Aiotko ottaa apinarokkorokotteen kun se tulee saataville?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko taas tulossa tarjolle joku uusi rokote, jota ei ole vielä testattu ihmisellä?
Isorokkorokotettahan tähän kaavaillaan käytettäväksi. Sitä ei voi pitää erityisen uutena rokotteena. Itse asiassa se oli se ensimmäinen rokote. Eiköhän sitä ole näiden vuosisatojen aikana jonkun verran testattukin.
Edelleenkään ei ole enää sama rokote jolla isorokko saatiin hävitettyä.
Jynneos rokote vasta hyväksyttiin amerikassa. Ei ole silloin mikään vanha rokote.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti rokotteeseen pitää suhtautua niin, että se tulee pahenevan tartuntatilanteen johdosta kaikille pakolliseksi.
Muutama kaveri on sanonut että jos tulee pakkorokotukset niin aikovat viedä pakkorokottajat mukanaan. Enempää en sano.
Itsehän otan kiltisti kaikki suositellut rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ne lampaat herää yksitellen siihen kun alkaa tulla rokotehaittoja. Tuli ne sitten ensimmäisestä toisesta tai kolmannesta shotista. Näin tämä elämä menee nyt. Rakkautta ja rauhaa vaan kaikille.
Joo, mutta on myös niitä ihmisiä tosi paljon joita pakotettiin ottamaan "tiedät varmaan mikä" rokote. Minä olen yksi heistä. En olisi muuten ottanut, mutta k.u.sipäätyökavereiden paheksunta, pomon vaatimukset ja työn jatkuminen pakottivat ottamaan. Nyt olen väsynyt ja on sydänongelmia. Vaikka en haluaisi toivoa kenellekään pahaa, niin toivoisin että ne jotka pakottaa toisia, saa itselleen kaiken sen pahan.
"
Ring vaccination is a strategy to inhibit the spread of a disease by vaccinating those who are most likely to be infected.[1]
This strategy vaccinates the contacts of confirmed patients, and people who are in close contact with those contacts. This way, everyone who has been, or could have been, exposed to a patient receives the vaccine, creating a 'ring' of protection that can limit the spread of a pathogen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ne lampaat herää yksitellen siihen kun alkaa tulla rokotehaittoja. Tuli ne sitten ensimmäisestä toisesta tai kolmannesta shotista. Näin tämä elämä menee nyt. Rakkautta ja rauhaa vaan kaikille.
Joo, mutta on myös niitä ihmisiä tosi paljon joita pakotettiin ottamaan "tiedät varmaan mikä" rokote. Minä olen yksi heistä. En olisi muuten ottanut, mutta k.u.sipäätyökavereiden paheksunta, pomon vaatimukset ja työn jatkuminen pakottivat ottamaan. Nyt olen väsynyt ja on sydänongelmia. Vaikka en haluaisi toivoa kenellekään pahaa, niin toivoisin että ne jotka pakottaa toisia, saa itselleen kaiken sen pahan.
Saitko hyvät korvaukset? Todetuista haitoistahan voi saada tuhansia euroja korvausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko hyvät korvaukset? Todetuista haitoistahan voi saada tuhansia euroja korvausta?
Ei sitä terveyttä kyllä rahalla korvata valitettavasti ei millään summalla
Testataanko banaaneilla ja naamalle kusemisella niinku South Parkissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai HYVÄT korvaukset?
https://yle.fi/uutiset/3-11924153
15 ihmistä on saanut Suomessa korvauksia koronarokotteen aiheuttamista haitoista – terveydenhuollossa työskentelevä Minna on yksi heistä
"Tärinän voimistuessa Minna hakeutui lääkäriin, sillä hän ei pystynyt enää tekemään työtään. Tärinän laajuus käsissä oli tuolloin kolme senttiä eikä mikään käsien hienomotoriikkaa vaatinut tehtävä onnistunut."
"Tähän mennessä Minna on saanut rokotehaitasta kertakorvauksena tuhat euroa ja lisäksi korvauksia hoito- ja lääkekuluista. Lopullista korvaussummaa hän ei tiedä, sillä vakuutusyhtiössä on vielä laskettavana korvattavat ansionmenetykset."
Apinarokko ei ole yhtä vaarallinen kuin isorokko. Menee ohi parissa viikossa. Ainoa haitta on kosmeettinen.
Olisko 70-luvulla ja jälkeen syntyneillä syytä?
Jos ei yleisty, en vaivautuisi pistää jotain rokotetta, josta ei tiedä. Turha ottaa riskiä tässä vaiheessa.
Nuorempien ongelma. Itselläni on isorokkorokotus jo.
Nyt mahdollisesti annettava IMVANEX isorokkorokote ei ole sa sama rokote jolla isorokko saatiin hävitettyä.
Vaan nyt annettava rokote on uusi pistettävä rokote joka on vasta amerikassakin hyväksytty käyttöön.
Amerikassa JYNNEOS
Eussa IMVANEX
ja kanadassa IMVAMUNE.
Ei ole siis koskaan laajasti käytetty ja tehoa isorokkoa vastaan ei ole voitu vahvistaa vaan on mitattu vasta-aineita ja sanottu että nousevat ja oletettavasti suojaavat tartunnalta.
Englannissa on tehty tutkimus jossa on rokotettu terveydenhoitohenkilökuntaa täällä uudella IMVANEXILLÄ mutta tuloksia ei ole julkistettu.
Ei ole tulossa kansalaisille apinarokotetta.
Kansat rokotetaan vain silloin, jos virus alkaa levitä laajaksi panepidemiaksi.
Siis globaaliksi tartuntataudiksi, kuten korona.
Ja apinarutto ei sitäpaitsi ole mikään kovin tappava tauti.
Pahinta apinarokossa on se, että kun paiseet tulevat etupäässä kasvoin, niin ja jää rumat arvet kasvoihin useimmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai HYVÄT korvaukset?
https://yle.fi/uutiset/3-11924153
15 ihmistä on saanut Suomessa korvauksia koronarokotteen aiheuttamista haitoista – terveydenhuollossa työskentelevä Minna on yksi heistä
"Tärinän voimistuessa Minna hakeutui lääkäriin, sillä hän ei pystynyt enää tekemään työtään. Tärinän laajuus käsissä oli tuolloin kolme senttiä eikä mikään käsien hienomotoriikkaa vaatinut tehtävä onnistunut."
"Tähän mennessä Minna on saanut rokotehaitasta kertakorvauksena tuhat euroa ja lisäksi korvauksia hoito- ja lääkekuluista. Lopullista korvaussummaa hän ei tiedä, sillä vakuutusyhtiössä on vielä laskettavana korvattavat ansionmenetykset."
"Korvausvastuun kantaa Suomen valtio, joka on varannut vuosittain 30 miljoonaa euroa vakuuksia kattamaan mahdollisia haittoja."
Suomen valtio eli me veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Apinarokkoa oli jo 10v sitten, mutta nyt pelottaa.
Olen jo kuudesti saanut koronarokotteen, influenssat otan joka vuosi, punkkirokotteet ja sikapiikit ja olen ekana jonossa apinoita varten.
En poistu kotoa muutoin kuin harvoin metsapolulle. Menen puun taakse piiloon, jos tulee vastatulija.
Maski, hattu, hanskat on aina ja dezia kaytan 10minuutin valein, se on sale.Huh silti tuntuu etten tee tarpeeksi! Enta jos postiluukusta lentaa joku popo kotiini?!? Parasta menna heti teippaa se kii.
Kukaan ei ole saanut kuutta koronarokotetta.
Noin tiheää pistämistä ei voida edes kenellekään edes antaa.
Olet kusinen trolli.
Jos saan itse valita niin en. Mutta jos työpaikalla vaaditaan sitä tai tulee taas joku turhakepassi niin sitten pakon edessä otan.
Isorokkorokotettahan tähän kaavaillaan käytettäväksi. Sitä ei voi pitää erityisen uutena rokotteena. Itse asiassa se oli se ensimmäinen rokote. Eiköhän sitä ole näiden vuosisatojen aikana jonkun verran testattukin.