Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vaunujen säilytyksestä

12.10.2006 |

Tyhmä kysymys,

Voiko lastenvaunuja säilyttää lasitetulla parvekkeella?

typerä äiti

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole kosteaa? Mä oon kyllä aika tarkka ja säilytän vaunut sisällä ;-) Olohuoneessa pihan oven edessä tai eteisessä.

Haginalle

Vierailija
2/4 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lasitettu parvekehan on kostea ja myös kylmä, vaikka sinne ei sada. Mutta jos ottaa kopan (jos on pehmustettu, esim. yhdistelmissä) ja patjat yms. kostuvat ja helposti homehtuvat osat pois, niin en ymmärrä miksei voisi säilyttää ainakin osan aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pihassa olevassa puurakennuksessa, joka on ns. kellari. Tietenkin kuiva, ettei sisään sada tms. mutta kyllähän ilman vaihtelut vaikuttaa kun on vaan laudasta tehty. Eikä meidän vaunuille ole mitään vuoden aikana tapahtunut, tosiaan kun ipana oli pienempi otettiin koppa aina sisään, mutta nyt se ei ole käytössä enää. Samoin aiemmin parvekevaunut, joissa vain nukuttiin parvekkeella säilytettiin siellä, eikä meillä edes lasitettu parveke. Tietenkin sadesuoja laitettiin jos oli kostea ilma, mutta joka säällä ulkona oli. Mulle ei tulis mieleenkään tuoda vaunuja sisään, ei varmaankaan kovin monessa kerrostaloasunnossa ole kovin kätevää.

Tipy

Vierailija
4/4 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika lailla sama sisällä ja ulkona. Meilläkin on jo siis säilytetty vuoden päivät parvekevaunuja parvekkeella, sitä sen kummemin ajattelematta. Itse ajattelin, että kostea tila on esim. maakellari, jossa ilmankosteus on suurempi kuin ulkoilman. En kyllä ole löytänyt homepilkkuja/hajua kissojen enkä koirienkaan kanssa. Olen kyllä huolehtinut siitä, että vaunut ovat pysyneet aina kuivana. Kyllä meillä pyykitkin parvekkeella homehtumatta kuivuvat, kun on tuo lasitus. Ihmettelin vaan kun naapuri sanoi vetävänsä vaunut yön ajaksi sisälle, etteivät homehdu.