Ärsyttää olla siivooja.
Työskentelen sairaalassa. Mua on alkanut yhtäkkiä ärsyttämään ihan älyttömästi se siivoaminen, jota teen TYÖKSI. Joudun lähtemään töihin jo viideltä / neljältä aamulla. Ja mitä varten? Että siivoaisin. Imuroin, luutuan, pyyhin pölyjäen jaksa edes luetella. Mulla on ihan tarpeeksi siivoamista kotonakin.
Olisinpa jossain toisessa ammatissa. Ärsyttää vaan niin paljon.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ammattitaitoisen ihmisen kirjoitus tämä aloitus.
Ei. Sairaalassa ei imuroida, luututa ja pyyhitä pölyjä. Eikä sairaalassa siivoavia kutsuta siivoojiksi.
Ei ne kuule kaikki sairaanhoitajat ja lähihoitajatkaan tiedä, että me ollaan koulutettuja laitoshuoltajia. Usein sanovat: että siivooja tulee ja väistetään siivoojaa jne.
Sairaalan siivousalueet on jaettu eri hygieniatasoihin. Niistä myös saadaan eri palkkaa. On mahdollista että kouluttamaton porukka siivoaa yleisiä tiloja ja sosiaalitiloja. Vaikkapa leikkaussaleissa ja teho-osastolla ei luututa ja imuroida.
Vierailija kirjoitti:
Laikkarit eivät puhu räteistä ja luuttuamisesta. Plus että sairaalassa ei pitäisi olla pölyä pyyhittäväksi asti. Pintoja pyyhitään koska poistetaan mikrobeja.
Ylapolyt pyyhitaan kerta viikkoon ja jotkut paikat kerta kuukauteen.
Ihmisista ja niiden rateista lahtee uskomattoman paljon polya. Varsinkin vanhoista. Eli kun paivittain polytetaan niita lakanoita niin kylla sita polya on ihan, joka paiva pyyhittavaksi asti.
Itse tykkään siivota, mutta vaan töissä. Saatko kuunnella musiikkia? Tai jotain äänikirjaa. Itsellä tosin, että siivousalueeni on tosi hiljanen. Jos haluaa pitää taukoa, myyjäksi pääsee ilman koulutusta. Itse en siihen ryhtyisi mutta niin. Ja entä jos testaisit kotisiivouksia?
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan siivousalueet on jaettu eri hygieniatasoihin. Niistä myös saadaan eri palkkaa. On mahdollista että kouluttamaton porukka siivoaa yleisiä tiloja ja sosiaalitiloja. Vaikkapa leikkaussaleissa ja teho-osastolla ei luututa ja imuroida.
Jaiks. Kylla ne samat kouluttamattomat tyypit pyorii pitkin sairaalaa. Ruumishuoneesta leikkaussaliin. Ja samalla palkalla.
Vaihda esim. varhaiskasvatusyksikköön töihin? Varhaiskasvatuksen asiantuntijoista on pulaa eikä siihen työhön tarvita koulutusta jos työsuhde on alle vuoden mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Jaiks. Kylla ne samat kouluttamattomat tyypit pyorii pitkin sairaalaa. Ruumishuoneesta leikkaussaliin. Ja samalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noinkaan. Ei voi pukuhuoneitakaan siivota sinnepäin ja levitellä pöpöjä. Sitten on koko henkilökunta esim. norossa.
Ilman teidän työtänne emme voisi hoitaa potilaita. Se on tärkeää työtä joka jonkun on tehtävä jotta toiminta voi jatkua hygieenisenä.
T: Hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Sain kahden tunnin koulutuksen ja sitten hommiin.
Jos yhtään helpottaa niin minä arvostan työtäsi todella paljon. 2-vuotias lapseni on syöpäsairas ja ollessamme osastolla olin niin kiitollinen siitä tärkeästä työstä jota laitoshuoltajat tekevät, kun pitävät huolen että lapsemme on turvallisessa ympäristössä joka päivä. Kaikki ylimääräiset mikrobit kun ovat vaarallisia tässä tilanteessa. Meille siitä tuli päivittäinen rutiini kun huoneeseen tultiin siivoamaan, että moikattiin ja ihailtiin siisteyttä, antaen tietysti työrauhaa. Kiitos siis jokaiselle laitoshuoltajalle, autatte lapsiamme pysymään terveimpiä erittäinkin ikävissä tilanteissa. Työllänne on todella suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin siivooja, ymmärrän yskän.
Paitsi että työskentelen alakoulussa.
Pitääkö olla pahakin yskä?
Sun työ on tosi tärkeää, oikeastaan korvaamatonta. Arvostan!
Kiitos kun pidät tilat puhtaina potilaille (ja muillekin). 🤍
Ai kyllä meillä. Meillä on muutama matto ja hissien ovien "rakovälit" lattiasta pitää imuroida.