Rahoitus kauppakorkean kilpailluin? Matemaattisesti vaikea?
Itseeni tämä ei liity mitenkään, yleisestä mielenkiinnosta kyselen.
Luin kauppakorkeassa opiskelevien keskusteluja netistä, ja niissä sanottiin, että kauppakorkeissa on kovin kilpailu päästä opiskelemaan rahoitusta.
Onko rahoitukseen liittyvissä ammateissa erityisen korkeat tulot? Mitä ne ammatit edes ovat? Investointipankkiiri? Salkunhoitaja?
Onko se matemaattisesti erityisen vaikeaa? Olen joskus nähnyt väitettävän, että siinä tarvittaisiin mm. sellaisia erityisen vaikeita matemaattisia välineitä kuten stokastiset differentiaaliyhtälöt, joihin tarvittaisiin ensin sellaisia kuten mittateoriaa ja funktionaalianalyysia.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Taloustiede/economics lienee vieläkin vaativampi🤔
Mutta rahishärät ovat ALFOJA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä taloustieteilijä tämän pelin voittaa😂😁
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin taloustiede on vaikea? Meillä nuori harkitsee tätä.[/quote
No mennään niin syvälle mikro- ja makroteorioihin ja vaatii teoreettista tekemistä, laskemista ja funtsimista.
Pitää olla syvää intohimoa aiheeseen🤔T. Kahden taloustieteilijän äiti ja yhden vaimo
Vierailija kirjoitti:
Lieneekö noin?
Rahoitukseen haluttaneen silti enemmän, koska sieltä valmistuneille lienee tarjolla paremmat liksat.
Itse en asiaan liity tai tunne, netistä lukemiani vain tänne toistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä taloustieteilijä tämän pelin voittaa😂😁
Taitaa rahoituksesta valmistuneille olla tarjolla paljon enemmän yksityisen puolen runsaita palkkoja, kun taloustieteilijät enimmäkseen joutuvat tyytymään tutkijan palkkoihin.
Itse en asiaan liity, mutta tällainen käsitys netin juttuja lukemalla on minulle tullut.
Ei todellakaan ole vaikea. Taloustiede on selvästi vaikeampi, mutta siinäkin matikka näyttäytyy vain työkaluna eikä tarvitse todistaa ihmeemmin mitään.
Muistatteko vuodelta 2018 tämän tapauksen, jossa tuollainen "matemaattisesti lahjakas" tappoi entisen pomonsa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sipoon_teloitussurma
Ikävä tapaus.