Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisosi ehdottaa sinulle avointa suhdetta - reaktiosi?

Vierailija
23.05.2022 |

On tuntenut pitkään itsensä yksinäiseksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Läheisyyden lisäksi loppuneet ovat yhteiset keskustelut ja parisuhdeaika. Puolisosi haluisi kokea näitä tunteita vielä, mutta tietää ettei niitä teidän välillänne yrityksistä huolimatta enää ole.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, että minulla on ollut sivusuhteita jo viimeiset 8 vuotta ja käy minulle.

Vierailija
2/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisi minulle.

Vierailija
4/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne olisi tuo niin olisin itse hakenut avioeroa jo aikaa sitten. Jos kyse olisi vain seksin puutteesta, niin voisin hyväksyäkin että hakee muualta tarvitsemansa. Mutta jos ei ole yhteisiä keskusteluja, parisuhdeaikaa eikä henkistä läheistyyttä niin mitä hemmettiä sellaisella suhteella tekee?

Vierailija
5/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollaisessa tilanteessa ero olisi paras ratkaisu, vaikkei puoliso avointa suhdetta ehdottaisikaan. Itse en todennäköisesti jaksaisi olla parisuhteesta, joka ei ole enää parisuhde. Ja minusta parisuhteeseen kuuluu olennaisesti yhteinen aika ja sekä fyysinen että henkinen läheisyys.

Vierailija
6/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään suhdekaan enää. Ei tarvitse keskustella kuin erosta enää.

Vierailija
7/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa aloituksen tapauksessa ero on ilmiselvä ratkaisu. Miksi edes yrittää tekohengittää tuota? Kummallekin parempi mennä kokonaan erilleen ja vapaille vesille.

Myös omassa suhteessani (erilainen tilanne) ratkaisu olisi ero, koska olen ihan oikeasti arvoiltani monogaminen.

Vierailija
8/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syistä miksi avointa suhdetta haluaisi. Meillä minä voisin ehdottaa meille avointa suhdetta, koska olen halukkaampi kuin puolisoni ja haluaisin myös rajumpaa nautintoa kuin mitä puolisoltani saan.

Joku yksinäisyys suhteessa, keskustelutason heikkous kertoo minusta sellaiselta, että ne pitäisi ensin laittaa kuntoon ennen kuin alkaa edes avaamaan suhdetta. Jos noita ei saa kuntoon, niin parempi erota kokonaan.

Vierailija
9/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pysyä suhteessa, jos ei tunteita toisia kohtaan eikä mikään toimi yrityksistä huolimatta?

Erohan tuossa on oikea ratkaisu, eikä mikään "avoin suhde".

Vierailija
10/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette yhdessä? Yksipuolinen avoin suhde on pettämistä. 

Vierailija
11/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan ok. Minulla on ollut jo vuosia salaisia sivusuhteita, jotka pitää minut pirteänä ja liikkeessä. En ole sitä vastaan, kunhan mies pitää sivusuhteet omana tietonaan, eikä jää niistä kiinni. En halua tietää niistä, enkä mitään skandaalia miehen typeryyden takia. Mikäli mies huolimattomuudellaan aiheuttaa minulle ongelmia, hän saa vastata teoistaan ja ne tulevat sitten kalliiksi.

Vierailija
12/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut miehelleni, mutta se ei käy hänelle.

Vierailija
13/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olemme juuri silloin tulleet tilanteeseen jossa suhde kannattaa lopettaa ja molemmat lähtevät etsimään uusia kokemuksia vapaina kuin taivaan linnut. Mikä järki on roikottaa mukana ihmisiä joiden kanssa läheisyys ja se jokin on pysyvästi kadonnut?

Vierailija
14/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on avoin suhde, mutta tuollaisessa tilanteessa ero voisi olla parempi vaihtoehto.

Vierailija
15/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen jo haastavaan tilanteeseen ajautunutta parisuhdetta käsittääkseni hyvin harva onnistuu parantamaan suhdetta avaamalla - avaamisen olisi hyvä tapahtua silloin kun suhde on hyvässä kunnossa. Jos avoimet suhteet ovat konseptina vieras, asiaan tulee helposti liittymään kaikenlaisia haasteita, ja jos parisuhde on jo nihkeässä paikassa, niiden haasteiden rakentava yhdessä ratkominen lienee epätodennäköinen skenaario.  Suosittelisin lukemaan Mirja Hämäläisen 'Avoimet suhteet' sekä kuuntelemaan Riikka Suomisen 'Vallattomia suhteita' -podcastin. Itselläni nämä ovat avartaneet näkökulmaa merkittävästi ja jossain määrin vapauttaneet normien kahleista.

Vierailija
16/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde ei korjaa parisuhteen ongelmia. Päinvastoin se tarvitsee pohjakseen erittäin hyvän parisuhteen.

Vierailija
17/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin hänet johonkin muistitesteihin, koska olemme eläneet jo varsin pitkään polyamorisessa järjestelyssä/avoimessa suhteessa.

Vierailija
18/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus ei sovi kummankaan moraaliin.

Vierailija
19/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru, ja totean, että ei sovi. Eroonhan se todennäköisesti johtaisi.

Vierailija
20/41 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus ei sovi kummankaan moraaliin.

Sama meilläkin. Aivan käsittämätön juttu joku "avoin" suhde. Avioliitto on pyhä ja siihen ei kolmatta pyörää mahdu.