Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmana yläpurenta

Vierailija
24.05.2022 |

Minkälaisia ongelmia on aiheuttanut teillä joilla on? Mikä tähän auttaa.. Hammaslääkäristä sain vastaukseksi että tätä olisi jo pitänyt alkaa korjaamaan lapsena. Mulla voimakasta narskuttelua tästä johtuen ja usein kipeät posket ja leuka

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoito voi auttaa.

Vierailija
2/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purukisko öisin auttaa ainakin öiseen narskutteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hammaslääkäri suositteli sinulle purentakiskoa? Auttaa yöllä narskuttamiseen

Vierailija
4/4 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialle ei välttämättä tosiaan aikuisiällä enää hirveästi ole tehtävissä ainakaan oikomishoidoilla. Nykyisin oikomishoidot aloitetaan usein jo alle 10-vuotiaana, jotta saadaan aikaan pysyviä tuloksia. Olen 45-vuotias ja minulla yläpurennan korjaus aloitettiin yläasteiässä. Tulos oli surkea. Yläpurenta palasi alkuperäiseen tilaan heti kun hoidot lopetettiin. Siinä vaiheessa hammaslääkäri totesi, että viimeinen keino on leikkaushoito. Siihen en sitten enää koko hommaan perin juurin kyllästyneenä teininä suostunut. En, vaikka uhkailtiin, että tulen myöhemmin kärsimään esimerkiksi helvetillisistä niska- ja hartiakivuista ja jopa migreenistä tämän vuoksi. No, sellaisia ei onneksi tähän päivään mennessä ole tullut. En tietääkseni myöskään narskuttele. Itselleni suurin haitta lienee se, että joskus syöminen on vähän työlästä. Kun ylä- ja alahampaat eivät osu yhteen, esimerkiksi sellaisten hienojen voileipien syöminen, missä on paljon päällisiä, on hankalaa. Ei se kuitenkaan arkeani haittaa juuri mitenkään.