Mulle tuli puhelu äsken Kongon tasavallasta!
Pirahti vain muutaman kerran, enkä ehtinyt muuta kuin huomaamaan, että Kongosta tulee puhelu. Mukavaa kuin niinkin kaukaa joku ajatteli juuri minua. 🙂
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Apinarokko on Kongosta lähtöisin. Noinkohan sitä tartutetaan?
Viruksen on ollut pakko syntyä yöllä. Voimme vain kuvitella mitä tapahtui ihmis- ja eläinlajin kiihkeässä kohtaamisessa.
Nyt teit ehkä tyhmästi? Ehkä se oli Microsoft-tuki, joka koetti tavoitella paikatakseen tietoturva-aukon koneellasi? :o
Mullekin tapahtui tuo sama juttu jo pari viikkoa sitten ja laitoin estoon numeron tietysti. Vähän kyllä nauratti ajatus, että Kongon tasavallasta joku soittelee.
Soittivat minullekin ja kysyivät että onko liittymä asiat kunnossa...
Jollain sinimustalla yöntimolla on varmaan puheaika vähissä ja siksi soitti sinulle hälärit. Kannattaa soittaa takaisin, kun ei tiedä miten tärkeällä asialla hän soitteli...
Mulle ja tyttärelle tuli samanlainen puhelu Senegalista muutama päivä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne erehtyy soittamaan takaisin, tulee muhkea lasku, sillä oletkin "sattumalta" soittanut maksulliseen numeroon. Ja nimenomaan sinä olet soittanut, eli maksuvelvollinen.
Eikö maksulliseen soittaessa tule ilmoitus että olet soittamassa maksulliseen ja hinta. Sitten numero valinnalla hyväksyt.
Yritä nyt ymmärtää, mitä eroa on huijaus-soitoilla ja normi puhelulla. Näistä huijauksista on uutisoitu monia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten kiva! Sieltä on varmaan tulossa miljoonaperintö! Joku kongolainen miljardööri on äkillisesti kuollut ja siinä hötäkässä on käynyt ilmi, että olet hänen kaukainen sukulaisensa ja perit kaiken! Hänen nimensäkin on Virtanen, kuinka sattuikaan! Sinun tarvitsee vain maksaa pieni toimitusmaksu, niin rahat ovat tuota pikaa tililläsi!
Mullakin oli kuollut sukulainen Ghanassa liikenneonnettomuudessa ja 500 miljoonaa € olisi tulossa. Varmasti on sukulainen, koska sukunimelle on sen verran harvinainen. Olen lähetellyt sinne toimitusmaksuja noin 20 000€, mutta se on pieni summa kokonaisuudessa. Perintöä odotellessa.
Eikö maksulliseen soittaessa tule ilmoitus että olet soittamassa maksulliseen ja hinta. Sitten numero valinnalla hyväksyt.