Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys Mirena-kierukasta

Vierailija
24.05.2022 |

Kysymys on luonnollisesti heille, joilla on kokemusta Mirena-kierukasta. :)

Muistatteko kauanko meni, että alkoi auttaa kipuihin ja vuotoon? Itselläni useamman vuoden jatkunut tiputtelu ja hirveät kivut oli syy kierukan laittoon. Laitosta on nyt viikko ja nelisen päivää on ollut kovia alavatsan ja alaselän kipuja ja ilmeisesti menkat alkaa. Epätoivoisena mietin, koska mahtaa näihin kipuihin tulla apua (tai tuleeko edes).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari viikkoa epäsäännöllistä vuotoa asennuksen jälkeen. Sitten tuli yhdet normaalit menkat kipuineen, mutta sitten vuodot loppuivat kokonaan. Nyt olen siis ollut kierukan ansiosta kaksi vuotta ilman kuukautisia :)

Vierailija
2/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yhdet kivuttomat menkat ja sen jälkeen joskus jotain tuhruvuotoa, jotka olen tulkinnut menkoiksi. Mirena nyt ollut kolme vuotta. Aivan uskomatonta miten elämän laatu parani, kun pääsi eroon kivuista ja vuodoista! Olisinpa tehnyt tämän ratkaisun jo vuosia sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulta otettiin näytteet kohdusta ennen asennusta, jos tiputtelua on ollut ennen kierukkaa?

Vierailija
4/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sulta otettiin näytteet kohdusta ennen asennusta, jos tiputtelua on ollut ennen kierukkaa?

Kaksi epäonnistunutta papa-koetta tehtiin,patologi oli siis kirjannut, että liian niukat näytteet eikä voi tutkia. Otettiin sitten samalla vielä yksi papa silloin, kun kierukka laitettiin. Tuloksia ei toki vielä ole.

Kiitos kaikille vastanneille! Eli ilmeisesti rauhassa voin vielä odotella apuja tulevan. Mahtavaa, jos elämänlaatu on parantunut! Toivottavasti paranee mullakin.

Vierailija
5/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli niin kovat kivut, että meinasin jo poistattaa kierukat. Taisi kestää pari viikkoa, ehkä pidempäänkin. Kuukautiset muuttuivat puolen vuoden aikana niin, että vuoto väheni koko ajan. Nykyään voi tulla pari kertaa kuukaudessa ihan vähän vuotoa. Siis niin vähän, ettei periaatteessa tarvitse edes mitään suojaa.

Kipuja ei ole nimeksikään, jonkinlaisia tuntemuksia kyllä, mutta ne ovat ihan mitättömiä aiempiin kipuihin verrattuna.

Kannattaa malttaa hetki ja katsoa, mihin suuntaan sinulla homma menee. Itselleni kapistus on ollut pelastus, elämänlaatu, rauta-arvot jne. parantuneet huimasti.

Vierailija
6/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kipujen kanssa ollut ongelmia, mutta vuoto muuttui niin, että 3 viikkoa vuotoa, viikko kuivaa aikaa välissä. 2x olen Mirenaa 6kk kokeillut, ja sit luovutin.

Vierailija
7/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kipujen kanssa ollut ongelmia, mutta vuoto muuttui niin, että 3 viikkoa vuotoa, viikko kuivaa aikaa välissä. 2x olen Mirenaa 6kk kokeillut, ja sit luovutin.

Kurjaa, että sulle ei ollut siitä apua. :(

Vierailija
8/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa oli niin kovat kivut, että meinasin jo poistattaa kierukat. Taisi kestää pari viikkoa, ehkä pidempäänkin. Kuukautiset muuttuivat puolen vuoden aikana niin, että vuoto väheni koko ajan. Nykyään voi tulla pari kertaa kuukaudessa ihan vähän vuotoa. Siis niin vähän, ettei periaatteessa tarvitse edes mitään suojaa.

Kipuja ei ole nimeksikään, jonkinlaisia tuntemuksia kyllä, mutta ne ovat ihan mitättömiä aiempiin kipuihin verrattuna.

Kannattaa malttaa hetki ja katsoa, mihin suuntaan sinulla homma menee. Itselleni kapistus on ollut pelastus, elämänlaatu, rauta-arvot jne. parantuneet huimasti.

Kiitos sullekin! Hyvä kuulla näitä. On kyllä hurjan kovat kivut mullakin, niitä tässä alkanut ihmetellä. Yritän nyt malttaa mieleni. Ferritiini on 11 ja pidemmällä tähtäimellä toivoisin siihenkin parannusta, jos pääsen tiputteluista.

Vierailija
9/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton jälkeen tuli 3 viikkoa tuhruvuotoa ja kramppaili ihan kiitettävästi. Sen jälkeen ei menkkoja, eikä kipuja 😇. Kipujen, runsaiden vuotojen ja reilusti alhaisen ferritiinin vuoksi laitettiin. Olen TODELLAKIN tyytyväinen!

Vierailija
10/10 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuja mulla ei ollut mutta jatkuvaa epäsäännöllistä vuotoa. Kolme vuotta odotin että se loppuisi mutta mun kärsivällisyys loppui ensin ja poistatin kierukan.