Yhden pallon jäätelötötterö 4,50e
Morjensta pöytään, jos sitä sitten yksi jätski tulisi tänä suvena syötyä!
Kommentit (149)
Huomenna 5,50 jos nousee samaan tahtiin kuin ruoka.
Pari vuotta sitten erehdyin ostamaan jätskin kojusta, ja se ei enää edes maistunut millekään. Liekö aika kullannut muistot, vai onko jätskin laatu lopahtanut täysin. Tuo on aivan järkyttävä hinta edes hyvästä pallosta, saatika mauttomasta mössöstä.
pienipalkkaiset, kuten minä ostavat jäätelön kaupasta. jäätelökojut ovat rikkaita varten
En tiedä onko hinta näin, mutta saa olla aikamoinen kimpale, että 4,5€ maksaa, ehtiikö sitä edes syömään ennen sulamista?
Voidaanko ihmetellä myös sitä, miksi kahvilassa kuppi kahvia maksaa niin paljon enemmän kuin kotona keitettynä?
Vaikka ihan hyvin tienaankin, niin kyllä minä silti katson mihin rahaa laitan. En todellakaan maksa jäätelöpallosta 4,5 e kun tosiaan kaupasta saa samaa tavaraa monta kertaa halvemmalla. Ihan jo periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
pienipalkkaiset, kuten minä ostavat jäätelön kaupasta. jäätelökojut ovat rikkaita varten
Jäätelökojut taitavat olla typeryksiä varten. Ei siitä talous heilahtaisi, jos veisin perheeni kojulle. Se olisi vain aivan liian typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ihan hyvin tienaankin, niin kyllä minä silti katson mihin rahaa laitan. En todellakaan maksa jäätelöpallosta 4,5 e kun tosiaan kaupasta saa samaa tavaraa monta kertaa halvemmalla. Ihan jo periaatteesta.
Minäkin katson, mihin rahani laitan, ja mieluummin käyn paikallisen yrittäjän jäätelökioskilla syömässä litrahinnaltaan arvokasta jäätelöä hiukan harvemmin kuin ostan sitä kaupan pakastealtaasta moninkertaisen määrän.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalle se on kyllä niin, että en ole koskaan saanut tötterökioskilta niin hyviä jäätelöitä kuin kaupasta, siksi mieluummin ostan kaupasta. Toki jos jossain törmää Minetti- jäätelöä myyvään kioskiin, niin silloin olen valmis maksamaan : )
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ostavat jäätelöä kojusta, koska haluavat nauttia siitä torilla tai puistossa istuessaan. Siinä ei ole kyse pelkästä jäätelön syömisestä Tuskin sinä kovin usein lähdet kotipakastimesta otetun jätskin kanssa ulos, eikä tietysti tarvitsekaan. Näitä asioita ei vain kannata verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin katson, mihin rahani laitan, ja mieluummin käyn paikallisen yrittäjän jäätelökioskilla syömässä litrahinnaltaan arvokasta jäätelöä hiukan harvemmin kuin ostan sitä kaupan pakastealtaasta moninkertaisen määrän.
Miettikääs oikeesti! Kerran kesässä menet jädekioskille yksin tai hyvässä seurassa, aurinko paistaa j alinnut laulaa, saattaapa lainekki liplattaa! Lapsi muistaa kauan "kun rannassa syötiin jätskiä".
Ei se ole sama asia lappaa sitä kotona paketista kaivettua jätskiä.
Maksaa siinä se tunnelmakin jotain. Se muisto, mikä siitä jää.
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko ihmetellä myös sitä, miksi kahvilassa kuppi kahvia maksaa niin paljon enemmän kuin kotona keitettynä?
Onhan sitä jo ihmetelty, palstan kulunein aihe.
Kioskin vuokra, myyjän palkka, kuljetukset , pakastus onhan siinä enemmän kuluja tietysti kuin kotona annostellussa jäätelössä.
Reilua 4 euroa ei voi jätskistä maksaa? WTF
Onko teillä mitään käsitystä millaiset kulut, ihan pelkästään sen kesähessun/tytön palkka sivukuiluineen, Suomessa tuollaisen pienenkin kioskin pitämisessä on?
Aika monta 4,5 jätskiä saa myydä että edes omilleen pääsisi..
Vaihtoehto on että jätskiä ei sitten ulkona myydä, kauppojen pakastealtaasta vain. Onko se sitten parempi..?
Kerran kesässä juttuja. Viime kesänä tosin en ostanut kioskilta jätskiä. Iltatorilla ostin muurinpohjaletun ja kahvin. Sitä oli mukava syödä torilla pöydän ääressä. En tosiaankaan ostaisi säännöllisesti niitäkään. Kerran kesässä rahapäivänä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten erehdyin ostamaan jätskin kojusta, ja se ei enää edes maistunut millekään. Liekö aika kullannut muistot, vai onko jätskin laatu lopahtanut täysin. Tuo on aivan järkyttävä hinta edes hyvästä pallosta, saatika mauttomasta mössöstä.
Oikeasti, olet pari vuotta pohtinut, että jossain oli pahaa jäätelöä? Miten köyhää voi ihmisen elämä olla.
Vierailija kirjoitti:
Paljokohan pehmis maksaa
Meidän cittarissa euron.
Litra rommirusinaa kaupasta 1,85