Yksinäisyys sattuu
Mitä voisin tehdä kun olen tosi yksinäinen ja olen vähän päälle 30. Harvat ystävät perustvat perheitä ja tulee nähtyä sen pari krt vuodessa. Ei tällainen elämä oikein tunnu minkään arvoiselta. Hyvät ihmissuhteet tuovat luottoa muuhunkin elämään. Tuntuu kuin olisin varjo siitä, mitä olin ennen.
Kommentit (5)
Niin sattuu. Aina melkein yksin . Eipä toisaalta terveyttäkään olla ihmisten kanssa.
On se elämä arvokasta yksin elettynäkin. Tosin taisin kokea itse myös nuorempana noita fiiliksiä. Se on jännä miten nyt lähes 5-kymppisenä ne yksinäisyyden tuntemukset ovat täysin kadonneet ja koen yksinolon hiljaisuuden suurena lahjana.
Ehkä sellainen neuvo, että yritä olla vertaamatta itseäsi muihin ja yritä löytää asioita jotka kiinnostavat juuri sinua.
Kirjoita paperille mitkä aiheet ja asiat kiinnostavat. Entä mitkä ihmiset koet suht samanhenkisiksi. Missä heitä voisi olla suomessa tai ulkomailla. Entä somen mahdollisuudet ja livetapahtumien esimerkiksi messut, harrasteet, harrastekerho jne. Miten matkailemaan pääsee nykyään.
Yritä löytää tuttuja jotka on samassa tilanteessa. Yhteinen tekeminen samassa elämäntilanteessa olevien kanssa piristää kummasti. Tiedän, kokemuksesta.
Oletko mies vai nainen?