Herkkä aihe mutta avaan kuitenkin!
Olen ollut elämäni ajan lesta. Sattui ja tapahtui oman suvun kanssa ikäviä asioita ja minua alettiin vältellä. Mieheni kuoli, jäin 7 lapsen kanssa yksin. Minulle yritettiin naittaa vanhaa poikaa, joka oli lapanen. En suostunut. Tämä oli seurakunnalle ja yhteisölle se viimonen niitti. Muutettiin eteläsuomeen. Täytyy sanoa että juorut kulkee. Lestoja on kaikkialla. Minua arvostellaan ja lytätään. Olen päättänyt että en mihinkään uskonnolliseen yhteisöön enää liity. Eristäminen on kiusaamista. Varmasti sarjamurhaaja kohdellaan paremmin kuin minua. En voi mennä yksityiskohtiin mutta apua ei tähän saa mistään.
Kommentit (7)
Uskovaiset ovat pahimpia perkeleitä, mitä tiedän...!
Kiitos, kun kirjoitit tänne. Voimia sinulle. Näissä asioissa ongelmasta selvinneiden vertaistuki on arvokasta.
Ei se oo herkkä aihe sen enempää kuin mikään muukaan, paitsi niille jotka sua yrittävät tunkea kaappiin ja pysymään siellä, eli aivopesua, mitä nyt kultit harrastaa ylittääkseen ihmisen yksilöllisyyden. Nyt tarviit voimaa ja (vertais)tukea elää loppuelämäsi juuri kuten itse haluat! :)
Ei ketään voida pakottaa uusiin naimisiin, se on väärin.
En tiedä, oletko pohtinut seuraavaa, mutta tämä tuli mieleeni:
Vaikka lähdit uskonyhteisöstä, ethän sano "ei" Jeesukselle?
Nimesi on taivaan kirjassa, jos olet antanut elämäsi Jeesukselle ja pyytänyt Häntä sydämeesi asumaaan. Jos et ole vielä tehnyt sitä, voit tehdä sen koska tahansa, vaikka kotona kahdestaan Jeesuksen kanssa.
Lue Raamattua. Aloita vaikka Johanneksen evankeliumista.
Kaikkea hyvää elämäänne!
Voimia ap:lle! Etsi apua, tuo linkki voisi olla juuri sinulle. Hyvä että olet jo muuttanut. Vaikka juorut kulkee, on etelässä kuitenkin enemmän mahdollisuuksia parempaan elämään kuin pohjoisen pienissä piireissä.
Voimia. Kuulostaa kamalalta.
Uskonnon uhrit ry voisi auttaa.