Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
421/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta on kyllä nimestään huolimatta eräs lapsivihamielisimmistä mitä löytyy. "Penskat", "kersat", "kakarat" saa jättää pois kaikesta: ravintolasta, matkoilta, juhlista. Naapureiksi ei toivota lapsiperhettä. Lapset ovat vain haitolla, meluavat ja levittävät räkää ja muita eritteitä ympäriinsä. Tälle palstalle onkin sattunut harvinaisen paljon syntymästään saakka aikuisia ihmisiä - vaikkakin oikeasti huomaa, että on jääty lapsena pois juhlista jos toisistakin.

Ihme kun ei vielä ole tullut vastaan juhlakutsua, missä lapset eivät ole tervetulleita, mutta perheen koira mainitaan erikseen toivottavana vieraana. Ja koiran mukana saa tietysti "äiti" ja "isikin" tulla.

Palstan penskat ovat lapsivihamirlisiä, näkee ettei ole aikuisten kirjoittamia.

Vierailija
422/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin, että tulemme lasten kanssa tai ilman :). Kohteliaasti tietenkin. Kutsussa oli toivomus siitä, ettei lapset osallistuisi. Ei ollut mahdollisuutta jättää lapsia hoitoon. Ei kaikilla ole. Plus äidillä on oikeus imettää vauvaa. Lapsemme käyttäytyivät hienosti ja saivat kehuja. Kyllähän lapsen kanssa voi kesällä poistua vaikka ulos hetkeksi rauhoittumaan ja syömään vaikka omia eväitä. Muut olivat kyllä jättäneet lapsensa hoitoon. Typerää tällainen lapsiperheiden syrjintä. Mahtaako tuleva aviopari hankkia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.

Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.

Tämähän on täysin eri asia eli koko juttu oli ap:n omaa tyhmyyttä. Otsikosta ja avauksesta sai sen käsityksen, että ensin oli kutsuttu aikuiset ja lapset, mutta sitten myöhemmin peruttu lasten kutsuminen (mikä olisi ollut törkeää!) vaikka oikeastihan oli koko ajan selvää että vain aikuiset oli kutsuttu eikä lapsia.

Vierailija
424/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta huomaa selvästi, että suomalaisilla ei todellakaan ole etikettiasiat hallussa. 

Vierailija
425/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ap mitä luki kuoressa / kutsussa ? Että kuka tässä on tyhmä ?

Koulukiusaaja vauhdissa.

Vierailija
426/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se mies sinne kuitenkin menee? Oliko kenties pyytänyt että juhlakalut kertovat teille, että sinun ja lasten ei tarvitsisi tulla?

Me otettiin kyllä itsestäänselvästi lapset mukaan häihin, eikä siitä tullut mitään porua. Jaksoivat istua pöydän ääressä nätisti eivätkä riehuneet tai juosseet.

Toivottavasti kukaan ei tee näin tulevissa häissämme, jotka olemme järjestäneet. Lapsia ei ole kutsuttu. Seremonia on järven rannalla. Meillä on juhlasalissa pyöreät pöydät ja tuoleja tasan niin monelle kuin on kutsuttu. Cateringista olemme varanneet kolmen ruokalajin illallisen tasan niin monelle kuin on kutsuttu. Olemme maksaneet majoituksen tasan niin monelle kuin on kutsuttu. Aamiaisen olemme myös tilanneet juuri niin monelle, kuin on kutsuttu. Tilausbussi on mitoitettu kattamaan vain kutsuttujen istumapaikat. Bussiin saattaa jäädä yksi tyhjä paikka.

Vierailija
427/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai otatte vaan lapset mukaan. Häät ovat perhejuhlat ja perheenä sinne menette. Kyllä parille lapselle paikat löytyy, hehän eivät syökään paljoa.

No ei missään tapauksessa! Entäpä jos kaikki kutsutut 50 pariskuntaa ajattelvat samoin?

Vierailija
428/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pitäisin häät, kutsuisin ihan lähisuvun perheineen, muut sukulaiset ja ystävät pariskuntina, harrastusporukan kaverit yksittäisinä.

Vierailija
429/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häissämme tehtiin selväksi että on lapsettomat häät. Jotkut toivat lapsiaan häihin siitä huolimatta. Yksi lapsi vaelteli kappelissa vihkimisen aikana vapaasti ja oli meidän tiellä kappelin käytävällä kun käveltiin alttarilta ulos.

Ohis, mutta pitäisikö häihin palkata "järjestyksenvalvojia", jotka ottaisivat lapsen kiinni ja veisivät syrjemmälle sellaisissa tilanteissa, joissa lapsi häiritsee ainutlaatuista hetkeä, mutta vanhemmat eivät puutu asiaan?

