Lääkäri tokaisi: sinulla on epävakaa persoona hakeudu hoitoon
Olen yli 50 vuotias nainen
Takana yli 30 vuoden avioliitto ja saman pituine3n työura.
Lääkäri oli lukenut sairaskertomukseni.
Minulla on ollut ongelmia masennuksen ja alkoholinkäytön kanssa.
Kävin lääkärissä kun hain apua mielialalääkkeen lopettamisesta aiheutuviin oireisiin.
Nyt 6 kk ilman lääkkeitä ..en mennyt hoitoon.
Olisiko pitänyt?
Kommentit (12)
Mikset menisi hoitoon? Mikä siinä on niin vastenmielistä?
No tuollaistahan se on. Psyykelääkkeiden haitat diagnosoidaan uusiksi "sairauksiksi".
Lääkäreillä on todella pitkä ja monipuolinen koulutus. Heitä kannattaa kuunnella, eikä hän huvikseen noin sanonut. Hoidosta hyötyisit varmasti.
Ihan normaalia. Osa ihmisistä varmasti luulee että persoonallisuushäiriön todentamiseen tarvitaan testauksia eikä sitä anneta kevyin perustein. Moni muukin on papereissaan epävakaa riippumatta siitä, täyttääkö oikeasti diagnostiset kriteerit vai ei.
Jos pärjäät nyt elämässä niin se on ok. Jos et niin hae apua. Ei kaikki pärjää ilman lääkitystä.
Varaa laakäriaika ja pyydä lähetettä
Kannattaa varmaan varata se aika. Silti kyllä pakko vähän ehkä kommentoida, että lääkäri kuulostaa autistiselta 😂😂
Sinähän olit jo lääkärissä, minne sinun olisi pitänyt hakeutua?
Ei noilla spekseillä kuulosta kovin epävakaalta. Ja miten yleislääkäri rupeaa papereiden perusteella edes heittämään tuollaisia arvioita. Onnittelut masennuslääkkeistä irti pääsemisestä!
Siis olit jo lääkärissä! Lääkäri olisi siis itse voinut tehdä heti siinä tilanteessa jatkolähetteen psykiatrialle tutkimuksiin, tai jos itse oli psykiatri niin olisi asettanut diagnoosin ja tehnyt lähetteen dialektiseen käyttäytymisterapiaan jos kerran oli jo niin varma asiasta. Kumma kommentti lääkäriltä jos tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Jos pärjäät nyt elämässä niin se on ok. Jos et niin hae apua. Ei kaikki pärjää ilman lääkitystä.
...taitaa olla niin, että joskus vika ei ole ihmisessä, vaan siitä elämästä, jossa on olosuhteiden pakosta yritettävä vaan selvitä. Voi olla ihan fyysisiä ongelmia, surua, työttömyyttä, vaikka mitä. Huono se on ulkopuolisen tietää muutaman lauseen perusteella, tai vaikkapa yhden valokuvan perusteella tehdä diagnooseja, kuten nyt tunnutaan tekevän.
En käytä nykyään alkoholia enkä lääkkeitä. ap