Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kengät tekevät rakkulat jalkapohjiin

Vierailija
19.05.2022 |

Missä on vika, kun jalkapohjiin tulee rakkulat heti, jos vähän juoksee. Kävelykengistä tuli ihan kävelemisestäkin. Sisäpelikengät ja lenkkarit tekevät rakkulat juostessa. Sisäpelikenkiin ostettiin toisen merkkiset, mutta ei auttanut asiaan.

Kyse on 17-vuotiaan pojan jaloista, ja elämä on mennyt ihan mahdottomaksi, kun joka liikkatunnin jälkeen on rakkulat jalkapohjissa. Ongelma on alkanut vasta pari vuotta sitten, ja viime syksystä lähtien pahentunut tällaiseksi jokaviikkoiseksi riesaksi.

Mistä tuo mahtaa johtua ja mitä ihmettä sille voi tehdä? Onko ajatuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään yhtään mitään ajatuksia epätoivoiselle äidille.

Vierailija
2/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poikasi. Hei äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät eivät sovi.

Kokeilkaa paljasjalkakenkiä. Ihan oikeasti. Mitä enemmän minulle tulee ikää, sitä enemmän tuntuu että perinteiset kapeakärkiset jäykkäpohjaiset kengät eivät sovi kenellekään. Jotkut pärjäävät keski-ikään ennen kuin alkaa tulla vaivoja, mutta jotkut saavat niitä jo nuorena. Minulla oli samanlaista ongelmaa, ja opettelin teininä uuden tavan kävellä ja juosta rakkojen välttämiseksi. Siitä seurasi sitten pidemmän päälle rasitusvammat.

Paljasjalkakenkiin totutteluaikana ei saa juosta ja käyttäjän pitää etenkin alussa muistaa että ei jysäytä alas kantapäälle vaan päkiälle.

Vierailija
4/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kengät eivät sovi. Mutta kun mitkään kengät eivät sovi. Neljät eri kengät tekevät samaa.

Vierailija
5/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu lättäjaloista. Yksikään kenkä ei sovi jalkaani. Kokeilkaa rakkolaastareita kun on pitempi urheilusuoritus tulossa, niihin kohtiin mihin ne rakot tulevat. Siis laitatte sen laastarin siihen ennen kuin aloittaa urheilun.

Vierailija
6/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös mieleen, että paljasjalkakenkiä voisi kokeilla. Niissä on leveämpi lesti ja jalalla enemmän liikkumatilaa. Ovat kyllä hintavia, mutta nykyään on myös edullisempia vaihtoehtoja. Monet merkit tekevät myös hyvin "tavallisen" näköisiä ja tyylikkäitä kenkiä, eli ei tarvitse vierastaa kummallisen näköisiä kenkiä. Suosittelen ainakin kokeilemaan.

Vierailija
7/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee rakkoja jalkapohjiin silloin kun jalka liukuu kengän sisällä. Ja tämä taas riippuu siitä, millaiset sukat ja millainen sisäpohjallinen on. Otse olen alkanut käyttää niitä silikonisia päkiätyynyjä, ne estävät tuon liukumisen tehokkaasti.

Vierailija
8/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkakenkiä ei enää suositella, koska ne pilaavat jalat.

Oletteko kokeilleet erilaisia kengän irtopohjallisia? Tai paksumpia sukkia?

Vierailija
9/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös testata erilaisia pohjallisia. Monesti kenkä itsessään on melkein ok, mutta oikeanlaisella pohjallisella se on just hyvä. Kengät kun tehdään kaikki saman muotin mukaan, ja ihmisillä on aina yksilölliset jalat.

Vierailija
10/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokkaako tuo paljasjalkakenkä mitä? Ja alan asentoa tai askellusta?

Tietoa löytyy tietysti googlettamalla, mutta ainahan voi kysyä. Ap

Vierailija
11/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juu, pohjallisia on vaihdettu myös. Sukkia voisi vielä yrittää valikoida. Tosin en odota siitäkään liikoja, sillä sisäpelikenkien kanssa on käytössä ollut salibandysukat, eikä nekään ole auttaneet mitään. Mutta ehdotan huomiselle liikkatunnille paksumpia sukkia. Ap

Vierailija
12/12 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat pois. Vaseliinia jalkapohjiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi