Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolainaa ei voi ulosmitata, mutta eihän ulosotto tiedä mikä raha siellä tilillä on jos voivat kerran tililtäkin viedä rahaa

Ulosotossa
24.05.2022 |

Palkasta ulosmitataan jo niin onko ulosotolla mitään asiaa viedä suoraan tililtä rahaa? Kun aion pian nostaa opintolainan ja laittaa ne rahat säästöön, että voin ottaa töistä palkatonta harjoittelun ajaksi. En halua vielä käyttää aikuiskoulutustukea opintoihin kun siinä on tukikuukausia vain 15 ja niitä tarvitaan myöhemmin 3,5 vuoden opinnoissa.

Ja kyllä, nykyään saa luottotiedotonkin Kelasta valtiontakauksen opintolainaan ja S-Pankista sain opintolainan. Opintoraha oli pakko ottaa, että saa tuon lainan, mutta palautan aina opintorahan kun olen sen saanut tilille. Olen kuitenkin töissä 80% työajalla niin menee tulorajat yli.

Velkaa on ulostossa vajaa 4000 tulossa maksettavaksi. Olen nyt kahdesti saanut velat sieltä jo pois, mutta perintätoimistot pyörittää jopa vuosia noita rästejä niin niitä tulee aina välillä maksettavaksi. En mitenkään pysty kaikkia maksamaan perintätoimistoon kun niitä on useassa paikassa niin annan sitten mennä ulosottoon ja sieltä sitten maksan. Kesäkuussa saan lomarahat normaalin palkan ja lisien lisäksi joten kuittaantuu jo ihan hyvin sitä velkaa. Ehkä noin tonnilla lyhenee velka kesäkuussa. Elokuussa tulee veronpalautusta n.500 joten taas lyhenee elokuussa sitten enemmän velkaa. Ja pitää katsoa, että kuinka säästeliäästi saa elettyä, että jos sitten saisi maksettua jotakin ylimääräistä ja saisi ulosoton mahdollisimman nopeasti pois.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uljas ohjelmalla kyttäävät tilejä.

Vierailija
2/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankissa ei tarvitse nostaa koko lainaa kerralla omalle tilille.Voit nostella vaikka 5 pvässä jos niin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratiasuomi kirjoitti:

Uljas ohjelmalla kyttäävät tilejä.

Piti ihan goolettaa ja näin vaikuttaa olevan. Mulla on eri pankissa mun normaali käyttötili mihin tulee palkka kuin mistä otin pankkilainan. Tuon S-tilin rahaliikenne on vähäistä opintolainaa lukuunottamatta.

Kai tässä pitää soittaa ulosottoon, että ne sinne tulevat rahat on opintolainaa eikä mitään tuloja.

Vierailija
4/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankissa ei tarvitse nostaa koko lainaa kerralla omalle tilille.Voit nostella vaikka 5 pvässä jos niin haluat.

Joo ei tarvitsekaan nostaa kaikkea kerralla, mutta on niissä aina joku päivä mihin mennessä pitää olla kaikki nostettuna jos ne meinaa saada. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi