Jos pariskunta on onnellinen yhdessä, niin miksi heidän pitää jatkuvasti päivittää somea sen tiimoilta?
Kun minä olen uppoutunut johonkin oikein kunnolla, ei tule mieleenkään kaivaa puhelinta esille ja laittaa kuvaa someen.
Mietin vain, että mikä tarve joillakin pariskunnilla on jatkuvasti päivittää someen heidän yhteisestä ihanuudesta?
Eikä todellakaan haittaa jos joskus pariskunta päivittää, vaikkapa jonkun tärkeän tilanteen takia. Mutta kun päivittäminen on säännölllistä, siihen alkaa kyllästyä ja se alkaa herättää epäilyksiä.
Kommentit (42)
Minun tuntemani onnelliset päivittäjät ovat kaukana onnellisesta.
Vierailija kirjoitti:
"Kel onni on sen näyttäköön" menee sananlaskukin. Jos olet onnellinen, miksi tätä ei sais muille näyttää? Ainiin, ollaan Suomessa missä kaikki muu paitsi masennus ja murjotus on halveksittua.
Päinvastoin nykyään meno on kuin jenkkilässä. Esitetään onnellisempaa kuin ollaan ja annetaan ulospäin menestyvää ja hyvää kuvaa itsestään. Mitään merkkejä masennuksesta ei hyväksytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kaverin ex laittoi oikein ihanan romanttisen suutelukuvan, olivat ulkomailla parvekkeella ja auringonlaskukin taustalla. Tuon naisen tietäen kuvaa oli aseteltu toista tuntia (esittää kuitenkin muille niin luontohenkistä ja syvällistä, mutta pinnallinen huomionhakuinen se on kun pääsee ton kuoren ohi). Tekstinä tietysti jotain mystistä josta olisi vaikka voinut kuvitella heidän kihlautuneen.
No ei mennyt kauaa kun selvisi, että nainen oli kiukutellut taas koko matkan. Erosivat lopulta, mikä ei kellekään tullut yllätyksenä, mutta nainen yritti vielä senkin jälkeen pitää kulisseja yllä (ehkä eivät eroakaan, sitten erokin oli molempien yhteinen päätös vaikka oikeasti yritti jopa kiristää miestä jäämään jne.). Mutta kulissit pysyi pystyssä loppuun saakka. Suorastaan pelottavaa, kuinka hyvin esitti.
Nykyään ei ole enää kaveripiirissä vaikka yritti pitää kaikkiin yhteyttä, jotka ovat ja olivat alunperinkin miehen kavereita! Kauan kesti että tajusi että kukaan ei ota häneen yhteyttä eikä kutsu mihinkään, että on muille vain kaverin ex. Semmosia nuo sometodistelijat on. Nykyään on uusi mies kuvioissa ja somen perusteella ei voi tietää onko hyvä suhde. Toivottavasti, koska on vähentänyt tuota somettamista!
Kaikki siis hylkäsivät tuon naisen, joka kaikesta päätellen kaipasi rakkautta
Kai sitten itse olet kulissi-ihmisten ystävä? Meistä kukaan ei jaksanut sellaista esittämistä, kuinka kaikki on niin ihanaa vaikka tiesi kuinka vaikea akka tuo oikeasti oli. Mm. Lähetteli tuolle kaverille viestejä kun oltiin viihteellä, tämän piti raportoida että ollaan varmasti eri paikassa kuin eräs kaveripiirin nainen. Tietenkin hän muka piti tuosta naisesta jos oli samassa paikassa itsekin, tottakai kun ainamukapositiivisena ihmisenä tykkäsi aina kaikista. Jaksaisitko itse tuollaista?
Kuulostat todella pikkumaiselta ja hirveältä ihmiseltä. Mitä jos hankkisit elämän.
Nainen on mt ongelmainen hoora ja mies luuseri. Mun henkilökohtaista elämää ei somessa mainosteta. Asia on kerrottu ja olen jopa kenkinyt muijia kun somepaskaa on seläntakana tehty.
Me ollaan onnellisia, mutta ei todellakaan päivitetä yhtään missään yhtään mitään meidän suhteeseen liittyvää. Meidän avioliitto on kestänyt jo pari vuosikymmentä, eikä se kuulu kenellekään muulle kuin meille. Miksi muita edes kiinnostaisi?
Siitä puhe, mistä puute.
Lähipiirissäni kaikki onneaan hehkuttavat ovat pian entisiä pareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kaverin ex laittoi oikein ihanan romanttisen suutelukuvan, olivat ulkomailla parvekkeella ja auringonlaskukin taustalla. Tuon naisen tietäen kuvaa oli aseteltu toista tuntia (esittää kuitenkin muille niin luontohenkistä ja syvällistä, mutta pinnallinen huomionhakuinen se on kun pääsee ton kuoren ohi). Tekstinä tietysti jotain mystistä josta olisi vaikka voinut kuvitella heidän kihlautuneen.
No ei mennyt kauaa kun selvisi, että nainen oli kiukutellut taas koko matkan. Erosivat lopulta, mikä ei kellekään tullut yllätyksenä, mutta nainen yritti vielä senkin jälkeen pitää kulisseja yllä (ehkä eivät eroakaan, sitten erokin oli molempien yhteinen päätös vaikka oikeasti yritti jopa kiristää miestä jäämään jne.). Mutta kulissit pysyi pystyssä loppuun saakka. Suorastaan pelottavaa, kuinka hyvin esitti.
