Minkä ikäisenä lähdit ensimmäisen kerran ulkomaille leirille tai muuten yksin?
Kommentit (19)
16v partioleirille. En siis yksin-yksin, vaan ryhmässä, mutta ilman vanhempia.
Mille leirille? En mä ole ikinä käynyt millään leireillä, en ole partiolainen enkä urheilija. Ulkomailla kävin ensimmäisen kerran yksin 18-vuotiaana.
En ole vielä tähän ikään mennessä lähtenyt.
N38
Vierailija kirjoitti:
Mille leirille? En mä ole ikinä käynyt millään leireillä, en ole partiolainen enkä urheilija. Ulkomailla kävin ensimmäisen kerran yksin 18-vuotiaana.
En minäkään partiolainen tai urheilija ole, mutta leireillä olen ollut useinkin. Rippileirillä viimeisimmäksi.
16-vuotiaana kävin opiskelijavaihdossa Japanis Osakassa. M27
15v Jenkkeihin kuukaudeksi kielikurssille.
15-vuotiaana Bulgariassa balettikoulun kanssa. En siis yksin, muttei vanhemmat mukana.
39-vuotiaana. En laske kielikursseja kaverin kanssa tai luokkaretkiä tähän.
Lensin tätini lui Berliiniin kuukaudeksi 15-vuotiaana. Jouduin löytämään tieni ensin Itä-berliinin lentokentälle ja bussilla lännen puolelle.
Kaverin kanssa Aasiaan 20-vuotiaina.
9. luokalla leirikoulu Tanskassa (15v siis). 20v opintomatka Turkkiin. 21v muutin Kyprokselle töihin.
Kielikurssille kun juuri olin täyttänyt 15.
En koskaan.
En matkustele yksin tai seurassa.
25-vuotiaana päiväristeilylle Tallinnaan. Nyt oon koukuttunu tohon asiaan, kun Helsingistä pääsee nopeesti Tallinnaan laivalla ja osaan sen verran viroa, että pärjään siellä päin hyvin. Seuraavan kerran sinne päiväristeilyölle meinaan mennä elokuussa, kunhan saan uuden passin.
T: viron kielen sivuaineopiskelija Helsingin yliopistosta
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan tämän helsinkivastaisen korjoittelijaporukan mukaan että olet LANDELTA! Ei mitään leirejä? Ei edes vapaapalokunnan? Voi anna mun kaikki kestää! Sääli sääli sääli sääli.
17-vuotiaana lähdin neljäksi viikoksi Pohjois-Amerikkaan.