Mitä tulee mieleen jos henkilöä sanotaan vapaaksi sieluksi? (Naisesta)
Kommentit (31)
Boheemi, värikäs, tykkää viinistä, ranskalaisista juustoista ja taidenäyttelyitä. Elää paljon kodin ulkopuolella ja matkustaa.
Vapaa muista ihmisistä ja hridän mielipiteistään.
Rento, boheemi, omantienkulkija, luonnonlapsi.
Rasittava.
Ärsyttävä.
Liian boheemi mulle.
Yleensä näillä kaunopuheisilla termeillä yritetään vain selitellä ja peitellä yleisesti negatiivisen viban aiheuttavia ominaisuuksia.
Vrt " oman elämänsä pikkumyy" = lyhyt, punatukkainen/ punaisesta väristä pitävä nainen joka on luonteeltaan kiukutteleva pikkuprinsessa ja äksy. Yhteistä alkuperäisen pikkumyyn kanssa puolestaan ei ole vartalon sirous, vaan ovat järjestään paksuja.
Pyöräilee kylillä, työharjoittelussa lastentarhassa. Kissa ja Marimekon kahvikupit.
Haluaa olla vapaa positiivisessa ja henkisessä mielessä, ei siis vanki. Osa kuitenkaan ei toteuta sitä ja osa yrittää.
Ei parisuhteessa, taiteilija tai "taiteilija", mielenterveysongelmaa, ei lapsia.
Taiteilija. Liberaali. Melko älykäs.
Ei ole sitoutunut säännölliseen työhön, opiskeluun, perhe-elämään. Elämäntyyliin kuuluu jotain yleisesti paheksuttua, mutta termin käyttäjä pitää henkilöstä.
Polttaa k annabista, käy enkeliterapiassa, kuuntelee Enyaa ja sekoilee tarot korttien kanssa.
Me kaikki olemme vapaita sieluja, ei vapaata vangita voi. Emme ole kehomme vaan olemme kehojemme sisällä. Ja kyllä, olemme eläneet monta kertaa aiemminkin - myös muualla kuin tällä planeetalla.
Työtön, miehetön ja lapseton. Ei ole kenenkään orja.
Ei piittaa turhista sosiaalisista säännöistä, eikä varsinkaan muitten mielipiteistä. Elää omien periaatteidensa mukaan.
Eräillä vastaajilla on juntit mielipiteet.
Nauraa iloisesti teidän niuhottamisellenne.
Vapaa sielu on kiertoilmaus, kun ei haluta suoraan sanoa, että joku ei käy töissä, eikä kykene sitoutumaan parisuhteeseen, eikä oikein mihinkään.
Uskoo huuhaaseen kuten vaikka enkelihoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa muista ihmisistä ja hridän mielipiteistään.
Samaistun tähän eniten.
Olen hiljainen, pidän kirjoista, urheilen paljon, pidän käsitöistä, viherkasveista ja musiikista.
Ulkonäköni on luonnollinen, naapurintyttö.
Vakityö, ei velkaa. Olen mielummin yksin kun ns väärässä seurassa.
Minua on sanottu vapaaksi sieluksi sen perusteella miten suhtaudun elämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki olemme vapaita sieluja, ei vapaata vangita voi. Emme ole kehomme vaan olemme kehojemme sisällä. Ja kyllä, olemme eläneet monta kertaa aiemminkin - myös muualla kuin tällä planeetalla.
Mitähän vapaata siinä olisi jos hengailisi moisessa jälleensyntymisen ansassa?
Saat sinä noin ajatella, mutta ajattelusi on sangen vahvasti hirttynyt buddhalaisuuteen.
Työtön, höppänä, ei halua sitoutua.