Nykyään ei ole enää kaveripiirissä vaikka yritti pitää kaikkiin yhteyttä, jotka ovat ja olivat alunperinkin miehen kavereita! Kauan kesti että tajusi että kukaan ei ota häneen yhteyttä eikä kutsu mihinkään, että on muille vain kaverin ex. Semmosia nuo sometodistelijat on. Nykyään on uusi mies kuvioissa ja somen perusteella ei voi tietää onko hyvä suhde. Toivottavasti, koska on vähentänyt tuota somettamista!
Kaikki siis hylkäsivät tuon naisen, joka kaikesta päätellen kaipasi rakkautta
Kai sitten itse olet kulissi-ihmisten ystävä? Meistä kukaan ei jaksanut sellaista esittämistä, kuinka kaikki on niin ihanaa vaikka tiesi kuinka vaikea akka tuo oikeasti oli. Mm. Lähetteli tuolle kaverille viestejä kun oltiin viihteellä, tämän piti raportoida että ollaan varmasti eri paikassa kuin eräs kaveripiirin nainen. Tietenkin hän muka piti tuosta naisesta jos oli samassa paikassa itsekin, tottakai kun ainamukapositiivisena ihmisenä tykkäsi aina kaikista. Jaksaisitko itse tuollaista?
Kuulostat todella pikkumaiselta ja hirveältä ihmiseltä. Mitä jos hankkisit elämän.
Olisin sanonut samaa, mutta ehdit ensin.
Tuli tuosta oikein sellainen katkeran ilkeä tuulahdus, hyh.
Vierailija kirjoitti:
"Kel onni on sen näyttäköön" menee sananlaskukin. Jos olet onnellinen, miksi tätä ei sais muille näyttää? Ainiin, ollaan Suomessa missä kaikki muu paitsi masennus ja murjotus on halveksittua.
"Kell' onni on, se onnen kätkeköön", se kylläkin oikeasti menee, eikä se ole sanonta vaan säe Eino Leinon runosta.
vali vali kun ihmiset eivät ole 100% samanlaisia kuin minä ja tee kuten minä haluan..
Elämä olisi hemmetin tylsää jos kaikki olisivat samanlaisia ja tekisivät asiat ihan samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
He tulevat onnellisiksi muiden tekotykkäyksistä. Tarvitsevat jatkuvaa vakuuttelua siitä että joitain kiinnostaa heidän elämä. Jokainen tietää somekuvat ja elämät keinotekoisiksi siksi osoittaa alempaa älykkyyttä näitä päivitellä. Kuvittellaan että heitä kadehtidaan vaikka sääli on oikea tunne.
Nimen omaan esitelään muokattuja suodatimen kautta fotot ymm. Jos tarpeeksi ei tykäyksiä koko päivä romahtaa. Kenotekoinen onni jota eletään F.B.
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
21 vuotta ollaan oltu onnellisesti yhdessä.
Ei yhden ainutta yhteistä somepäivitystä.Helpottiko?
Teit juuri somepäivityksen omasta erinomaisesta elämästäsi.
Sosiaalinen media tarkoittaa verkkoviestintäympäristöjä, joissa jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus olla aktiivinen viestijä ja sisällöntuottaja tiedon vastaanottajana olon lisäksi.
Vauvapalsta nyt on ihan eri asia kuin facebook tai instagram. Et nytkään tiedä kuka tuo kirjoittaja on, tai kuka on hänen miehensä.
Jos ärsyttää, ohita se ja jatka elämääsi. Ei se ole sulta pois jos joku tekee toisin ja päivittää someansa ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole sometilejä. En myöskään seuraa muiden sometilejä. Elämä on täysipainoista ja kivaa, riittää että minä tiedän sen.
Sama homma täällä (olen myös varma siitä että elämästä tulisi aika paljon vähemmän kivaa sometilien myötä.)
Me pannaan useinkin someen juttuja yhteiselämästä, ja miksipä ei pantaisi, kun ollaan aina yhdessä. Arki ja rutiinit ovat meille tärkeitä, ja niistä halutaan joskus kertoa muillekin. Sukulaiset ja ystävät tykkäävät ja haluavat nähdä, koska normaalielämässä nähdään erittäin harvoin.
Vaikea sanoa. Me ollaan onnellisia, eikä olla kumpikaan somessa nimillämme. Se jolla onni on, onnen kätkeköön.
En seuraa ihmisiä, joiden päivitykset vain harmittavat. Miksi jotkut seuraavat ennalta-arvattavan tylsiä ihmisiä?
Liityin facebookiin joskus 15 v sitten. Silloinen puoliso lähetti kaveripyynnln, hyväksyin. Teki julkaisun eräästä yhteisestä lapsesta. Kommentoin. Alkoi hirveä sota. Olin ilmeisesti puuttunut hänen yksityiselämäänsä törkeällä tavalla. Jatkui koko illan
Pari vuotta myöhemmin lähdin suhteesta. Mikä oli viisasta.
Se on todistettu monet kerrat jo, että mite tiuhempaa somepaistattelu niin surkeammin menee oikeassa elämässä. Tässä taas yhden somepariskunnan eron seuranneena.
Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta julkistella someen mitään jonkun kanssa tekemisistäni. Tässä taannoin tapasin ystäväni ja vietettiin hauska ilta. Sen jälkeen hän teki faceen päivityksen missä hihkui että olipas kivaa ja minun nimeni siinä. Miksi tällaisia pitää muille julkaista? Ei tunnu kauhean mukavalta minusta tällainen someleveily, se oli meidän kahdenvälinen juttu tietääkseni. Sama jos joku seukkukaveri alkaisi paljastua sellaiseksi että pitää olla someen laittelemassa yhteisjuttuja niin se alkaisi olemaan entinen suhde se. Jos minä yksin en riitä ilman sometyyppien peukutuksia niin olkoon.
Se on ajan henki. Ennen sanottiin, että kell' onni on, se onnen kätkeköön.