Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät katoavat kriisissä

Vierailija
22.05.2022 |

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/psykologia/miksi-ysta…

Onko koettua vai oletkonitse jättänyt ystäväsi kriisissä yksin selviytymään..?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jos menettää läheisen, sairastuu, ei jaksa työelämän pyörityksissä jne

Vierailija
2/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on. Suurin osa ihmisistä ei käsitä, että olemme täällä elämässä _toisiamme_ varten - eikä yksistään itseä tai niitä kaikkein lähimpiä. Sitten tämä mene tällaiseksi yksilösuoritukseksi, ja jo nyt ihmiskunnan loppu häämöttää. Se ei ihmetytä minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä En Ole Mikään Hyväntekijä!

Vierailija
4/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kummallakin on omat kriisinsä yhtäaikaa?

Vierailija
5/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että on saanut olla se vakkarikuuntelija jollekin draamaqueenile, vaan kun itse tarvitsisi perusapua - radiotaajuus nolla. Eli ystävyyttä!einedes ollut. Pelkk hyväksikäyttösuhde.

Vierailija
6/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin itse omassa kriisissäni kun kukaan ei ymmärtänyt.

Vierailija
7/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin itse omassa kriisissäni kun kukaan ei ymmärtänyt.

*Katosin *

Vierailija
8/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haluaa tosiaan kadota itse, jos kokee ystävyyden muuttuvan uteluksi taintunkeiuksi, röyhkeästi neuvojatvkuin jobin ns frendit

Vierailija
9/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koettua. Aika musertava ilmiö. Muiden kriiseissä olen ollut se jonka luokse tullaan yöksi vaikka keskellä yötä kun on ollut hätä.

Vierailija
10/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Suomalaisilla ei ole oikeasti ystäviä. Ystäviä ollaan kun toisesta on jotain hyötyä mutta muuten käytetään aika mieluummin vaikka puhelinta nysväten kuin ihmisten kanssa.

Vierailija
11/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Multa kaikkosi yksi ystävä, jota olin pitänyt hyvin läheisenä. Sairastuin ja pari vuotta meni sairastaessa. Ystävästä kuului harvoin mitään. Tavattiin yhden kerran sen jälkeen kun olin parantunut. Ihan normaalisti juteltiin niitä näitä ja kerroin vähän siitä sairausajasta. Sovittiin, että nähdään uudestaan. Eipä enää nähty. Jätti tapaamatta jonkin syyn varjolla. Oltiin siis oltu tosi hyviä ystäviä. Kannustin häntä lähtemään vaihtoon yms. Kävin hänen luonaan kun asui hetken ulkomailla jne. En ole ollut neljään vuoteen hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin sosiaalisen median välityksellä jotakin. Tosi paha maku jäi. Jotkut ihmiset eivät vaan ilmeisesti pysty käsittelemään toisten vaikeita elämäntilanteita. Tämänkin henkilön kohdalla kuuntelin hänen murheitaan paljon ja kannustin ja tuin silloin kun olimme ystäviä, mutta kun minulle tapahtui jotakin rankempaa niin hän ei pystynyt olemaan tukena. Onneksi monia hyviä ystäviä jäi vielä jäljelle, jotka tukivat minua.

Vierailija
12/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta olla kriisissä olevan tukija. Itsekin väsynyt töistä ja puhelimennäytössä vilkkuu tuttu numero. Teinillä on burnout koulusta tai isoäiti on katkera koko elämästään.

Vierailija
13/13 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee, olen ollut olemassa vain syntymäpäivinä(lahjat) ja henkisenä tukena muille. Kun itsellä vaikea tilanne, yksikään ei jaksa välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme