Mitä teidän 8 kk ikäiset vauvat osaavat?
Mitä teidän 8 kk:n ikäiset vauvat osaavat? Nousevatko itse istumaan, ryömivätkö, juovatko nokkamukista itse jne.?
Kommentit (15)
Sätkiä jaloillaan. Googleta Fingerspori.
Puhuu sujuvasti viittä kieltä ja juoksee maratonin.
Kävelee, puhuu ja v*ttuilee naapurille, joka söi lapsen vanukkaan.
tuossa näköjään leipaisi juuri croquembouchen. Keittelee nyt kahvia kaveriksi.
Seisoo tuetta ja kävelee puita pitkin eli tuettuna. Kiipeää ketterästi esim. sohvalle.
Ei sano vielä sanoja, mutta ymmärtää monia. Juo nokkamukista ja syö itse paloiteltua ruokaa. Lähinnä sormin, mutta lusikkakin voi osua suuhun.
Nähdään usein samassa tilanteessa olevien tuttavaperheiden kanssa. Vaikuttaa normaalikehitykseltä.
Ehkä liikkumisessa on vähän etuajassa.
Uudella kännykällä se tekstailee ja somettaa, ihan kyllästymiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Seisoo tuetta ja kävelee puita pitkin eli tuettuna. Kiipeää ketterästi esim. sohvalle.
Ei sano vielä sanoja, mutta ymmärtää monia. Juo nokkamukista ja syö itse paloiteltua ruokaa. Lähinnä sormin, mutta lusikkakin voi osua suuhun.
Nähdään usein samassa tilanteessa olevien tuttavaperheiden kanssa. Vaikuttaa normaalikehitykseltä.
Jos syö sormin niin millä hän sen ruoan paloittelee? Veitsi siis pysyy kädessä mutta ei vielä haarukka ja veitsi?
Okei, menikin veetuiluksi.
Ihan minä tosissani vastasin eli kutonen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö sormin niin millä hän sen ruoan paloittelee? Veitsi siis pysyy kädessä mutta ei vielä haarukka ja veitsi?
Ilmaisin huonosti. Eli me vanhemmat paloittelevat ruuan. Huomasin lapsukseni kyllä, mutta en jaksanut korjata.
Ajattelin, että tulen ymmärretyksi. Enpä tullutkaan.
Ryömii, nousee seisomaan tukea vasten, istuu ilman tukea, muttei osaa itse käydä istumaan. Ei syö tai juo itse. Ei puhu.
Lähinnä köllöttelee. Ryömii kyllä ja nousee konttausasentoon, muttei liiku konttaamalla.
Ei puhu, mutta jokeltelee. Ehkä äi,äi tarkoittaa äiti🙂
Istuu toki ja puuhastelee leluilla. Neuvolasta sanottiin, että mitään huolta ei vielä ole. Jotkut lähtevät vähän myöhemmin liikkumaan.
Käveli ilman tukea ja kiipeili joka paikkaan.
Viuluahan tuo soittaa jo aika hyvin, kohta siirrytään teoreettiseen fysiikkaan
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä köllöttelee. Ryömii kyllä ja nousee konttausasentoon, muttei liiku konttaamalla.
Ei puhu, mutta jokeltelee. Ehkä äi,äi tarkoittaa äiti🙂
Istuu toki ja puuhastelee leluilla. Neuvolasta sanottiin, että mitään huolta ei vielä ole. Jotkut lähtevät vähän myöhemmin liikkumaan.
Meillä ei ryömitä, eikä kontata, ei myöskään nousta itse istumaan. Istutaan vain tuettuna.
Ap
Molemmat vauvani on sanoneet äiti kahdeksan kuukauden iässä.