Paljonko maksaisit bensarahaa 50 km:stä?
Kuski tekee ylimääräisen keikan kyydittävän vuoksi, ajaa siis tuon "ylimääräistä".
Kommentit (85)
Jos bensan hinta on n 2,5e/ l ja auto kuluttaa 6-7 l/ 100km. Niin laskekaa siitä.
Mun miehen auto kuluttaa 5,5- 6l.
Eli 100km n 15e-18e. 50km on puolet tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulutus esim 8l, tarkoittaa 50km matkalle 4l. 4*2,50€=10€.
Tähän vielä auton käytöstä aiheutuva muu kuluminen.
Minä antaisin 25-30 euroa, sillä myös itse ajaminenkin on oma vaivansa.
Vaivan palkka on ok, mutta auton kuluminen?? Pitäisikö lisätä laskuun vielä vaatteiden kuluminen kun hinkkaantuvat nyt ylimääräisesti penkkiä vasten sekä kengän pohjan kuluminen polkimia vasten? Tällaiset ihmiset on yksinkertaisesti raskaita, kukaan normaali ihminen ei velota tutultaan tollasesta.
Ja voin kuvitella kenen tahansa tuttuni ilmeen jos koetan kyydin yhteydessä maksaa auton kulumisesta.
20 e vähintään. Myös aikaa kuluu kuskilta, eikä vain polttoainetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin 25-30 euroa, sillä myös itse ajaminenkin on oma vaivansa.Vaivan palkka on ok, mutta auton kuluminen?? Pitäisikö lisätä laskuun vielä vaatteiden kuluminen kun hinkkaantuvat nyt ylimääräisesti penkkiä vasten sekä kengän pohjan kuluminen polkimia vasten? Tällaiset ihmiset on yksinkertaisesti raskaita, kukaan normaali ihminen ei velota tutultaan tollasesta.
Ja voin kuvitella kenen tahansa tuttuni ilmeen jos koetan kyydin yhteydessä maksaa auton kulumisesta.
Tuommoista pässiä en ottaisi kyytiin. Joulupukkiko maksaa auton pidon ja kulumisen kulut. Bensa on murto-osa kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin 25-30 euroa, sillä myös itse ajaminenkin on oma vaivansa.Vaivan palkka on ok, mutta auton kuluminen?? Pitäisikö lisätä laskuun vielä vaatteiden kuluminen kun hinkkaantuvat nyt ylimääräisesti penkkiä vasten sekä kengän pohjan kuluminen polkimia vasten? Tällaiset ihmiset on yksinkertaisesti raskaita, kukaan normaali ihminen ei velota tutultaan tollasesta.
Oletko jotenkin yksinkertainen? Ei se auton kuluminen tarkoita jotain penkin kulumista. Ajetut kilometrit korreloivat huollon tarpeen kanssa. Ja huollattaminen on varsin kallista nykyään.
Sain viimeksi 30 euroa kun kuskasin työkaveria suunnilleen tuon. Se oli ok. Meneehän siiihen aikaakin!
30e ja kahvit käytetystä ajsta joku toinen kerta
Riippuu siitä, lähteekö kuski varta vasten minua kyyditsemään johonkin vai ei. Jos pääsen ns. samalla kyydillä, kun kuski on muutenkin menossa samasta paikasta A samaan paikkaan B, niin maksaisin ehkä sen 10 euroa, mutta jos hän erikseen lähtisi minua kuskaamaan, silloin varmaankin 30–40 euroa.
Luultavasti kuski olisi joku hyvä ystäväni, jolle tylsän rahan sijaan tarjoaisin esim. lounaan tai vaikka teatteriliput ja illallisen. Tai jotain.
Jos on hyvä ystävä hän ei ota enempää kuin mitä on todelliset kulut. Noin itse tekisin. Mutta jos on joku muu ns hyvänpäivän tuttu, halunnee myös kulujen päälle extraa. " mistä tunnet sä ystävän" ...
Katsot kyseisen automallin teknisistä tiedoista EU tyyppihyväksynnän normikulutuksen maantieajossa, se on yleensä ilmoitettu litraa / 100km, eli jaat sen kahdella, koska matkaa on 50 km ja kerrot sen auton käyttämän polttoaineen ajopäivän litrahinnalla.
Soita taksifirmaan ja kysy mitä tuollainen matka maksaisi. Eli 20e on mini plus kahvit
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin suikkiin
Miksi pitää olla tyhmä?
Riippuu tilanteesta, jos tiedän että on varaa maksaa, ehkä ees taas matka 40e, jos on hyvä ystävä ja köyhä piskelija, ehkä 10e.
Bussilla mennen kertalippu työpaikalleni jonne matkaa 54km maksoi a' 10,80eur.
Linjuriautolla se satunnainen 50 kilsan matka on nykyään noin 20centtiä per kilsa.
Antaisin 50.