Puoliso kävi lääkärillä, eikä pääse jatkotutkimuksiin.
Kyseessä käyttäytymisen muuttuminen, muisti ongelmat ja sekoilu liikenteessä.
Käytöksen muuttuminen alkoi parisen vuotta sitten mm. kiroilupuuskat, aggressio, impulsiivisuus ja joustamattomuus. Näistä johtuen jatkuvat konfliktit ihmisten kanssa.
Viime kuukausina on ollut mm. eksyminen omalla kylällä ja muistin selkeä huononeminen. Ei muista tapahtumia tai keskusteluja lähi viikoilta tai kuukausilta. Voiko tämä kaikki tosiaan olla vain stressiä? Kyseessä reilu viisikymppinen ja sukurasite olemassa. Miten pitäisi jatkaa avun hakemista? Puoliso ei halunnut minua mukaan vastaanotolle, koska pitää luonteen muuttumista vain minun mielipiteenä. Ei halua ilmeisesti kaikkien epämiellyttävien tapahtumien esille tuomista.
Ollaan tunnettu toisemme lähes 30- vuotta, joten en usko näin ison muuttumisen liittyvän normaaliin vanhenemiseen. Konfliktit ihmisten kanssa lisääntyneet selvästi viime vuosina.
Vinkkejä ja kokemuksia, kiitos!
Kommentit (53)
Kuulostaa bipolta, korkealentoiset jutut ja asiakirjaväärennökset. Ei asiantuntija töissä että siellä olisi huomattu mitään? Työterveys kyllä ottaa yleensä tosissaan tälläiset asiat ja testejä pääsee kyllä tekemän lähes saman tien- kartoitus mahdollisista muista ongelmista.
Ota kovat panokset käyttöön. Yhdessä uudestaan lääkäriin ja ota muistiinpanosi mukaan. Muuten rikosilmoitus väärennöksestä ja ero. Turhaan odottelet ja kärsit.
Ai, bipolla voi olla muistiongelmia?
Yritän nyt saada hänet testiin ja tulosten jälkeen yritän saada soittoajan kyseiselle lääkärille.
En haluaisi rikosilmoitusta tehdä, kun niin pitkä historia takana. Nämä pahemmat ongelmat alkoi pari vuotta sitten. Ensin käyttäytymisen tasolla ja nyt muisti pätkii. Toiminnan ohjauksessa on ollut vaikeutta myös ja tämän itsekin myöntää.
Frontaalidementia. Sairaudentunnottomuus sille hyvin tyypillistä.
Ihan oikeasti ap ota ja soita sille lääkärille ja kerro etukäteen huolesi niin silloin lääkäri voi tarkkailla mainitsemiasi asioita.
Itse olen soittanut esim appiukosta kotisairaanhoitoon kun oli huonossa kunnossa ja ei suostunut lääkäriin. Kerroin tilanteesta ja pyysin hoitajilta olisiko mahdollista että ottaisivat yhteyttä appiukkoon ja kävisivät 78v tarkastuksen kävivät ja verensokerit noin 16. Appiukon elämänlaatu parani huomattavasti kun sokeritautiin sai lääkkeet.
Eno oli huonossa kunnossa sydänmen laajennuksen jälkeen. Ei suostunut ottamaan yhteyttä tkhon. Soitin sydänhoitajalle ja kerroin. Otti yhteyttä enooni ja tämä kertoi itse ongelmat sydänhoitajalle joka kyseli sopivasti ja hoitaja hommasi lääkäriajan jne.
Voi olla alkava otsalohkodementia. Aiheuttaa aggressiivisuutta ja käytöksen muutoksia, joten diagnosoidaan usein virheellisesti esimerkiksi mielenterveyshäiriöksi.
Joo, riita tuli ja tavarat lensi, kun kerroin 997haluavani olla lääkäriin yhteyksissä. Oli käynyt jossakin yksityisellä, eikä kerro missä.
Oli osan viime vuosien tapahtumista jättänyt kertomatta esim. kimppuun käymisen. Enkä usko, että konfliktit muidenkaan ihmisten kanssa on tullut esille. Ei ainakaan kertonut ja on niin hermostunut, etten uskalla kysyä koko käynnistä enää.
Syy viime aikojen konflikteihin on kuulema aina ollut muissa:) Ihmeellistä, kuinka hän voi selitellä tapahtumia loputtomasti itselleen parhain päin.
Mielestäni kaikki erilaiset ja uudet tapahtumat olisi pitänyt käydä vastaanotolla läpi..... Ei kai muu auta kuin odottaa, miten ongelmat etenee ja milloin joku muu viheltää pelin poikki.
Ap
Palstahullu vauhdissa. Lopeta jo. Siinä sinulle vinkki.
Yksityiselle neurologille aika.
Sekä aivojen magneettikuvaus, josta näkee onko siellä muutoksia tai mahdollisesti jopa kasvain.
Kyllä apua löytyy kun vaan haluaa löytyvän.
Ja mitäpä ap voi aikuisella miehelle, jos hän ei itse halua mitään apuja?
Vierailija kirjoitti:
Puoliso suuttuu, selittää tai pistää huumoriksi sattumukset. Kaikista kömmähdyksiä en ole maininnut tai nostanut esille ilmapiirin vuoksi. Ei jaksa koko aikaa väitellä.
Kuppi meni nurin, kun ymmärsin asiakirjaväärennöksen tapahtuneen. En enää tahdo jaksaa....
Tämä väärennös voi poikia ison sopan, jos hänen suunnitelmat toteutuu. Hulluksi menee,..En tiedä pitäisikö jo erota vai antaa olla ja odottaa tilanteen eskaloitumista.
No joku asiakirjaväärennös on puhdasta ilkeyttä, ja osoittaa sen, että ainakin tuon ihmisen aivot toimivat vielä, kun on osannut asiakirja väärennöksen tehdä.
Koko aloitus ainakin on puhdasverine provo.
Ei yhtään mitään muuta.
Kaikkea paskaa sitä saakin täällä lukea.
Ja lässyn lässyn ap.
Olet se se sama nainen, joka postailee tännen tämän tästä, mitä ihmeellisimpiä juttuja perheistä, parisuhteista sun muusta.
Nyt keksit miehesi sairauden muka. Todellisuudessa sulla ei ole miestä ollenkaan, vietät suurimman osan kaikesta ajastatasi tällä palstalla.
Sinulla ap, heittä itselläsi omassa päässäsi ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tehtaillut väärennetyn asiakirjankin, eikä edes hävennyt tekoaan, kun satuin sen löytämään.
Kuulema nuuskin ja tutkin luvatta hänen papereita:)Syytti siis minua, kun huomasin, että minun omia henkilötietoja on käytetty vääriin tarkoituksiin.
En haluaisi rikosilmoitusta tehdä, koska haluaisin kaiken tämän sekoilun johtuvan aivosairaudesta. Vai, voiko persoonallisuushäiriö puhjeta vanhemmalla iällä vai, enkö ole aiemmin taipumuksia huomannut? Vai tekeekö "tavalliset" ihmiset tällaista?
Tämä vain yksi esimerkki uskomattomista tapahtumista ja sekoilusta. Ei siis pelkkä muistamattomuus ole ongelma.
Ap
Ihan sama kuka on tehnyt mutta jos sinun henkilötietoja on käytetty vääriin tarkoituksiin niin tästä teet tietenkin rikosilmoituksen. Vaikuttaako tuo asiakirja jotenkin sinuun? JOs kyllä niin rikosilmoitus ja avioero vireille. Sairas ihminen vie sinutkin ongelmiin mukanaan.
Puoliso suuttuu, selittää tai pistää huumoriksi sattumukset. Kaikista kömmähdyksiä en ole maininnut tai nostanut esille ilmapiirin vuoksi. Ei jaksa koko aikaa väitellä.
Kuppi meni nurin, kun ymmärsin asiakirjaväärennöksen tapahtuneen. En enää tahdo jaksaa....
Tämä väärennös voi poikia ison sopan, jos hänen suunnitelmat toteutuu. Hulluksi menee,..
En tiedä pitäisikö jo erota vai antaa olla ja odottaa tilanteen eskaloitumista.