Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen edelleen kiinnostunut samoista jutuista kuin ala-asteella - oletko sinä?

Vierailija
19.05.2022 |

Lähestyn kolmeakymmentä, ja olen kiinnostunut lähes yksinomaan samoista asioista kuin jo ala-asteella: animesta, videopeleistä, elokuvista... Niin musiikkimakuni kuin maailmankuvanikaan ei ole juuri muuttunut noista ajoista, lempiruokani ovat edelleen samat, samoin ns. haaveet ja unelmat. Kaikki "aikuisemmat" ajanvietteeni ovat myös jo noilta ajoilta: katsoin 12-vuotiaana samoja pukudraamoja kuin äitini, erilaisia dokumentteja taas ennen kuin osasin edes lukea.

Ainoa muutos näin aikuisiällä on ollut, että olen löytänyt uudestaan monia sellaisia asioita, jotka tuli teini-iässä hylättyä hattuhyllylle "noloina". Rakastan esim. monia lapsuusvuosieni leluja, vaikka vähän kauhistuttaakin, että 2000-luvun alun lelut ovat keräilymaailmassa jo "vintagea". :D Mutta lapsuuden nostalgian lisäksi olen alkanut seuraamaan myös modernia leluskeneä, ja katselenkin kateellisena paljon aikuisten keräilijöiden videoita YouTubesta. Oma kokoelmani on vielä hyvin vaatimaton, mutta ehkä tämä oli lopulta ihan luonnollinen siirtymä, ottaen huomioon, että animefiguurit astuivat kuvaan jo tuolloin teini-iässä. :D

Löytyykö palstalta muita kaltaisiani (joskus ei-niin-nätisti kuvailtuja "aikuislapsia")? Vaikka et olisikaan ihan näin ääriesimerkki, löysitkö edes jotain samaistumispintaa? Mikäli taas koet olevasi Aikuinen isolla A:lla, mitä ajatuksia kirjoitukseni ja/tai kaltaiseni ihmiset sinussa herättää?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rakastat edelleen väkivaltaa ja vainoamista?

Vierailija
22/30 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rakastat edelleen väkivaltaa ja vainoamista?

Kuka täällä on väkivallasta ja vainoamisesta puhunut? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteet, historia, ilmailu.

Noista olen pitänyt pikkunassikasta saakka.

Vierailija
24/30 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, piirrän vieläkin. Nykyään saan siitä hyvin sivutulojakin. Tietynlaisille piirustuksille on markkinoita - ei kivoimpia piirtää, mutta saa ylläpidettyä taitoa ja tienattua vähän.

Vierailija
25/30 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, piirrän vieläkin. Nykyään saan siitä hyvin sivutulojakin. Tietynlaisille piirustuksille on markkinoita - ei kivoimpia piirtää, mutta saa ylläpidettyä taitoa ja tienattua vähän.

"Tietynlaisista piirustuksista" tulee mieleen, että kyseessä olisi jotain aikuisviihteellistä... :D

Vierailija
26/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään, on kai niitä huonompiakin harrastuksia.

Esim. tubessa olen katsellut joskus Laura Legendsin lelukeräilyvideoita, nuori nainen, mutta on osittain keräillyt näköjään myös meidän 80-luvun lasten leluja ja fanimateriaalia, esim. Neverending Story (päättymätön tarina) tavaraa.

Tuleeko muille Laura Legendsistä mieleen Kelly Bundy? :D

Vierailija
27/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Koulutin koiria ala-asteella ja samaa teen edelleen, ihan harrasteena mutta kävin suorittamassa ammattitutkinnonkin 😁

Vierailija
28/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaminen. Menin koulun jälkeen kirjastoon lukemaan mm. lehtiä eli silloista Makasiinia (ilmestyi 80-luvulla). Luen edelleen sisustuslehtiä, katselen aiheeseen liittyviä ohjelmia ja uudistan asuntoani aina välillä.

Vierailija
29/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tietynlaisista piirustuksista" tulee mieleen, että kyseessä olisi jotain aikuisviihteellistä... :D

Bingo!

Vierailija
30/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen, kirjoittaminen, tiede ja taiteet kiinnostivat jo lapsena ja harrastan niitä vieläkin. Osa on vähän muuttanut muotoaan, en esimerkiksi enää itse maalaa, vaan ostan taidetta ja käyn näyttelyissä. Sen sijaan klassiseen musiikkiin hurahdin parivuotiaana ja soitan edelleen viulua. Sisustin lapsena innokkaasti omaa huonetta ja nukkekotia, nyt olen tarkka kodin sisustuksesta. Eläimet ja luonto olivat myös tärkeitä, mutta enää aika ei riitä lemmikille, vaan hoidan puutarhaa ja huolehdin pihan eläimistä.

Innostun kaikista lapsellisista ja hassuista jutuista, enkä tunne itseäni kovin aikuiseksi vaikka olen nelikymppinen. Tuskin tästä toisaalta tarvitsee tämän enempää aikuistukaan. Töissä teen vaativia asiantuntijatehtäviä, toimin johtoryhmässä ym., mutta sen vastapainona elän vapaa-ajalla ihan pellossa ja teen juuri niitä asioita mitä huvittaa.