Esim. lapsi ulvoo kirkossa niin ettei papin puhe kuulu, juoksee kirkon käytävällä hääparin tai kuvaajan edessä, lapsi riehuu juhlapaikalla ja vetää omaa showtaan, pyörii vaarallisesti tarjoilijoiden jaloissa, juoksee tanssilattialla kesken häävalssin tai tanssiesityksen jne. (Nämä ongelmat eivät ole lapsen syy vaan typerien vanhempien syy)

Vierailija
430/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, että ajatusmaailma tuntuu olevan "Jos ei MUN lapset kelpaa teidän juhliin..." Ihanko oikeasti te kaikki jotka suivaannutte saman tien kun ilmenee, että lapsia ei ole kutsuttu oletatte, että juuri teidän lapset on ne ei toivotut. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että kyseessä ei ole mitään henkilökohtaista. Samat naukujat kyllä ymmärsivät asian vielä silloin kuin heillä ei itsellään ollut lapsia, mutta nyt kaikesta vedetään herne nenään jos lasta ei voikaan ottaan mukaan joka paikkaan.

Vierailija
431/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä kutsu koskee niitä keiden nimet lukee kirjekuoressa. Jos lapset halutaan mukaan, niin siinä lukee nimenomaan että Maija ja Matti Meikäläinen perheineen/ Maija ja Matti Meikäläinen + lapset. Jos lukee Maija ja Matti Meikäläinen, niin silloin kutsu koskee näitä kahta, ei muita. Asia on mielestäni päivänselvä.

Ja jos siinä lukee vain Maija, niin kutsu ei koske myöskään Mattia.

Siinä tapauksessa koskee Mattia jos kuoressa lukeekin "Maija Meikäläinen perheineen" koska Matti kuuluu perheeseen.

No daa, ihan tosi? Kyllä se kutsu koskisi myös vielä Matin ja Maijan naapuria, Einariakin, jos siinä kutsussa lukisi "Maija Meikäläinen perheineen, sekä naapurinne Einari". Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala.

Vierailija
432/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin, että tulemme lasten kanssa tai ilman :). Kohteliaasti tietenkin. Kutsussa oli toivomus siitä, ettei lapset osallistuisi. Ei ollut mahdollisuutta jättää lapsia hoitoon. Ei kaikilla ole. Plus äidillä on oikeus imettää vauvaa. Lapsemme käyttäytyivät hienosti ja saivat kehuja. Kyllähän lapsen kanssa voi kesällä poistua vaikka ulos hetkeksi rauhoittumaan ja syömään vaikka omia eväitä. Muut olivat kyllä jättäneet lapsensa hoitoon. Typerää tällainen lapsiperheiden syrjintä. Mahtaako tuleva aviopari hankkia lapsia.

Siinä taas yksi joka tunnu ymmärtävän miksi niitä lapsia ei sinne häihin haluta. Mitä tekemistä sillä on hankkiiko tuleva aviopari lapsia vai ei. Ja kyllä tosiaan kaikki muutkin parit voi sitten kutsun saatuaan ilmoittaa, että me otetaan lapet mukaan. Et niinkin kivasti kunnioitetaan taas vihkiparin toiveita. Ei kannata yllättyä jos jatkossa ei kutsuja kuulu mihinkään juhliin.

Vierailija
433/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kutsu tuli?

Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.

Lapset ovat samassa paketissa aina, jos ei erikseen mainita. Tottakai.

Vain, jos mainitaan "perheineen" tai erikseen nimeltä. Jos kutsutaan "Keijo Säilynoja", niin kutsu koskee vain Keijoa, ei Keijon lapsia, serkkuja, koiraa tai naapuria.

Vierailija
434/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Jos "lapset pilaavat juhlan" niin kutsua on sitten turha lähettää lapsiperheiden vanhemmillekaan.

Me joko tulemme juhlaan perheenä tai sitten saatte pitää kekkerit keskenänne.

Aika jäykkää suhtautumista ! Ei niitä lapsia voi tosiaan joka paikkaan kuskata mukana. Esim. hautajaiset on sellaisia, ettei sinne kaipaa pikkulapsia, ellei ole  vainajan perheestä kyse

Kyllä vainaja voi olla muullakin tavoin läheinen kuin vain omalle perheelleen. Vaikka kummilapselle. Miten pikkulapsiperheet sinne muuten pääsisivät, kuin lapset mukana. Ei kaikilla ole jotain paikkoja, joihin lapset kyörätä aina kun huvittaa, varsinkin kun hautajaiset voivat olla pitkänkin matkan päässä. En ole tosin ollut koskaan hautajaisissa, missä ei olisi ollut lapsia. Eikä ole kukaan valittanut lapsista. Päinvastoin, joskus on ollut kommentteja siitä, miten ihanaa, kun on pieniä lapsia paikalla, heidän iloaan on ihana seurata, kun tilaisuus on muuten niin raskas, ja elämän jatkumisen havaitsee konkreetisti kun on uutta pientä elämää paikalla.

