Ilmestyyköhän feissarit tänä kesänä kaduille?
Tänä kesänä, kun on työvoimapula varsinkin kaupan alalla ja palvelualoilla, niin luulisi, että ei tarvitsi kestää feissareiden häiriköintiä, kun kenenkään ei tarvitse niihin hommiin tyytyä.
Kyllä minä ainakin mieluumin työskentelisin vaikka Mäkkärissä tai hotellin siivoojana, kuin tyrkyttäisin kaduilla kulkeville ihmisille kuukausilahjoittajaksi ryhtymistä. Varsinkin, kun nykypäivänä kaikki kallistuu mitta palkat eivät nouse, niin näistä hyväntekeväisyyskahjoituksistahan Silloin ekana luovutaan.
Sitä paitsi, mun mielestä on absurdia, että feissarit saavat tuntipalkkaa siitä, että hankkivat kuukausilahjoittajia hyväntekeväisyysjärjestölle. Mun mielestä sen homman pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen ja mieluumin korvata feissarille ainoastaan joukkoliikenneliput sekä vaikka 4h työvuorosta vastineeksi esim. 10 lahjakortti vaikka S-ryhmälle.
Kommentit (12)
Mitä mieltä te olette: jos teidän pitäisi valita, että menisittekö kesätöihin Lidliin vai feissariksi vaikka Unicefille, niin kumman työn te valitsisitte?
Edelliseen vastaan että Lidliin menisin. Ihan vaan siksi, että sieltä saa oikeaa palkkaa. Ja aloitukseen: Oli feissareita Hakaniemessä ja Triplassa ainakin.
Christiiina kirjoitti:
Mitä mieltä te olette: jos teidän pitäisi valita, että menisittekö kesätöihin Lidliin vai feissariksi vaikka Unicefille, niin kumman työn te valitsisitte?
Kassalle. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin feissarit joten en itse sellaisena pystyisi toimimaan.
Olin alkuviikolla käymässä Stadissa ja siellä oli Kampin Narikkatorilla SPR:n feissareita. Ihan kuin pk-seudulla ei muita töitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen vastaan että Lidliin menisin. Ihan vaan siksi, että sieltä saa oikeaa palkkaa. Ja aloitukseen: Oli feissareita Hakaniemessä ja Triplassa ainakin.
Feissarin tuntipalkka:
KUA 13,48 €/h,
Amnesty 12–14 euroa tunnilta + 9 % lomakorvaus,
Lidl, myyjä, 1. vuosi 11,51 (Helsinki)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feissarin tuntipalkka:
KUA 13,48 €/h,
Juu, onhan feissareilla ihan kunnollinen "oikea palkka", esim nyt vaikka Lidlin myyjiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feissarin tuntipalkka:
KUA 13,48 €/h,
Itseasiasa eikös tuo ole TES:in mukainen aloittelevan myyjän tuntipalkka ja Lidl maksaa vähemän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feissarin tuntipalkka:
KUA 13,48 €/h,
Lidl, myyjä, 1. vuosi 11,51 (Helsinki)Itseasiasa eikös tuo ole TES:in mukainen aloittelevan myyjän tuntipalkka ja Lidl maksaa vähemän?
Kyllä. Lidl ei maksa kaupanalan mukaan
Ihmisten kiusaamisesta siis ihan maksetaan?
Minä olen siinä käsityksessä ja olen jopa kuullutkin, että melkein kaikki feissarit tekevät sitä työtä ainoastaan siksi, koska eivät ole saaneet muuta kesätyötä. Hyvin harva tekee sitä työtä ainoastaan siksi, koska haluaisivat oikeasti auttaa hädänalaisia. Mutta onneksi tänä kesänä ei kenenkään tarvitse tehdä feissarin hommaa ainoastaan siksi, ettei saanut muuta työtä. Asia toki erikseen, jos vaikka työ esim. Prismassa tai Hesessä ei kelpaa.