinaa siitä, "ettei tuokaan opetellut olemaan yksin." Ei se minua satuta, olkoon muut mitä mieltä tahansa. Itse löysin todellisen sielunkumppanini sattumalta ja olen kovin onnellinen hänen kanssaan. Kauhistuttaa ajatus, että emme olisi yhdessä, koska "olisin halunnut opetella olemaan yksin."
Pointtini on ehkä se, että kannattaa aina miettiä niitä neuvoja mitä muille antaa. Että kuinka ehdoton kannattaa olla.
Kommentit (6)
Sen lauseen pointti on ihan hyvä, mutta en minä sitä kenellekään neuvoksi antaisi.
"Samana iltana kun muutin pois, eräs ystäväni tuli kylään ja täällä hän on edelleen."
Anna kun arvaan, olet nainen?
Minunkin rescue koiralla oli alkuun eroahdistusta, ei liene helppoa ei.
Pääsääntöisesti kun hyppää suhteesta suhteeseen, niin uudella suhteella on huonommat mahikset onnistua.
Tämä lähinnä sen takia, että varsinkin pitkän suhteen jälkeen ero voi olla varsinkin jätetylle vaikea, ja mennyttä suhdetta ja eroa käsitellessä voi mennä hetki jos toinenkin. Tähän jos sotkee uuden ihmisen, niin voi olla ertä joutuu tämä uusi ihminenkin kärsimään menneestä erosta, vaikka hän onkin täysin ulkopuolinen.
Sitten jos suhde on jo tapultetu ja käsitelty kuten usein jättäjällä prosessi on jo pidemmällä, niin uusi ihminen ja uusi suhde voi onnistua nopeamminkin.
Vierailija kirjoitti:
"Samana iltana kun muutin pois, eräs ystäväni tuli kylään ja täällä hän on edelleen."
Anna kun arvaan, olet nainen?
Anna kun arvaan, olet ääliö?
Mä olen ollut nyt 43 vuotta yksin ja vieläkö pitää vaan opetella kun olen parisuhteeseen kelpaamaton?