Ei yksissäkään sukumme, tai hautajaisissa, tai muiden, joissa olen ollut, ole lapset olleet riekkumassa

Minä taas en ole ikinä ollut hautajaisissa joissa ei olisi lapsia. Tottakai lapset kuuluu hautajaisiin siinä missä muihinkin perhejuhliin. Ymmärrän kyllä lapsettomat häät ja hääpari saa päättää ketä kutsuu, mutta kyllä lähtöoletus on että häät on perhejuhla ja pitää erikseen mainita jos ei lapsia mukaan halua.

Vierailija
435/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähinnä ihmettelen, järjestääkö joku oikeasti nykyään enää häitä johon lapset on tervetulleita ? Itse en edes tunne ystävieni lapsia. Eivätkä he minun. Aion pitää lapsettomat häät. Todella vaivaannuttavaa nähdä ystäviäni perheenä toimimassa kun en 30 vuoteen ole niin tottunut näkemään. Omat ja miehen lapset tulee häihin ja veljeni lapset ja muuten lapsettomat.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki pidä lapsista ja hyvin moni ihminen pitää vain omista lapsistaan. Itse pidän lähinnä omista, mieheni ja veljeni lapsista . Muita lapsia en oikein tunne eikä kyllä kiinnosta tutustuakaan, hyvin moni lapsi on saatanan tylsä, äänekäs ja tyhmä enkä voi sietää sellaista.

Mä mietin tätä asiaa kyllä niin päin, että aika moni ihminen ei ylipäätään pidä vieraista ihmisistä.

Lapset ei ole joku tasainen massa, vaan heilläkin on persoonat. Kuinka oudolta kuulostaisi jos joku sanoisi, että ei pidä aikuisista. Tai vanhuksista. Tai haluaisi vanhuksettomat häät?

Omissa häissäni oli joitakin lapsia, mm. ystäväperheen kehitysvammainen tyttö joka ei oikein pärjää vieraiden kanssa edes kotona ja miehen sisarusten lapset. Muiden ihmisten lapset on mulle vieraita ihmisiä joissa voi olla ihania tapauksia ja toisaalta aivan raivostuttavia. Mutta niin on aikuisissakin.

Mun mielestä on ihan ok pitää lapsettomat häät, mutta mua ärsyttää suunnattomasti se, että lapset puristetaan näissä kommenteissa joksikin persoonattomaksi massaksi vaikka enemmän kyse on monilla siitä, että häihin ei haluta vieraita ihmisiä.

Vierailija
436/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko hääkutsuissa nykyään muka erikseen lastenkin nimet? Siis tyyliin "Martta, Martti, Veeti ja Sofia Meikäläinen", "Martta ja Martti Meikäläinen lapsineen" tai "Martta Meikäläinen perheineen"?

Olin siinä uskossa että vain vanhempien nimet laitetaan kutsuun eikä lapsia tarvitsisi erikseen mainita. Ja että jos häät ovat lapsettomat niin siitä olisi erikseen maininta sitten.

Kutsussa mainitaan kutsutut.

Matti Meikä ja Liisa Meikä perheineen tai Meikän perhe - tarkoittaa Mattia ja Liisaa sekä lapsia tai muita perheeseen kuuluvia

Matti Meikä ja Liisa Meikä - vain Matti ja Liisa, ei lapsia eikä muita

Matti Meikä avec - Matti ja esim hänen avopuolisonsa. Avec tarkoittaa Matin seuralaista ei ketä tahansa Matin kaveria..

Kannattaa viimeistään tässä vaiheessa opiskella kutsujen säännöt.

Vierailija
437/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä, jossa vieraat jotka toivat lapset kutsumatta mukanaan on käännytetty pois. Ja mun mielestä se oli aivan oikein - jos vieraat ovat niin itsekeskeisiä eivätkä huomioi juhlaparin toiveita ollenkaan, eivät he ole tervetulleita.

Vierailija
438/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kutsu tuli?

Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.

Lapset ovat samassa paketissa aina, jos ei erikseen mainita. Tottakai.

Lapset eivät todellakaan ole samassa paketissa, ellei heitä ole erikseen mainittu (nimillä tai "x perheineen").

Vierailija
439/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erittäin ymmärrettävää, että vauvaikäisiä ja muuten itku- tai huutoherkkiä pikkulapsia ei haluta ja ei ole suotavaa tuoda mukana häihin. 

Vierailija
440/1001 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etiketin mukaan kutsu kortissa lukeminen nimet ovat kutsuttuja.

On myös etiketin mukaista ilmoittaa kutsussa erikseen lapsettomista häistä.

Lapsi on 0 - 17 -vuotias ihminen.

Sun etikettis on erilainen kuin meillä muilla. Kukaan kirjoita kutsuun (ei lapsia). Sehän näyttää ja kuulostaa tökeröltä. Etiketin mukaan kutsuttuja ovat vain kutsussa esiintyneet. Ei siihen erikseen kirjoiteta, ei lapsia, ei mummoa, ei koiraa, eikä naapurin kallea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme