Hiukset harmaantuu ja kasvoihin tulee ryppyjä. Vaikuttaako hedelmällisyyteen?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta täytän vasta parin kuukauden kuluttua 30 v ja olen huomannut edellämainittuja ikääntymisen merkkejä itsessäni jo runsaasti viimeaikoina. Tunnen itseni vanhaksi ja olenkin miettinyt, voiko tuo vaikuttaa myös hedelmällisyyteen? Että tavallaan koko kroppa alkaa vanheta kerralla.
Lapsia en ole yrittänytkään vielä, mutta tavallaan tuo pistää mietityttämään, että pitäisikö tässä jo kiirehtiä.
Kommentit (6)
Voi hyvin vaikuttaa, valitettavasti, koska kertoo kehon biologisesta iästä. Ei ole mitenkään tavatonta, ettei yli 30-vuotiaana enää tule raskaaksi, valitettavasti
Paljon onnellisuutta=Paljon lapsia.
Leikauta hiukset lyhyeksi ja värjä itse tai kampaamo/ parturi nuorrut heti. Jätä se blondi väri pois vanhentaa jo 30vuotiaana!Rypyt suoristuu kun syöt oikeaa ravintoa etkä laihduta. lopetan juomisen. Viini on pahin naisilla naamassa kaljan lisäksi ja taas kalja miehillä.Jos tupakoit naamasi tulos on tupakasta tai ihan vaan aina olet pasivisena poltajana tupakoitsian vieressä?
Olen lopettanut tupakoinnin 5 vuotta sitten ja alkoa kuluu korkeintaan muutamia annoksia kuukaudessa. Ruokavaliokin on melko terveellinen.
Ikääntymisen näkyminen naamassa ahdistaa jo muutenkin, mutta nyt olen alkanut miettimään mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa.
Ei vaikuta