Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset työviikot - väsymys ja säryt. Tottuuko kroppa vuorotyöhön nopeasti?

Vierailija
25.05.2022 |

En valita, totean vain, että vitsi, että olen väsynyt ollut vuorojen jälkeen mutta pää käy ylikierroksella kun on niin paljon kaikkea uutta. Selkää ja jalkoja särkee myös.
Pidän työstä, olen todella iloinen, että sain paikan. Vielä kun mieli ja keho tottuisi tähän uuteen rytmiin, niin olisi todella kiva.

Kauan teillä yleensä kestää totutella uuteen arkeen? - olin työttömänä reilun vuoden verran.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöhön en tottunut, koska olen huono nukahtaja ja nukkuja. Väsymys oli siis aina läsnä ja jostain syystä myös maha aina sekaisin. 2 v tein täyspäiväisesti vuorotyötä, sen jälkeen 3 vuotta osa-aikaisena satunnaisia vuoroja opintojen ohessa.

Fyysiseen rasitukseen (työssä oli paljon seisomista) tottui viikossa parissa. Ekojen vuorojen jälkeen jalkoja kyllä särki ja sain nukkuessa pohjekramppeja.

Vierailija
2/2 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas oli niin että tein vuoden toimistotyötä 8-16 työajalla ja keho ei tottunut siihen. Ekat kolme viikkoa nukuin illalla kahden tunnin päikkärit. Sen jälkeen olen hakeutunut iltapainotteiseen työhön joka sopii paremmin. Aamulla teen kotityöt ja ulkoilen ennen työvuoroja. Toki toisinaan voin aamuvuoron tehdä mutta ei viitenä päivänä viikossa. Toivottavasti jaksaminen helpottaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan